اخبار داغسیاسی

آشنایی با سوابق و بیوگرافی سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی + عکس

آشنایی با سوابق و بیوگرافی سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی به همراه عکس و اطلاعات تکمیلی درباره سردار قاسم رضایی در این مطلب. به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تأیید فرمانده معظم کل قوا، سرتیپ پاسدار قاسم رضایی به سمت جانشین فرمانده نیروی انتظامی منصوب شد.  پیش‌تر سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا بود.

سوابق و بیوگرافی سردار قاسم رضایی
سوابق و بیوگرافی سردار قاسم رضایی

سردار رضایی از سال ۱۳۹۳ شمسی به عنوان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده بود. فرماندهی مرزبانی یکی از نیروهای نظامی ایران و زیرمجموعه نیروی انتظامی ستاد کل نیروهای مسلح است که در خصوص کنترل مرزهای زمینی و دریایی کشور، حفظ و نگهداری میل های مرزی و سازماندهی امور مرزنشینان فعال است.

منتبی از مصاحبه سردار قاسم رضایی را اینجا بخوانید:

نخستین ماموریت

نخستین مأموریت خودم رو از همین کردستان آغاز کردم بهار سال ۵۹ یعنی قبل از شروع جنگ تحمیلی، دیگه الان تو چهلیم.

خدمت در مرزها
ما ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز داریم مرز دریایی، مرز خشکی، با ۱۵ کشور همسایه هستیم همه این‌ها فرصت است لکن بعضی از همسایه هامون یه چند سالیه دچار فتنه‌ای شده اند؛ فتنه استکباری شدند، امیدواریم که این‌ها هم برگردند. دیگه خیلی تو شعارها؛ گاو شیرده نمانند. در واقع در این ارتفاعات، در این تنگه ها، در این دره ها، در این شرایط سخت آب و هوایی بعضی جا‌ها ما در شمال غرب در همین منطقه هم که هستیم ۷ تا ۸ ماه پاسگاه‌های ما زیر برف هستند.

کار سخت مرزبانی
دشمن فقط دشمن حربی نیست؛ قاچاقچی هم دشمن است، جاسوس هم دشمن، تروریست هم دشمن، با همه چیز‌ها مواجه هستیم. ما همین امسال که حدود ۵ ماه از سال می‌گذرد بیش از ۳۲ تن فقط مواد مخدر رو جلوگیری کردیم از ورود به کشور، ما در بعضی از مرز‌ها شبانه روز به طور مثال مرز‌های شرق رو بخواهم بگم بیش ۳۰ درگیری داریم اگر در همین مرز‌ها این ۳۰ تا ۴۰ نفر یک دفعه میان نمی‌گیم همشون تروریست هستند و در بینشان حرکت کنند تردد کنند ما کنترل نکنیم چه اتفاقی می‌افتد این‌ها کار‌هایی است که دائمی در مرز است.

ما مرزبانان با مرزنشین‌ها خودمان را یک قوا می‌دانیم، اما کسی که از دره‌ها ارتفاع هاش نصف شب کالا‌های ضد فرهنگی میاره، مواد منفجره میاره، سلاح میاره. تردد غیرمجاز خودش یک جرم هست، اینکه کولبر نیست قانون به مرزبان میگه مقابله کن با این جرمش بگیر و برخورد کن، اختیار داده وظیفه اش است باید این کار را بکند بعد میاد اظهار نظر‌هایی می‌کنند.

کولبرها تیراندازی نمی کنند
سردار رضایی: این یا ناآگاه است یا اینکه دنبال یک منافع نامشروع است، اعلام کند که مرزبانان با کولبر‌ها برخورد می‌کنند. این کولبر نیست، این به ما تیراندازی می‌کند مسلح هستند، بله بعضی‌ها مسلح هستند؛ درگیر می‌شوند ما حتی توی این قضیه شهید دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا