سلامت

آیا آب خیارشور برای سلامتی ضرر ندارد؟

خیارشور مدت ها ست که به عنوان یک خوراکی خوشمزه در کنار غذا و یا داخل بعضی غذاها استفاده می شه. خیارشور و آب آن فواید زیادی برای سلامتی دارن که در ادامه به بررسی اونا می پردازیم.

ارزش تغذیه ای آب خیارشور

  • کربوهیدرات۰٫۴ گرم
  • کلسیم۱-۵% از RDL
  • سدیم ۱۱۵-۵۰% از RDL
  • پتاسیم۳% از RDL
  • منیزیم ۳%از RDL

این مقدار از مواد در ۱۰۰ میلی لیتر آب خیارشور وجود داره. در ادامه به بررسی ادعاهایی در مورد خواص آب خیارشور می پردازیم که این ادعاها بعضی هاشون از نظر علمی ثابت شدن و بعضی ها نه. بنابراین اگه خواستین این روش هارو امتحان کنین حتما قبلش با پزشک مشورت کنین.

آب خیارشور برای عملکرد ورزشی مفید است

بسیاری از افراد معتقدند نمک موجود در آب خیارشور می تونه جذب آب بدن قبل از تمرینات ورزشی رو افزایش بده و عملکرد رو بالا ببره. برخی از تحقیقات نشون داده که مصرف آب خیارشور بعد از تمرین باعث افزایش مصرف آب و افزایش سطح سدیم خون میشه در حالی که برخی دیگر گفته اند، که هیچ تاثیری نداره و بعیده که مصرف مقدار کم آب خیارشور، تاثیر قابل توجهی روی عملکرد ورزش داشته باشه.

آب خیارشور گرفتگی عضلات را درمان میکند

برخی تحقیقات نشون داده که نوشیدن آب خیارشور می تونه گرفتگی عضلات رو درمان کنه. محققان میگن؛ که در آب خیارشور چیزی است که باعث ایجاد یک رفلکس در دهان میشه و این رفلکس پیامی به اعصاب میفرسته که گرفتگی عضلات رو متوقف می کنه.

آب خیارشور درد معده را کاهش میدهد

امتحان کردن این روش برای افرادی که زخم معده دارن ممنوع است. طبق شواهد برخی از افراد مصرف ۱ لیوان آب خیارشور می تونه درد معده رو آروم کنه. البته هنوز مطالعات علمی در این زمینه صورت نگرفته اما می شه برای یبار امتحان کرد.

آب خیارشور آفتاب سوختگی را تسکین میدهد

اگه پوستتون دچار آفتاب سوختگی شده می تونین مقداری آب خیارشور رو روی پوستتون بمالین. زمانی که هیچ چیز دیگری برای درمان آفتاب سوختگی در دسترس نداشتین می تونین از آب خیارشور به عنوان درمان خانگی استفاده کنین. آب خیارشور ، باعث کاهش ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن می شود آب خیارشور به علت آنتی اکسیدان و پروبیوتیک که داره برای سلامتی مفید است.

آب خیار شور به کنترل کردن قند خون کمک میکند

سرکه موجود در آب خیارشور، ممکنه به کاهش سطح قند خون کمک کنه. نشون داده شده که، سرکه به بهبود پاسخ بدن به انسولین و به طور قابل توجهی به کاهش قندخون پس از وعده غذایی کمک میکنه. اگر در حال حاضر دارو مصرف میکنید که قند خون شما رو کاهش بده، قبل از مصرف آب خیارشور حتما با پزشک خود مشورت کنید./زیبامون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا