سلامت

خودارضایی در دختران و زنان+عوارض و راه های ترک آن

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

خودارضایی در دختران و زنان+عوارض و راه های ترک آن

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

زناشویی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سوال:

من دختری هستم که دو سه سال ندانسته خودارضای می کردم طوری که به اوج میرسیدم بعضی وقتها دچار سستی بدن می شدم بعضی وقتها هم دچار سستی بدن نمی شدم اما نمی دونم که ازم مایعی خارج شده یا نه. من اصلا نمی دونستم که این کاری که میکنم خود ارضایی واز گناهن کبیره هست این کار فقط من اروم میکرد وکمی هم لذت فقط همین من اصلا به نیت لذت جنسی این کار را نمی کردم تورو خدا به من بگید تکلیفم  چیه؟

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند کارشناس مذهبی:

خود ارضایی از گناهان کبیره هست و باید از این کار توبه کنید. این عمل عوارض زیادی برای شما خواهد در پی خواهد داشت. یکی از دلایلی که سبب شده که این کار حرام شود عوارض جسمی  و اعتیاد روانی بالای آنست.  شاید مدتی محدود بتوان این کار را ادامه دهید اما پس از مدتی کوتاه نشانه ها آن ظهور می کند و به مراتب بیشتر می شود و بعد ها در زندگی مشترک آسیب های جنسی به سراغ فرد می آید و ارگاسم و رضایت مطلوب به دست نمی آید و این نوع رفتارها برای آینده و زندگی مشترک بسیار خطرز است.

بازی جنسی و تحریک برای خروج منی حرام هست حتی اگر منی هم خارج نشود در این صورت اگر قبل از رسیدن به ارگاسم(اوج لذت جنسی) ترشح و رطوبتی خارج شود این پاک است و نیازی به غسل نیست اما اگر به اوج لذت جنسی برسید و پس از آن مایعی خارج شود، نجس است و حتما باید غسل جنابت کرد.

خودارضایی در دختران و زنان

خودارضایی در دختران از طریق بازی با قسمت های خارجی آلت زنانگی (مثل چوچوله) هست و یا با مالش و بازی با داخل واژن و در برخی نیز با بازی با سر سینه ها صورت می پذیرد. دختران مجرد اگر خدای ناکرده این عمل حرام را ادامه دهند احتمال آسیب رساندن به پرده بکارت بسیار بالا است و به هیچ عنوان از ارضای جنسی درون واژن نباید استفاده کنند، چون این رفتارها بسیار پر خطر و احتمال پارگی را به همراه خواهد داشت و درآینده مخاطرات اساسی را برای ازدواج ایجاد می کند و زمینه ساز آسیب های روحی نیز خواهد شد.

باید از دیدن و خواندن تصاویر شهوت انگیز پرهیز کرد گاهی خود همین دیدن سبب استمنای ذهنی و خروج منی و حالت ارگاسم می شود. افکار و تخیلات جنسی را نباید دنبال کنید که زمینه و آغازیست برای در دام این عمل افتادن، از همین رو تا افکار شهوانی به شما روی آورد سریع محیط را تغییر دهید وارد جمع بشوید از انزوا دوری کنید و به فعالیتها و سرگرمی های مورد علاقه تان به صورت جدی و هدفمند بپردازید.

عوارض خود ارضایی زنان و دختران

مهمترین عارضه این عمل اعتیاد روانی به این کار هست، نوعا چون خانمها از احساسات بالایی برخوردار هستند اعتیاد به این کار سبب می شود که مداوم و حتی روزانه این عمل تکرار شود، تا جایی که خود شخص هم از کار خود خسته و کلافه می شود اما راهی بجز انجام این کار نمی بیند. هیجانات جنسی کاذب استمنا سبب شوک های روحی به افراد می شودو زمینه ساز افسردگی و انزوای اجتماعی و بی حوصلگی های طولانی و دوری از دوستان و همسالات را فراهم می سازد. در زندگی مشترک آینده نیز سبب می شود که خانم از راه صحیح و حلال بخوبی ارضا نشود و تنها با همان روشی که عادت کرده به لذت جنسی برسد!. این روحیه سبب نارضایت جنسی در زندگی مشترک خواهد بود و فرد را به مرز طلاق خواهد کشاند.

برخی از عوارض این عمل اینگونه است:

خستگى و کوفتگى،

عدم تمرکز حواس،

ضعف حافظه،

استرس و اضطراب،

حساسیت بیش از حد و زودرنجى،

کمر درد،

ریزش موهاو لکه های پوستی

ناتوانى جنسى زودرس در جوانى،

ضعف بینایی و شنوایی

افسردگی و کلافگی، بدبینی و تند خویی

از بین رفتن زیبایی و نشاط پوستی

بى خوابى یا بدخوابى و مشکلات مشابه،

بیماری های ناحیه تناسلی

انزال زودرس و غیرارادى یا خروج منى به صورت قطره قطره،

بى میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط با همسر، احساس طرد شدن، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگى مشترک

بی میلی جنسی از عوارض استمنا است، در حد پیشرفته دیگر با روشهای ساده شخص ارضا نمی شود بلکه فقط رفتارهای خشونت آمیز با خود است که سبب آرامش می شود. در مقابل اگر شخص ازدواج نمایدخداوند همسر را به گونه ای برای او آفریده که با آرامش می تواند انواع لذتها را تجربه نمایند و بهترین نشاطها را به ارمغان ببرد. از همین رو قرآن کریم می فرماید:

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ-سوره روم، آیه۲۱/و از نشانه­ های او این که از[نوع]خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این [نعمت] برای مردمی که می ­اندیشند قطعا نشانه ­هایی است.

راه رهایی از خودارضایی

بهترین راه پس از ازدواج، تکرار و تمرین ایستادگی در برابر خواسته های شهوانی است. سبک زندگی باید تغییر کند، به فعالیتهای جمعی پرداخته شود مثلا بخشی از روز به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص داده شود در این صورت هم انرژی اضافه کم می شود و همینکه ذهن با فعالیت جسم حواس خود را به فعالیت می دهد نه به افکار شهوانی. انجام فعایت های ورزشی آنهم به صورت مداوم و پرتکرار برای اینست که افکار مثبت جای خود را به افکار شیطانی بدهند. در حالتی که بدن مشغول فعالیت هست مثلا شنا می کند دیگر حواس و تمرکز حل مسائل فکری مثل ریاضی کاهش می یابد، از همین شیوه تغییر دادن توجه با فعالیت جسمی و ورزشی استفاده کنید تا بتوانید روحیه و همت خود را در مقابل هوای نفس بالا ببرید و در مقابل شیطان نه بگویید.

از همین شیوه تغییر دادن توجه با فعالیت جسمی و ورزشی استفاده کنید تا بتوانید روحیه و همت خود را در مقابل هوای نفس بالا ببرید و در مقابل شیطان نه بگویید.

مطالعه کردن و تفریحات سالم نیز بسیار به شما کمک می کند که زودتر به خواسته خود در ترک این کار برسید. برنامه غذایی را اصلاح کنید و از خوردن غذای محرک در طول روز بپرهیزید، لباس های پلاستیکی و یا چسبان را استفاده نکنید، هنگام خواب به صورت کاملا برهنه نباشید. هر فرد با توجه به روحیه خود می تواند ببیند که با چه چیز تحریک می شود، همان چیز و کار را از خود دور کند مثلا اگر لحاف و … تحریک زاست باید عوض شود. از خوابیدن به روی بدن که آلت تناسلی تحت فشار باشد نیز جدا بپرهیزید خود همین کار سبب می شود که تحریک جنسی صورت بگیرد. از دوستی و ارتباط با جنس مخالف حتی از طریق نوشتار نیز خودداری کنید و مراقب نوع استفاده از اینترنت باشید.

سعی کنید یک قلم و کاغذ بردارید و آنچه تاکنون شما را تحریک کرده یاداشت کنید و در مقابل آن یک کار سالم را جایگزین کنید، با خود عهد ببندید، زمینه تحریک را از همان اول انجام ندهید و جلوی آن را بگیرید خود را فریب ندهید که در ادامه بتوانید از این عمل دست بکشید!.

هنگام حمام رفتن بیش از حد برهنه نشوید، و زیاد طول ندهید تا وسوسه خود ارضایی به سراغ شما بیاید. از بازی کردن و زیاد شستن و یا در آینه نگاه کردن بپرهیزید. از تنهایی و انزوا خودداری کنید هر کجا هستید می بینید تنهایید وارد جمع شوید و از تنها بودن زیاد در اتاق فرار کنید. حتما در روز با یک کار خودتون رو خوب سرگرم  و خسته کنید تا بتوانید شب عمیق بخوابید ضمنا اگر هم خسته نیستید زود به رختخواب نروید و از اون طرف هم اگر بیدار شدید زیاد در رخت خواب نمانید بلند شوید و به کارهای مهم روزانه بپردازید

در مجالس دینی شرکت کنید و با اهل بیت علیهم السلام انس بیشتری بگیرید و مطالعات دینی خود را افزایش بدهید، همه این کارها روحیه ایمانی شما را بیشتر می کند. در این سن جوانی به گونه ای رفتار کنید که در آینده بتوانید الگویی خوب برای دیگران و فرزندان خود باشید. قرآن کریم را روزانه قرائت کنید، این کتاب نورانی راه نجات به سوی سعادت است. از خداوند زمینه ازدواج را دعا نمایید، کمی هم از خواسته های زیادی دخترانه در تجمل گرایی در امر ازدواج کم کنید تا بتوانید یک ازدواج خوب و موفق داشته باشید.

این پست توسط بخش زناشویی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

خودارضایی در دختران و زنان+عوارض و راه های ترک آن

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا