مطالب جذاب از سراسر وب :

دانلود سریال ممنوعه

افراد عصبی بهتر است چه چیزهایی بخورند؟

هنگامی که در محل کار فعالیت بالای دارید، قند خون شما پایین می آید. برای حفظ انرژی خود باید غذاهای فیبردار و پروتئین‌دار مصرف کنید

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

افراد عصبی بهتر است چه چیزهایی بخورند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تغذیه سالم

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

هنگامی که احساسات منفی را تجربه می کنید و عصبی می شوید برای آرامش بیشتر می توانید برخی خوراکی ها را بخورید و از برخی از آنها پرهیز کنید. غذاها و عناصر موجود در آنها بر روحیه افراد تاثیری مستقیم دارند. بنابراین، در این مطلب می گوییم چه وقت هایی چه غذاهایی را بخورید و از کدامیک اجتناب کنید.

عصبی

انواع خوراکی ها در شرایط مختلف برای افراد عصبی :

کم‌انرژی بودن

صبحانه میل کنید. هرگز وعده صبحانه را فراموش نکنید. اگر زمان برای تهیه غذا ندارید، به یک کاسه شیر و کورن‌فلکس، نان و پنیر و گردو یا خوراکی های ساده و نپختی اکتفا کنید. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام شد، خوردن غلات هنگام صبح باعث می شود تا فرد احساس پرانرژی بودن داشته باشد. شاید دلیل آن نیز این است که حبوبات و غلات به گوراش بهتر کمک شایانی می کنند.

هنگام عصبانیت

هنگامی که از عصبانیت قرمز می شوید، خوراکی های سبز میل کنید. نوشیدن چای در کاهش عصبانیت موثر است اما ترجیحا چای سبز را انتخاب کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های تنظیم کننده حالات روحی انسان است که به آن EGCG گفته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ میلادی، هر چه میزان EGCG در بدن بیشتر باشد، آرامش فرد نیز بیشتر خواهد بود. مغز افرادی که چای سبز زیادی می نوشند، به آنها آرامش را تلقین می کند.

داشتن احساسات منفی

برای برطرف کردن احساسات منفی و بروز واکنش های بی فکرانه و ناخوشایند، شاید دوست داشته باشید به سمت خوراکی های مورد علاقه خود همچون یک کاسه بزرگ بستنی، چیپس یا شکلات بروید اما به شما توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید زیرا پس از خوردن آنها آرام که نمی شوید هیچ، برای خوردن این همه خوراکی مضر احساس گناه و عذاب وجدان پیدا خواهید کرد. در این مواقع بهتر است موسیقی آرامش‌بخش بگذارید. این راهکار هیچ کالری اضافه و چربی مضر نیز ندارد.

بی‌انگیزه بودن

شاید تصور کنید وقتی بی صدا جلوی تلویزیون نشسته اید و مدام دهانتان در حال جنبیدن است، بتوانید آرامش خود را به دست بیاورید. اما این طور نیست. ریزه خواری های عصبی موجب آرامش نمی شوند و بهترین کار این است که هنگام بی انگیزه بودن، پیاده روی کنید. یا حتی ورزش کردن نیز در افزایش انرژی بدنی و روحی فرد تاثیر بسیاری دارد.

هنگام اضطراب

پاستا یا ماکارونی گندمی که سرشار از منیزیم است، باعث کاهش هورمون های استرس در بدن می شود. ماهی سالمون با داشتن اسیدهای چرب مفید همچون امگا ۳ نیز باعث کاهش نشانه های اضطراب و نگرانی است. سالاد سبزیجات سبز همچون کلم، میوه و سبزیجات تازه ای که ویتامین C دارند نیز در کاهش اضطراب بسیار موثر هستند.

هنگام بی‌حالی و تنبلی

هنگامی که در محل کار فعالیت بالای دارید، قند خون شما پایین می آید. برای حفظ انرژی خود باید غذاهای فیبردار و پروتئین‌دار مصرف کنید تا فشار خون شما را تنظیم کنند که آخر روز دچار بی حالی نشوید. کمبود خواب باعث ایجاد بی نظمی در ترشح هورمون های بدون و میزان اشتها می شود و در نتیجه آن به کربوهیدرات و قند بیشتر نیاز دارید./برترین ها

این پست توسط بخش تغذیه سالم مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

افراد عصبی بهتر است چه چیزهایی بخورند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی