سلامت

راه های تشخیص آنفولانزای معده و زخم معده چیست؟

در این پست از کولاک نیوز  مطلبی در مورد راه های تشخیص آنفولانزای معده و زخم معده  و راه های درمان آن ها به صورت خانگی ارائه شده است.

گیاهی برای درمان زخم معده/ مصرف چه میزان ویتامین D. در روز ضروری است/ بیماری ویژه کودکان را بشناسید/ رشد چشمگیر افراد مبتلا به سرطان ریه

درمان زخم معده با  آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی از گیاهان پرکاربرد و مفید است که بیشتر در زمینه‌های زیبایی و سلامتی پوست و مو کاربرد دارد؛ با این حال این گیاه خواص زیادی دارد که معمولا افراد از آن غافل هستند.

یکی از خواص گیاه آلوئه ورا درمان و تسکین درد‌های زخم معده است؛ این گیاه اسید‌های معده را که عامل اصلی زخم‌های معده است کاهش داده و ترشح اسید‌های معده را کنترل می‌کند؛ علاوه بر این می‌توانید از ژل آلوئه ورا هم استفاده کنید؛ این ژل به جداره لوله‌های گوارشی چسبیده و موجب بهبود سریع زخم‌های دستگاه گوارشی می‌شود.

افزایش جذب مواد مغذی با شیرهای غنی شده

گرچه شیر به عنوان یک نوشیدنی مفید منبع غذایی مواد مورد نیاز بدن از جمله کلسیم و ویتامین D  است؛ بهتر است کودکان از شیر غنی شده استفاده کنند؛ شیر غنی شده می‌تواند املاح و عناصر دیگری را که کودک به آن‌ها نیازمند است در اختیار وی قرار دهد.

میزان عناصر و ترکیبات افزوده شده به شیر‌ها روی بسته بندی هر یک از آن‌ها درج می‌شود؛ با این حال در بیشتر شیر‌های غنی شده عناصری همچون آهن، روی، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های D، E. افزوده شده است.

در برخی شیر‌های غنی شده نوعی پروتئین به نام کاسئین وجود دارد که با ایجاد یک لایه نازک روی سطح مینای دندان‌ها مانع از بین رفتن کلسیم و فسفر دندان‌ها می‌شود.

به دلیل افزودنی‌های مفید بهتر است شیر‌های غنی شده را هم استفاده کنید؛ اما به یاد داشته باشید به طور کلی مصرف شیر خصوصا برای کودکان لازم و ضروری است؛ این نوشیدنی را نباید هیچگاه فراموش کرد.

گیاهی برای درمان زخم معده/ مصرف چه میزان ویتامین D. در روز ضروری است/ بیماری ویژه کودکان را بشناسید/ رشد چشمگیر افراد مبتلا به سرطان ریه

نارسایی کلیوی با مصرف بیش از حد ویتامین D

ویتامین D و کلسیم دو ماده باارزش برای سلامتی انسان هستند؛ بهتر است بدانید، ویتامین D موجب افزایش جذب کلسیم در بدن می‌شود به همین دلیل در بسیاری از مکمل‌ها و قرص‌های کلسیم، مقادیری از این ویتامین هم یافت می‌شود.

به تازگی محققان دریافته اند، مصرف بیش از حد و خود سرانه ویتامین D برای سلامتی انسان مضر است؛ حالت تهوع و استفراغ، درد شکمی و بی اشتهایی، یبوست، اسهال و نارسایی کلیوی از مشکلاتی است که می‌تواند به دلیل مصرف بیش از اندازه ویتامین D در انسان ایجاد شود.

نتایج این تحقیقات که در روزنامه اکسپرس به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف ۱۰ میکروگرم از مکمل‌های ویتامین D در روز برای بیشتر افراد کافی است؛ از سوی دیگر نباید افراد بیش از ۱۰۰ میکروگرم از این ویتامین را در طول روز مصرف کنند.

راه های تشخیص  آنفولانزای معده چیست؟

باید بدانید، برخی از بیماری‌ها مختص دوران کودکی و به ویژه نوزادی است؛ بسیاری از گریه‌های طولانی مدت نوزادان هم به دلیل همین بیماری هاست؛ بنابراین مادران باید با این بیماری‌ها آشنا شوند.

یکی از این بیماری‌ها آنفولانزای معده است؛ بنابر اظهارات مقامات بهداشت و درمان آمریکا این بیماری که گاستروآنتریت هم نام دارد دومین بیماری شایع در نوزادان این کشور است؛ آنفولانزای معده موجب بروز اسهال و استفراغ در کودک شده در موارد حادتر همراه با تب و کاهش اشتها است؛ مجموعه این عوامل موجب کم آبی بدن کودک می‌شود که خطر ناک است.

در صورت مشاهده اسهال و استفراغ در کودکان فورا به پزشک اطفال مراجعه کنید؛ همچنین کودک باید در این زمان مایعات بیشتری مصرف کند.

گیاهی برای درمان زخم معده/ مصرف چه میزان ویتامین D. در روز ضروری است/ بیماری ویژه کودکان را بشناسید/ رشد چشمگیر افراد مبتلا به سرطان ریه

این پست توسط بخش سلامت مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

راه های تشخیص  آنفولانزای معده چیست؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا