سلامت

خواص میوه خشک برای سلامتی چیست؟

از آنجا که یک میوه خشک شده بسیار کوچک‌تر از خود میوه تازه است، پس دریافت کالری از میوه‌های خشک شده راحت‌تر از میوه تازه است. برای مثال کمتر پیش می‌آید که فردی در طول نیم ساعت سه زردآلو و ۳۰ دانه انگور بخورد اما راحت‌ می‌شود سه زردآلو خشک شده و ۳۰ دانه کشمش را در عرض چند دقیقه مصرف کرد.

یکی دیگر از نگرانی‌ها این است که برخی از سازندگان خشکبار، مقداری قند به میوه‌های خشک (که قبلا حاوی قندهای طبیعی خود هستند) اضافه می‌کنند. هنگامی که بر روی خشکبار‌ها توسط دولت برچسب‌های تغذیه مورد تایید زده می‌شود، راحت‌تر می‌توان مقدار قند اضافه شده را مشخص کرد. حدود ۱ اونس (تقریبا ۳۰ گرم) میوه خشک شده حاوی فیبر بیشتر و آنتی اکسیدان بیشتری (به نام فنول) نسبت به یک اونس میوه تازه است.

فیبر با بیماری‌های قلبی، چاقی و برخی از انواع سرطان مبارزه می‌کند (هرچند اثر حفاظتی احتمالی آن بر سرطان روده بزرگ هنوز قابل بحث است). افرادی که در برنامه‌های غذایی خود از فنول‌های گیاهی استفاده می‌کنند، میزان بیماری‌های قلبی، دیابت، انواع مختلف سرطان و احتمالا بیماری‌های مغزی دژنراتیو در آنها پایین می‌آید. بنابراین بهتر است که از همین الان مصرف میوه‌های خشک را شروع کنید. خشکبار‌ها سرشار از مواد مغذی سالم‌اند اما از قند اضافه شده اجتناب کنید و میزان کالری آنها را نیز در نظر داشته باشید./فوت و فن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا