اخبار داغ

درخواست مناظره شهردار از قالیباف؛ دلیل تعطیلی خط ۷ متروی تهران چه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

درخواست مناظره شهردار از قالیباف؛ دلیل تعطیلی خط ۷ متروی تهران چه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اجتماعی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

محمد باقر قالیباف؛ شهردار سابق تهران، در ماه های پایانی حضورش در شهرداری اصرار فراوانی به افتتاح خط ۷ متروی تهران داشت. همین اصرارها باعث شد تا کنجکاوی ها در خصوص این خط مترو زیاد شود. برخی از کارشناسان در همان ایام نسبت به افتتاح زود هنگام خط ۷ مترو قبل از تکمیل شدن موارد ایمنی و فنی در این خط هشدار داده بودند.

در هر صورت این خط توسط قالیباف افتتاح شد اما بعد از مستقر شدن شورای شهر جدید و انتخاب شهردار، مسیر خط ۷ جنجالی مسدود شده است. حالا و بعد از اظهار نظرهای شهرداران سابق و فعلی اتفاق جدیدی رخ داده و آن دعوت به مناظره در خصوص این خط پرحاشیه مترو است!

محمدعلی نجفی درخصوص اظهارات اخیر قالیباف مبنی براینکه تعطیلی خط ۷ مترو کاری سیاسی بوده، گفت:
برای اینکه موضوع شفاف شود و مردم دقیقا در جریان قرار بگیرند، آقای قالیباف در هر دانشگاهی که مورد علاقه‌شان است حضور پیدا کنند تا مناظره‌ای در حضور مردم و رسانه‌ها انجام شود.

در این مناظره دلایل ما برای تعطیلی این خط و دلایل ایشان برای عدم تعطیلی بیان شود و اگر ایشان واقعا فکر می‌کنند ما از نظر کارشناسی اشتباه می‌کنیم یا خدایی ناکرده کار سیاسی کردیم، بهترین راه برای اثبات، برگزاری مناظره است.

مسیر خط۷ مترو تهران

این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است. مسیر خط ۷ از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب (نام‌های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.

نقشه خطوط متروی تهران
نقشه خطوط متروی تهران

دلیل تعطیلی خط ۷ مترو چیست؟

دکتر پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دستوری که برای تعطیلی این خط مترو صادر و تاکید کرده است که برای ما چیزی مهمتر از امنیت و سلامت مردم نیست. بنابراین از آنجا که سفرهای شهروندان با این خط مترو هم‌اکنون خارج از استاندارهای تضمین‌کننده است، تعطیلی فوری این خط در دستور کار قرار گرفته است.

اندکی پس از افتتاح خط هفت رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات اجتماعی با اشاره به اسنادی از گزارش‌های داخلی شرکت بهره‌برداری مترو در روزهای قبل از افتتاح تأکید کرد که ایستگاه‌های آماده‌شده و تونل‌های خط هفت اشکالات اساسی دارند و نباید فعلا بهره‌برداری شوند.

اشکالات اساسی خط ۷ مترو

حرکت ناموزون قطار به‌دلیل تراش‌نخوردن چرخ‌ها

عدم دسترسی به اتاق فرمان قطار

قطع ارتباط راهبر و اتاق فرمان در فاصله دو ایستگاه طولانی محمدیه تا بسیج

ضعیف‌بودن روشنایی تونل

نبود تونل ارتباطی بین خط هفت و سایر خطوط

توقف و پارک قطارها در داخل تونل و ایستگاه‌ها به‌دلیل نبود پارکینگ

مستهلک‌بودن قطارهای به‌کارگرفته شده که اجبارا از خطوط دیگر قرض گرفته شده‌اند

این پست توسط بخش اجتماعی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

درخواست مناظره شهردار از قالیباف؛ دلیل تعطیلی خط ۷ متروی تهران چه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا