سریالسریال‌ایرانی

داستان قسمت آخر سریال دل لو رفت ! + جزئیات آخرین قسمت دل

داستان قسمت آخر سریال دل لو رفت ! به همراه جزئیات آخرین قسمت دل به کارگردانی منوچهر هادی و پیش بینی از نحوه پایان بندی این سریال در همین مطلب. جدیدترین سریال منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی علی رغم برخی از انتقادات با استقبال خوبی مواجه شده است.

قسمت آخر سریال دل لو رفت
قسمت آخر سریال دل لو رفت

سریال یکی از پرطرفدارترین ها در شبکه نمایش خانگی است که حول محور دو شخصیت مهم قصه می چرخد. قسمت ۴۵ آخرین قسمت سریال دل است که پیشبینی های زیادی درباره داستان قسمت آخر سریال دل بیان شده است. بسیاری از بازیگران این مجموعه همچون ساره بیات و حامد بهداد هیچ نظری درباره پایان داستان نداده اند. دل یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده‌است آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) که عاشقانه یکدیگر را دوست‌دارند، پس از فراز و نشیب فراوان به روز عروسی خود می‌رسند اما با پیدا شدن مهران (مهدی کوشکی) رقیب قدیمی در شب عروسی ماجراهایی پیش می‌آید.

اینکه منوچهر هادی در سینما موفق‌تر است یا در شبکه نمایش خانگی یا تلویزیون، بحثی است که از چند جنبه قابل بررسی است؛ اول اینکه او با سه ضلع مهم فیلمنامه، بازیگر و پروداکشن فیلمسازی می‌کند و نگاه بورژوآ در کارش آیتم مهمی است که قطعا از پس هر تهیه کننده و سرمایه گذاری بر نمی‌آید. سریال دل در اولین قسمت منتشر شد و تقریبا با فرمول‌های همیشگی منوچهر هادی مطابقت های لازم را داشت و مهمتر از همه اینکه برای پاسخ به سوال درمورد کیفیت این کار نمایش خانگی باید منتظر بود تا ببینیم قسمت آخر سریال دل چی میشه؟ از قصه بابک کایدان که در استارت موفق عمل کرد نمی‌توان به راحتی گذشت و البته نگاهی که کارگردان در سبک روایت قصه (فلش بک و فلش فوروارد)، تدوین و البته معرفی شخصیت ها دارد در شروع اتفاقی با نمره قبولی بود.

نکته بعدی اینکه منوچهر هادی در سال‌های اخیر نشان داده می‌داند برای کشاندن مخاطب به سالن و دست به جیب کردن در شبکه نمایش خانگی باید به خطوط قرمز نزدیک شد، ناهنجاری های اجتماعی را گفت و بی مهابا در ایجاد التهاب دراماتیک زیر و بم خانواده و جامعه را ذره بینی بررسی کرد.

در چنین شرایطی قاعدتا تلویزیون با کوله باری از ممیزی‌ها و چارچوب‌های رسانه‌ای و سلیقگی و گاهی اوقات متغیرش نمی تواند جای خوبی برای شنای منوچهر هادی باشد، هرچند که او در سینما هم تجربه این را دارد که بعد از چند روز اکران، فیلمش از پرده ها پایین کشیده شود و قاچاقی در دست دیگران بچرخد…

یکی از فاکتورهای مهم در ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی استارت درست قصه و ایجاد تعلیق هایی است که نه به شکل مصنوعی (سیستمی که برخی از کارگردانان تلویزیون از آن سود می برند) در طول داستان جانمایی می‌شود و با ایجاد سوالاتی پی در پی تماشاگر را مجاب می کند که ماجرا و اتفاق را در قسمت های بعدی پیگیری کند.

در ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی نیاز است مخاطب پیگیر آن باشد. معرفی شخصیت ها براساس اولویت داستان و جایگاه‌شان در قصه و تاثیرشان بر روند تاریخ داستان (قبل از قصه در حال روایت و آینده کاراکترها) با این وصف که قلاب ذهن تماشاگر بر روی تک تک شخصیت ها گرفتار شود و خودش را در دل داستان پیدا کند و با سبک و سنگین کردن کاراکترها علاقه مند باشد داستان را در ادامه پیگیری کند.

شاید بیش از ۷ شخصیت اصلی و مهم در سریال دل و در قسمت اول معرفی می‌شوند و هر کدام با لایه‌های مختلف مشخصا داستانک‌هایی دارند که مرتبط با خط محوری داستان کلی در ادامه سریال می‌توانند ایجاد کشش و جذابیت کنند.

شاید حامد بهداد با یک سر و گردن بالاتر از بازیگران مشابه در این نوع نقش‌ها، در نقش آرش یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های سال‌های اخیرش را تجربه می کند. اگرچه نقش با پیچیدگی‌های مرسوم سینمایی راه نمی افتد اما مشخصا قرار است کاراکتری دوست داشتنی درگیر اتفاقی شود که روند زندگی خانوادگی او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا