اخبار داغ

ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن چه بود؟+معرفی فرقه صادق شیرازی

روز جمعه (۱۸ اسفند ماه) عده‌ای با عنوان حمایت از بیت آیت الله سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری پسرش (سید حسین شیرازی) در لندن، متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم‌های خود را به نمایش آوردند.

این افراد که تصاویر آیت‌الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

شبکه ماهواره‌ای فدک که گفته می‌شود وابسته یاسر حبیب (کویتی الاصل) است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.

شبکه ماهواره‌ای فدک دیدگاه‌های تندی راجع به ایران و بر دیدگاه‌های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می‌ورزند.

در همین خصوص حمید بعیدی نژاد در توییتی گفت: تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

بعیدی‌نژاد در توئیتی دیگر نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز اعلام کرد، معترضان به سفارت ایران در لندن دقایقی پیش توسط پلیس انگلستان دستگیر و با دخالت پلیس مسئله تمام شد. برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده است. تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌اند.
بهرام قاسمی گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.
قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا