چهره هاسلبریتی ایرانی

ماهور الوند کیست؟+ عکس و بیوگرافی ماهور الوند دختر سیروس الوند

مجله اینترنتی کولاک: ماهور الوند از جمله بازیگرانی است که در سالهای اخیر در حال پیشرفت و طی کردن پله های ترقی است. این بازیگر سینما در ۲۲ تیر سال ۱۳۷۳ در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است. ماهور الوند دختر سیروس الوند کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است. این بازیگر جوان سابقه بازی در چند نمایش را هم در کارنامه خود دارد.

 

اولین تجربه بازیگری ماهور الوند به صورت حرفه ای در فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی رقم خورد. او در این خصوص در مصاحبه ای گفته است:

« باخبر شدم که آقای میرکریمی برای فیلم جدیدشان از دخترهایی که هم سن و سال من هستند، تست می گیرد. به همین دلیل تماس گرفتم و به دفتر ایشان رفتم، تست اول را که شامل موقعیت های مختلفی می شد، از من گرفتند، د از تست به من گفتند که از بازی من راضی بودند و قرار شد تماس بگیرند

بعد از یک هفته دستیار آقای میرکریمی تماس گرفتند و گفتند که می خواهند یک بار دیگر مرا ببینند. رفتم و این بار تست های دیگری با حضور عوامل دیگری از فیلم از من گرفتند و باز هم عنوان کردند تماس خواهند گرفت، که یک شب خود آقای میرکریمی زنگ زدند و گفتند برای نقش اول دختر من را انتخاب کردند.»

 

فیلم دختر با بازی ماهور الوند برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. ماهور در نهایت در «جشنواره جهانی فجر» سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را ا آن خود کرد.

ماهور الوند در دومین تجربه بازیگری‌اش، نقش اصلی فیلمی تهمینه میلانی را بر عهده گرفت. او در «ملی و راه‌های نرفته اش» نقش دختری را بازی می‌ کند که در مسیر کلاس خیاطی عاشق سیامک می‌ شود و علی رغم مخالفت خانواده با او ازدواج می‌ کند ماهور الوند در این فیلم هم‌بازی میلاد کی مرام است.

دختر سیروس الوند در خصوص کارگردان محبوب خود در جایی گفته است: «کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نشود ولی فیلم “ممنتو” را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لذت می برم»

 

فیلم شناسی

● هت‌ تریک – ۱۳۹۶
●ملی و راه های نرفته اش – ۱۳۹۵
●دختر – ۱۳۹۴

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا