علم و تکنولوژی

قابلیت فوکوس پرتره در آپدیت جدید اینستاگرام چیست؟+توضیحات کامل

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

قابلیت فوکوس پرتره در آپدیت جدید اینستاگرام چیست؟+توضیحات کامل

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

خواندنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

اینستاگرام از ویژگی عکاسی پرتره «Focus» رونمایی کرد. حدود یک ماه پیش برخی گزارش‌ها از چنین ویژگی خبر دادند و کاربران انتظارش را می‌کشیدند.

این ویژگی بسیار شبیه به چیزی است که در گوشی‌های آیفون و با اپلیکیشن‌های عکاسی iOS رخ می‌دهد. آیفون‌های سری ۶ به بعد دارای حالت عکاسی پرتره عمودی بودند که با تشخیص چهره سعی می‌کرد عکاسی با محوریت صورت کاربران بیندازد.

ویژگی Focus اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های با سبک پرتره و حالت بوکه (محو شدن سوژه‌ها و محیط اطراف) از خودشان بگیرند و روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند یک چالش بزرگ برای رقیب اینستاگرام، اسنپ‌چت باشد.

ویژگی Focus همانند دیگر حالت‌های عکاسی از جمله بومرنگ، سوپرزوم، اسلومو و غیره به صورت یک گزینه مجزا و مستقل به اینستاگرام افزوده شده است و از استوری با چند سوایپ در دسترس قرار می‌گیرد. کلید جدید Focus برای عکاسی پرتره در میان کلیدهای بومرنگ و سوپرزوم قرار گرفته است.

گفتنی است کاربران با این ویژگی علاوه بر عکاسی، می‌توانند ویدیوهای بوکه هم ضبط کنند. نحوه کار این ویژگی بسیار ساده است. به محض فشردن کلید Focus؛ روی سوژه اصلی یا همان چهره کاربر یا دوستان‌اش در تصویر زوم شده و محیط اطراف به آرامی تیره و محو می‌شود. برای گرفتن ویدیو؛ کاربر باید انگشت‌اش را روی کلید Focus نگه دارد.

در مرحله بعد و پیش از ارسال به دوستان؛ می‌توان انواع فیلترها یا استیکرها را به عکس پرتره اضافه کرد.

آن‌طور که وبلاگ اینستاگرام نوشته است؛ این قابلیت برای تمام کاربران این اپلیکیشن فعال نشده است و فقط تعداد محدودی از دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از حالت عکاسی پرتره استفاده کنند.

همین‌طور، کاربران iOS دارای آیفون‌های SE و مدل‌های جدیدتر از ۶S می‌توانند این ویژگی را مشاهده و به کار بگیرند.

اینستاگرام می‌گوید در آینده برای کاربران بیشتری ویژگی Focus فعال و در دسترس خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام، استیکرهای منشن هستند. در نسخه ۳۹ اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی به این استیکرها فراهم شده است.

این پست توسط بخش خواندنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

قابلیت فوکوس پرتره در آپدیت جدید اینستاگرام چیست؟+توضیحات کامل

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا