چهره هاسلبریتی ایرانی

فاطمه امینی بازیگر نقش عمه فروغ در سریال آخر خط کیست؟ زندگینامه فاطمه امینی و همسرش

فاطمه امینی بازیگر نقش عمه فروغ در سریال آخر خط کیست؟ به همراه بیوگرافی کامل و زندگینامه فاطمه امینی و همسرش همچنین عکس و اینستاگرام این بازیگر در همین مطلب. فاطمه امینی ۱۶ دی ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده است. بسیاری وی را با مجری گری طنازانه در مجموعه مل مل شبکه پویا می شناسند. فاطمه امینی در سریال آخر خط به کارگردانی علی مسعودی یکی از بازیگران اصلی است و در نقش «عمه فروغ» ظاهر شده است.

فاطمه امینی بازیگر در سریال آخر خط
فاطمه امینی بازیگر در سریال آخر خط

فاطمه امینی فارغ التحصیل لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه آزاد تهران شمال می باشد، از تئاتر شروع کرد و حالا با صداپیشگی عروسک مل مل شناخته می شود. او در کنار اجرا و بازیگری به عنوان معلم تدریس هم می کند.

فاطمه امینی در یک خانواده پنج نفره بزرگ شده و یک خواهر بنام مریم و یک برادر بنام رضا دارد، علاقه زیادی به هنر داشته و با اینکه کارگردانی قبول شده بود با مخالف پدر روبرو شد. به همین خاطر تصمیم گرفت به سمت رشته فلسفه برود.

امینی درباره خودش گفته است: «کودکی‌ ام همه‌ اش در بازی و شادی گذشت عصرهای تابستان توی کوچه دوچرخه‌ سواری می‌ کردم وقت‌ هایی هم که خانه بودم با کاغذرنگی ماهی درست می‌ کردم . اولین بار سال ۱۳۷۲ وقتی تنها ۸ ساله بود تئاتر را شروع کرد تا اینکه در ۱۳ سال فعالیت هایش بیشتر شد اما کم و بیش با مخالفت های خانواده مواجه بود.»

«در کودکی عاشق کارتون مورچه زبل بامزی بودم، آن زمان اجرای خانم الهه رضایی را خیلی دوست داشتم و حرکات او و بعضی از بازیگران را تقلید می کردم. مدتی به خواست بابام به کلاس زبان می رفتم تا خوب درس بخوانم و مهندس شوم، اما می پیچاندم و می رفتم کلاس بازیگری»

فاطمه امینی فعالیت حرفه ای خود را بعنوان دستیار هنری شیوا کاتوزیان (نویسنده و کارگردان) شروع کرد تا اینکه با عضویت در گروه نمایش حنانه مدت ها کار تئاتر می کرد. در سال ۱۳۸۷ وقتی ۲۳ ساله بود بعد از چند سال کار در تئاتر بخاطر تن صدای خاصی که داشت وارد تلویزیون شد و برنامه ترمه طلا را بروی آنتن برد.

اجرا متفاوت او خیلی زود مورد توجه قرار گرفت تا اینکه سال ۸۸ برای اجرا و بازیگری برنامه عروسکی ململ دعوت شد و حالا با این کار مشهور شده است.

وی درباره اجرا در برنامه مب مب گفته است: «بخاطر اینکه بتوانم براحتی ملودی هایی که برای ململ ساخته می شود را اجرا کنم به کلاس موسیقی رفتم و از اینکه با شخصیت مل مل ارتباط خوبی با بچه دارم خوشحالم. مل‌ مل را خیلی دوست دارم او یک بره شاد و پرانرژی است.گاهی هم دعوایمان می‌ شود، اما زود زود آشتی می‌ کنیم، هر روز می‌ آییم پیش بچه‌ ها و آرزو داریم دل همه بچه‌ های ایران شاد باشد.»

فاطمه امینی سالهاست ازدواج کرده و متاهل می باشد. من صدام همینه، از بچگی هم اینطور بوده حتی تو دانشگاه هم یکبار مشروطم کردند چون می گفتند خودتو لوس می کنی سر کلاس و … پدرم هنوزم میگه بابا جان یکم سنگین تر صحبت کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا