سلامت

آیا مصرف مرغ های منجمد باعث بیماری ساری ، تاول و مرگ می شود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا مصرف مرغ های منجمد باعث بیماری ساری ، تاول و مرگ می شود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سلامت

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

در برخی محافل و شبکه های اجتماعی شایع شده که مصرف مرغ های منجمد باعث بیماری های عجیبی نظیر «ساری» می شود! این شایعه از تاول زدن و راش های پوستی در بدن بعد از خوردن مرغ های منجمد خبر می دهد. بر طبق این شایعه، بیماری حاصل از مصرف مرغ های منجمد در نهایت باعث مرگ خواهد شد! همراه با این شایعات عکسی هم منتشر شده است

البته باید گفت این یک شایعه قدیمی بین المللی است و به هیچ عنوان صحت ندارد. این شایعه در کشور هند فراگیری بیشتری یافت اما هیچ گزارشی از وجود یا شیوع چنین بیماری موجود نیست.
دانه های روی بدن فرد حاضر در تصویر ربطی به ادعای شایعه ندارد و تنها یک آبله مرغان معمولی است که بیشتر بین کودکان شایع می شود.

آبله مرغان بیماری مشترک بین طیور و انسان نیست و طی چند هفته درمان می شود. هیچکدام از بیماریهایی که از طریق پرندگان به انسان منتقل می شود دارای نشانه های ادعایی شایعه نیست.

طبق آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، گوشتهای منجمد مرغ قبل از توزیع، توسط کارشناسان برای انواع بیماری های قابل انتقال به انسان بررسی شده و در صورت مشکل، از چرخه توزیع خارج می شوند.

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا مصرف مرغ های منجمد باعث بیماری ساری ، تاول و مرگ می شود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا