سلامت

آیا مایع منی یا همان اسپرم خاصیت تغذیه ای دارد؟ خوردن آن چه عوارضی دارد؟

آیا مایع منی یا همان اسپرم خاصیت تغذیه ای دارد؟ خوردن آن چه عوارضی دارد؟ به همراه اطلاعاتی از مایع منی به همراه بررسی ساختار آن در این مطلب. در هنگام انزال اسپرم ها به همراه ترشحات کیسه منی ( حاوی مقدار فراوانی فروکتوز ، اسید سیتریک و مقادیری مواد دیگر ) و پروستات ( یون سیترات ، کلسیم ، فسفات و آنزیمی لخته کننده ) از آلت تناسلی مردانه خارج می شود . پس در نهایت مایعی که خارج می شود که ۱۰% آن اسپرم ، ۶۰% آن ترشحات کیسه منی و ۳۰% آن ترشحات پروستات است.

در مورد خاصیت خوراکی منی ، با توجه به توضیحات بالا خاصیت تغذیه ای خاصی ندارد چرا که در تغذیه روزانه این مواد به مقادیر بسیار بیشتر به بدن می رسد .

خوردن منی چه مشکلاتی را بوجود میاورد ، در صورتی که فرد دارای بیمارهای که از راه جنسی منتقل می یابد، باشد ، مایع منی آلوده بوده و باعث مشکل خواهد شد .

تماس دهان با نواحی تناسلی مرد و یا زن احتمال ایجاد بیماریها رو زیاد میکنه. مرد و یا زنی که این عفونتها زیر در بدنش فعال می شود

  1. دچار تب
  2. دردشکم و اسهال
  3. تب خال تناسلی
  4. زگیل
  5. تناسلی
  6. سوزاک
  7. هپاتیت

چون خیلی از اونها در بدن شریک جنسی هستند اما بی علامت هستند و ممکنه وقتی وارد بدن کسی بشن که از رابطه جنسی دهانی استفاده کرده.. تازه فعال بشن.البته با این جور رابطه جنسی , احتمال اینکه زخمی ایجاد بشه و خون اون زخم وارد دهان شریک جنسی بشه بالا هست.

خوردن آب منی از نظر پزشکی

خیلی از زوجین این سوال برایشان پیش آمده است که آیا آب منی در حین رابطه جنسی خوردنش برای بدن مضر است یا خیر؟

از نظر پزشکی بیشتر میکروب و باکتری و بیماری ها درون این مایع پیدا می شود و به دلیل غنی بودن آن از مواد مغذی به بیماری ها را به طرف مقابل انتقال خواهد داد و خوردن مایع منی می تواند منجر به انتقال بیماری گردد.

در مجموع به علت اینکه بسیاری از بیماری ها مخفی بوده و در آزمایشات فقط مشخص می گردد خوردن مایع منی توصیه پزشکی و شرعی نخواهد داشت.

در رابطه جنسی اگر مایع منی فردی که دچار بیماری باشد حتما به همسرتان منتقل خواهد شد پس بهتر است مایع منی را نخوردید و احتیاط نمایید شاید فردی که دچار بیماری می باشد خودش هم از بیماری خود خبر نداشته باشد پس بهتر است مایع منی خورده نشود .

مایع منی مایعی است که سرشار از فروکتوز می باشد ( فروکتوز قندی است که در میوه ها موجود می باشد) و برخی ویتامینها و مواد غذایی در آن وجود دارد و وظیفه این مایع تامین منبع انرژی لازم برای اسپرم می باشد. همچنین میلیونها اسپرم درون این مایع شناورند. یکی از منابع ویروسهایی مثل هپاتیت ب و ث و همچنین ویروس ایدز نیز در صورت ابتلا فرد به این بیماریها می باشد که اگر اسپرم و منی وی را بخورید شما هم سریعا دچار خواهید شد.

پروتئین‌های درون منی مضر است و می‌تواند واکنش آلرژیک و حساسیت ایجاد نماید و با درد، خارش، سوزش و تورم همراه باشد و بر خلاف آنچه تصور می شود منی را تحت هیچ عنوان روی صورت و بدن نباید ریخت چون که ممکن است باغث عفونت لثه و ایجاد زخم و حساسیت در بدن مقابل شود.

خوردن منی از نظر علمای دینی

خوردن مایع منی از نظر شرعی حرام می باشد چرا که در شرع اسلام منی از نجاسات است و خوردن نجاست حرام کامل خواهد بودخوردن منی ضرر دارد.

شخصی به امام صادق(ع) اظهار می دارد که آیا مرد می تواند، اندام تناسلی و فَرج همسر خود را ببوسد، امام فرمود: اشکالی ندارد ولی این چه کاری است؟!با این جمله کراهت خود را از این گونه رفتار نشان داده اند. از این روایت مشخص می شود که رابطه جنسی دهانی مورد توجه ائمه(ع) نبوده و نیست.

طبق فتوای آیت الله خامنه ای

قبل از خروج منی مایعی از آلت تناسلی مرد خارج می شود که نجس نمی باشد آیا خوردن آن اشکال دارد ؟

خوردن آن اشکال دارد.

رابطه جنسی از طریق دهان(اورال)چه حکمی دارد؟(اگر بدون خوردن مایع منی باشد)

طبق فتوای آیت الله سیستانی

اورال رابطه جنسی یا همان رابطه جنسی دهانی به شرط این که مایع هایی که از آلت تناسلی خارج می شوند بلعیده نشود بلااشکال است .

آیا خوردن اسپرم باعث حاملگی می شود ؟

بارداری با خوردن منی اصلا وجود ندارد و امکان چنین موضوعی به کلی رد می شود و حاملگی فقط بر اثر ریختن مایع منی و اسپرم داخل واژن امکان پذیر خواهد بود و در صورتی که اسپرم های مردانه داخل واژن ریخته شود و با تخمک های زنانه برخورد نماید ایجاد خواهد شد./ مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا