سریال

معرفی سریال کره ای «ملکه کی» به همراه داستان کامل+بازیگران و دانلود قسمت آخر

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

معرفی سریال کره ای «ملکه کی» به همراه داستان کامل+بازیگران و دانلود قسمت آخر

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

فیلم

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سریال های کره ای در چند سال اخیر محبوبیت زیادی بین مخاطبین ایرانی پیدا کرده است. این سریال ها اغلب تاریخی هستند و روایتگر برهه ای از پیشینه تاریخی کره ای ها. سریال ملکه کی در ژانر تاریخی محصول شبکه MBC کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی هان هی و لی سونگ جون  و نویسندگی جانگ یونگ چول نویسنده معروف کره‌ای نوشته و ساخته شده است.

پیشینه تاریخی و واقعی داستان سریال ملکه کی

امپراتریس کی متولد سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۷۰ میلادی می‌باشد. او در سلسله مغولی یو آن چین با نام اولجی خاتون شناخته می‌شود. او صیغه سلطنتی Toghun Temür (امپراتور هویزونگ) و مادر Biligtü Khan (آیوشیریدارا) نیز هست.

اولجی خاتون یک نام مغولی بود که توسط دربار سلسله یوآن به او عطا شد. او در خاندان Gi Ja-o در منطقه Haengju که جزو خاک امپراطوری گوریو در کره به حساب می‌آمد متولد شد. او یک برادر به نام Gi Cheol نیز داشت.

اولجی خاتون ابتدا صیغه امپراتور هویزونگ بود اما وقتی پسرش آیوشیریدارا (Ayurshiridara) متولد شد او توانست جایگاهش را در دربار محکم کند. پس از برکنار شدن ملکه Tanashiri در سال ۱۳۴۰ امپراتور هویزونگ سعی کرد اولجی خاتون را به مقام ملکه منصوب کند. سرانجام پسرش آیوشیریدارا در سال ۱۳۵۳ به ولیعهدی رسید.

در سال ۱۳۵۶ پادشاه گوریو (گنگ مین شاه گوریو) در طی یک کودتا خاندان کی را قتل‌عام نمود. اولجی خاتون نیز ارتشی به فرماندهی Tash Temür محیا ساخت و به سوی گوریو فرستاد. اما این ارتش در نزدیکی رودخانه پالو شکست سنگینی از ارتش گوریو متحمل شد.

در سال ۱۳۶۴ دربار سلسله یوآن درگیر منازعات داخلی بر سر ولیعهدی آیوشیرادارا شد. سرانجام رهبر شورشیان بالاد تیمور موفق شد پایتخت را اشغال کند. در طی این نزاع ولیعهد فرار کرد اما اولجی خاتون به دست شورشیان اسیر شد.

با مرگ بالاد تیمور شورشیان چینی در سال ۱۳۶۸ از رود زرد گذشتند و پایتخت را اشغال کردند. با نابودی سلسله یو آن در تاریخ ۱۳۶۸ اولجی خاتون به مناطق شمالی یینگچان فرار کرد و در همان‌جا ناپدید شد. مورخین سال‌های مرگش را بین ۱۳۶۹–۱۳۷۰ تخمین زده‌اند.

 

خلاصه داستان سریال ملکه کی

داستان سریال حول زندگی کی سونگ نیانگ (ملکه کی) که یک زن اهل گوریو هست می‌گذرد. این سریال وقایع تاریخی و زندگی وی را از کودکی و سختی‌ها تا ازدواج با امپراتور طغون تیمور از سلسله یوآن چین به تصویر می‌کشد.

ملکه کی آخرین ملکه دودمان یوآن (سلسله مغولی چین) می‌باشد.

او در نوجوانی به عنوان یک کنیز کوریویی به خدمت دربار درآمد ولی سپس به شدت مورد علاقه طغون تیمور آخرین پادشاه یوآن قرار گرفت. سال‌ها مخالفت درباریان باعث شد او فقط به صورت معشوقه پادشاه باقی بماند ولی سرانجام با اعدام دو ملکه متوالی و شدت گرفتن اختلافات داخلی، او از فرصت استفاده کرده و با هوئی زونگ ازدواج کرد و لقب اولجی خاتون را کسب کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام آیوشیدارا بود که البته هرگز موفق به پادشاهی نشد.
ملکه کی در تمام مدتی که در دربار مغولان یوآن زندگی می‌کرد، مترصد انتقام بود و سعی کرد این انتقام را با ایجاد فتنه و اختلاف در دربار بگیرد. او با نفوذ فراوانی که روی پادشاه داشت توانست جنگ‌های متعددی را پایه‌ریزی کند و به این ترتیب رسماً حکومت را به دست بگیرد.
سرانجام با پیروزی شورشیان مینگ در ۱۳۶۸، ملکه کی تسلیم آنها شد و با مرگ آیوشیدارا و طغون تیمور، او به بیابان‌های شمال چین تبعید شده و در همان‌جا درگذشت.

این پست توسط بخش فیلم مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

معرفی سریال کره ای «ملکه کی» به همراه داستان کامل+بازیگران و دانلود قسمت آخر

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. اشتباه نوشتید آیوشیدارا نمیمیره فقط طغون تیمور میمیره و ملکه کی با پسرش به سرزمین های شمالی چین همون مغولستان میرن و آیوشیدارا حکومت یوآن شمالی رو تاسیس کرد……….اطلاعات غلط ندید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا