چهره هاسلبریتی ایرانی

امیر علی اکبری کیست و چگونه از قهرمان کشتی تبدیل به قهرمان MMA شد؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

امیر علی اکبری کیست و چگونه از قهرمان کشتی تبدیل به قهرمان MMA شد؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

نام امیر علی‌اکبری این سالها در کنار مسابقات MMA یا مبارزات قفس شنیده می شود. علی اکبری چند سال قبل در مسابقات کشتی حاضر می شد و بعد از دوری اجباری از این رشته تصمیم گرفت در مبارزات رشته ورزشی MMA آینده خود را جستجو کند.

امیر علی اکبری، متولد ۲۰ آذر سال ۱۳۶۶، در جمال آباد سراب، یکی از روستا‌های استان آذربایجان شرقی است. وی ملی پوش سابق تیم کشتی فرنگی کشورمان است و در حال حاضر در رشته هنر‌های رزمی ترکیبی فعالیت می‌کند.

او برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی ۲۰۰۹ آسیا است. وی در سال ۱۳۹۰ با اتهام استفاده از مواد نیروزا با دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات مواجه شده بود.

برای دومین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ در نمونه خون وی ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دیده شده و به همین دلیل فیلا به دلیل تکرار دوپینگ، وی را بصورت مادام‌العمر محروم کرد. اما خود او معتقد بود که اگر از او تست بگیرند موادی در خون او نیست و همه را شایعه و پاپوش می‌دانست.

یک سالی پس از محرومیت از کشتی از وی خبری نبود تا در صفحات مجازی خود شرکت در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts) را اعلام کرد. چندی بعد او مبارزات خود را شروع کرد که همه آنها با پیروزی مواجه بود.داشتن رکوردهای جالب او در شکست دادن حریفهای خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه است!

در ادامه مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، یکی از تورنمنت‌های مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی، که در دسامبر ۲۰۱۶ در ژاپن برگزار شد، امیر علی‌اکبری، موفق شد با شکست دادن هیث هرینگ، مبارز آمریکایی، به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یابد. هیث هرینگ ۳۸ ساله که سابقه حضور در رشته‌های کیک بوکسینگ، سامبو (ورزش رسمی روسی) و کشتی را دارد به «اسب دیوانه تگزاس» معروف است.

وی همچنین در مرحله نیمه نهایی با پیروزی مقابل والنتین مولدافسکی از روسیه فینالیست شد. در فینال مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، امیر علی‌اکبری با شکست مقابل میرکو فیلیپوویچ، نایب قهرمان شد.

امیر علی‌اکبری نایب قهرمان مسابقات جهانی MMA در چارچوب مسابقات MMA سال ۲۰۱۷ به مصاف تایلر کینگ، فایتر آمریکایی رفت و در پایان علی‌اکبری توانست این حریف آمریکایی را در کمتر از ۳۰ ثانیه شکست دهد.

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

امیر علی اکبری کیست و چگونه از قهرمان کشتی تبدیل به قهرمان MMA شد؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا