سلامت

خواص میوه های تابستانی برای درمان روماتیسم

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

خواص میوه های تابستانی برای درمان روماتیسم

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سلامت

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که برخی از میوه‌ها به خصوص میوه های تابستانی برای دردهای مفصلی و روماتیسم خاصیت درمانی دارند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی متخصص تغذیه کیم‌لارسون، از مجموعه خدمات بهداشتی در شهر سیاتل ایالات متحده برخی از میوه‌های نوبرانه تابستان که به ویژه در اواخر فصل بهار در بازار میوه و سبزیجات پیدا می‌شوند، می‌توان برای رفع التهابات مفاصل بویژه در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید استفاده کرد.

هلو؛ یکی از این میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند سبب ارتقا سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به ورم مفاصل شود.

بررسی ها نشان می‌دهند، علاوه بر هلو، میوه گیلاس هم خواص ضد‌التهابی منحصر بفردی دارد. خوردن گیلاس به صورت خام و حتی پخته به بیماران مبتلا به ورم مفاصل و یا خشکی مفاصل مانند افرادی که درد زانو دارند، توصیه می‌شود.

علاوه بر خواص ضد التهابی میوه گیلاس دارای مقادیر زیادی ترکیبات شیمیایی مفیدی است که سبب تنظیم هورمون ملاتونین خون می‌شود.

هورمون ملاتونین وظیفه تنظیم ساعت بیولوژیک بدن را بر عهده دارد و برهم خوردن آن در بیماران مبتلا به ورم مفاصل می‌تواند سبب بی‌خوابی و بد‌خوابی آنها شود. اغلب بیماران مبتلا به ورم مفاصل و یا انواع بیماری‌های مرتبط با روماتیسم به دلیل بی‌تحرکی در طول خواب اغلب با درد شدید در هنگام خواب مواجه می‌شوند و اغلب کم‌خوابی دارند

از دیگر خوراکی های مفید برای رفع التهاب مفاصل می‌توان میوه‌هایی مانند هندوانه، غلات سبوس‌دار، باقالا، سبزی جعفری و کلم سبز را نام برد.

در تمامی این میوه‌های تابستانی ترکیبات ضد‌التهابی وحود دارند و همینطور دارای ویتامین‌های ضروری برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از به وجود آمدن عوارض جانبی دیگر در اثر بیماری‌های طیف روماتیسم هستند./باشگاه خبرنگاران

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

خواص میوه های تابستانی برای درمان روماتیسم

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا