اخبار داغ

آیا اپلیکیشن های تلگرام فارسی، تلگرام طلایی، موبوگرام و…ضد فیلتر هستند؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا اپلیکیشن های تلگرام فارسی، تلگرام طلایی، موبوگرام و…ضد فیلتر هستند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

فناوری

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

اخیرا نرم افزار هایی در ایران ارائه شده است که نام آنها برگرفته از تلگرام بوده و مشتقاتی از نام این نرم افزار پیام رسان دارند و ادعا می شود که ضد فیلتر هستند! مانند: موبوگرام،تلگرام طلایی، تلگرام فارسی، سوپرگرام، پارسگرام، تلگرام قرمز و…

در خلال روزهای فیلتر تلگرام، کاربران زیادی نیز تمایل به دانلود این اپلیکیشن ها دارند. از امکانات این نرم افزارها می توان به امکان جستجو در محتوای تصویری و متنی در کانالهای تلگرام بدون عضو بودن در آنها اشاره کرد که این امر در نسخه اصلی تلگرام امکان پذیر نیست.

وقتی که جستجویی در گوگل پلی کنید با نرم افزارهای متن باز زیادی برخود می کنید که برخی از آنها مانند تلگرام بسیار معتبر و مشهور می باشند. نرم افزارهای متن باز این امکان را به برنامه نویس ها می دهند تا بتوانند به سلیقه خود تغییراتی را در نوع کارکرد و طراحی آنها بوجود آورند و آن را به نامی دیگر و گاهی نامی مشابه ارائه دهند. ولی همیشه افرادی وجود دارند که از این نوع نرم افزارها برای اهداف مخرب و گاهی نامشخص استفاده می کنند.

اپلیکیشن های زیادی شبیه به تلگرام تا به امروز ارائه شده اند که تنها یکی از آنها مورد اعتماد و قبول خود شرکت اصلی تلگرام می باشد. اپلیکیشن پیام رسان تلگرام X تنها نوع از این نرم افزارها می باشد و بقیه آنها هیچ کدام مورد تایید نبوده اند. اپلیکیشن تلگرام X سریعتر و آسان تر از نوع اصلی آن است و به همین خاطر است که مورد استقبال کمپانی تلگرام قرار گرفته است و آن را در سایت خود معرفی کرده.

اگر در خاطر داشته باشید شرکت سیمانتک اخیرا اپلیکیشنی پیدا کرده بود که با نام و لوگویی شبیه به تلگرام فعالیت می کرد و تقریبا هیچ تفاوتی با آن نداشت به جز اینکه کارکردی مانند تابلوی اعلانات داشت و همیشه در حال انتشار تبلیغات مزاحم بود.

این نکته را همیشه در ذهن داشته باشید که نرم افزارهای متفرقه مانند تلگرام طلایی که هنوز از طرف خود شرکت اصلی تولید کننده یا دیگر مقامات رسمی مورد تایید قرار نگرفته اند می توانند گاهی مخرب بوده و از اطلاعات کاربر سو استفاده کنند. نرم افزار تلگرام طلایی یا طلگرام پلاس یا هر اسم دیگری که ممکن است برای آن بگذارند نرم افزاری غیر رسمی است و می تواند حاوی بدافزار و یا جاسوس افزار باشد.

این نرم افزار که به نظر توسط برنامه نویسان ایرانی بازطراحی شده است به نوعی کدنویسی شده که تمام قابلیت های تلگرام اصلی را داشته باشد و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربران می گذارد.

بنابراین وقتی می خواهید اپلیکیشنی را دانلود و نصب کنید حتما آن اپلیکیشن  را از جایی معتبر مانند Google Play  و یا Apple Store دانلود کنید. زیرا این فروشگاه های معتبر اجازه انتشار اپلیکیشن های تقلبی و مخرب را نمی دهند و کاربران با خیالی آسوده تر می توانند نسبت به دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود اقدام نمایند.

وقتیکه می خواهید نرم افزاری را حتی از گوگل پلی دانلود کنید حتما نظر دیگر کاربران را که در زیر آن آمده است بخوانید و اگر نظر مشکوکی دیدید به آن نرم افزار کامل اطمینان نکنید.

نکته مهم: اپلیکیشن تلگرام طلایی به صورت کامل و رسمی در ایران کدنویسی شده است و به گفته مسئولین دولتی این اپلیکیشن به گونه ای کدنویسی شده که تمام قابلیت های تلگرام اصلی را داشته باشد و کاربران می توانند اطلاعات گذشته خود را برروی آن نیز داشته باشند.

در نهایت بحث ضد فیلتر بودن این نرم افزارها در تبلیغات آنها مطرح می شود که باید گفت تمامی این تبلیغات به دور از واقعیت هستند و با هیچیک از این نرم افزارهای مشتق شده از تلگرام که در ابتدای مقاله اسامی آنها آورده شد نمی توان فیلترینگ را دور زد.

این پست توسط بخش فناوری مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا اپلیکیشن های تلگرام فارسی، تلگرام طلایی، موبوگرام و…ضد فیلتر هستند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا