چهره هاسلبریتی خارجی

آیا الیزابت دوم ملکه انگلستان از تبار پیامبر اسلام است؟!+بیوگرافی

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا الیزابت دوم ملکه انگلستان از تبار پیامبر اسلام است؟!+بیوگرافی

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

چندی قبل خبر یکی از رسانه های خارجی در خصوص شجره نامه ملکه الیزابت دوم تعجب بسیاری از علاقه مندان به خاندان سلطنتی بریتانیا را بر انگیخت. روزنامه مراکشی که سلسله شاهنشانی را تا ۴۰ نسل مطالعه کرده است گفته که ملکه الیزابت دوم بریتانیا از نسل مستقیم حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام است!

 به نقل از تایمز، این تئوری برای اولین بار در سال ۱۹۸۶مطرح شد، این نشریه که به مطالعه شجره نامه می پرداخت اعلام کرد که نسل ملکه الیزابت دوم می تواند با پادشاه مسلمانان که بر اسپانیا حکومت می کرد مرتبط بوده و از طریق آنها با بنیانگذار اسلام مرتبط باشد.

دیوید استارکی، استاد تاریخی، خاطرنشان کرد که این نظریه جذاب است و «کاملا پوچ نیست»، اما ثابت نشده است و از اولین زمانی که او این نظریه را در دهه ۱۹۸۰ شنیده است زیاد استفاده نشده است.

مورخ معتقد است که شجره نامه تا قبل از ریچارد کنیسبورگ هیج شک و تردیدی در آن نیست و صحیح است و ازدواج های بسیاری بین خانواده های سلطنتی انگلستان و اسپانیا وجود دارد.

دیوید استارکی همچنین افزود که پادشاهان قرون وسطایی اسپانیا و خاندان سلطنتی اسلامی بسیار نزدیک بودند، با این حال، این دلیل نمی شود که آنها متعلق به نسل خانواده سلطنتی مسلمانان باشند.

معلوم نیست که چرا این نظریه دوباره در مراکش ظاهر شد، اما روزنامه هفتگی حتی یک شجره نامه ایجاد کرده که این خویشاوندی را ثابت می کند.

این مقاله حس کنجکاوی و علاقه زیادی را در برخی از کشورهای مسلمان را برانگیخت.

 

 

 شجره‌نامه سیادت ملکه الیزابت جعلی است

 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی رجایی؛ رییس پژوهشکده انساب قم در پاسخ به سوالی درباره شجره نامه ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی انگلستان که وی را به خاندان اهل بیت(ع) منتسب کرده است، گفت: شجره نامه منسوب به سیادت ملکه انگلستان جعلی است.

حجت الاسلام و المسلمین رجایی افزود: باید مرکز “دارالنقابه” زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید تاسیس شود و جلوی ادعاهای کاذب گرفته شود.

وی در گفت و گویی که با خبرگزاری حوزه افزوده تصریح کرده است: امروزه خطر بزرگی مسئله سیادت را تهدید می کند که باید هر چه زودتر در مقابل این توطئه خطرناک ایستاد.

رئیس پژوهشکده انساب با اشاره به توطئه جدید بعضی رسانه های انگلیس خبیث مبنی بر سیادت ملکه انگلستان گفت: این مسئله تازه نیست و از قدیم برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند.

وی افزود: شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود ۴۲ نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست.

 

ملکه الیزابت دوم کیست؟

الیزابت دوم که در تاریخ  ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ زاده شده، ملکه سلطنتی بریتانیا، کانادا، استرالیا، و نیوزیلند، و رئیس اتحادیه کشورهای همسود (مشترک المنافع) است. او همچنین ملکه ۱۲ کشور است که از زمان جلوس او مستقل شده‌اند:

جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرنادا، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، آنتیگوا و باربودا، بلیز و سنت کیتس و نویس. وی هم‌چنین رئیس عالی کلیسای انگلستان و مدافع ایمان در برخی از کشورهای قلمرویش نیز هست.

وی دارای رکوردِ طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا است. روز چهارشنبه، ۹ سپتامبر ۲۰۱۵، ۶۳ سال و ۲۱۶ روز از آغاز سلطنت الیزابت دوم گذشت و به این ترتیب، رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت که به ملکه ویکتوریا، فرمانروای بریتانیا در سده ۱۹ تعلق داشت شکسته شد. با استعفای رابرت موگابه از ریاست جمهوری زیمبابوه، الیزابت دوم پیرترین رئیس کشور جهان شد.

پس از مرگ پدرش شاه جرج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲، الیزابت دوم به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. امروز بیش از ۱۲۸ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که او صدر حکومت آنان است.

او در ضمن مقام‌های صدر همسود، ریاست عالی کلیسای انگلستان، لرد مان و دوک لانکستر را نیز به عهده دارد. الیزابت دوم در بین حاکمان فعلی طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد.

ملکه الیزابت دوم، تاکنون در بریتانیا شاهد فعالیت دوازده نخست‌وزیر بوده‌است و خانم ترزا می، نخست‌وزیر کنونی بریتانیا، سیزدهمین نخست‌وزیری است که در زمان سلطنت او دولت تشکیل داده‌است.

وضعیت جسمانی جرج ششم، پادشاه وقت بریتانیا از سال ۱۹۴۸ رو به وخامت نهاده بود. در سال ۱۹۵۱، وی به علت بیماری سرطان، تحت عمل قرار گرفته بود. در تاریخ ۶ فوریه ۱۹۵۲، جرج ششم، در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

بر اساس قانون پیشین وراثت سلطنت در بریتانیا که قدمت آن به بیش از ۳۰۰ سال می‌رسید، اولین فرزند پسر پادشاه وارث سلطنت بود و تنها در صورتی که پادشاه فرزند پسر نداشت، دختر ارشد او بر تخت سلطنت تکیه می‌زد.

به همین دلیل و چون جرج ششم فرزند پسر نداشت، تاج و تخت سلطنت به دختر ارشد وی منتقل شد. شاهدخت الیزابت، دوشس ادینبرو، در شکارگاه سلطنتی در کنیا بود که خبر مرگ پدرش را دریافت کرد. بارش توفان بازگشت هواپیما را به تأخیر انداخت و یک روز بعد شاهدخت الیزابت به همراه همسرش فیلیپ به بریتانیا بازگشت.

وینستون چرچیل، نخست‌وزیر و سایر مقامات دولت بریتانیا از او در فرودگاه استقبال کردند. الیزابت در ۸ فوریه ۱۹۵۲ و در سن ۲۵ سالگی ملکه بریتانیا و قلمروهای همسود شد و پدر او هفت روز بعد به خاک سپرده شد. ۱۶ ماه بعد مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم انجام گرفت.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا الیزابت دوم ملکه انگلستان از تبار پیامبر اسلام است؟!+بیوگرافی

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا