چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی و همسرش+ عکس نازنین فراهانی در آغوش کارگردان فیلم

در این مطلب از بیوگرافی کامل نازنین فراهانی نوشته ایم. نازنین فراهانی متولد ۱۳۵۲ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی و هنرآموخته کانون پانتومیم ایران به سرپرستی سیروس شاملو است، او نسبتی با خانواده گلشیفته فراهانی ندارد.

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی
بیوگرافی کامل نازنین فراهانی

هنر با نقاشی

برای من هنر با نقاشی شروع شد. بیشتر وقت‌ هایم به نقاشی طی می‌شد. نقاشی را خیلی دوست داشتم، یادم می‌ آید وقتی وارد مدرسه شدم درسی که همیشه نمره ۲۰ از آن می‌ گرفتم نقاشی بود، کپی می‌کردم، یعنی تصاویر را می‌دیدم و آن‌ ها را می‌ کشیدم.

من روزی بازیگر می شوم

دوره راهنمایی بودم که نخستین پیشنهاد بازیگری به من شد. بازیگری در یک نمایش ولی به خاطر همان دوست نداشتن‌ های خانواده اجازه پیدا نکردم، در آن تئاتر بازی کنم. و اما آن تأکید همیشگی ذهنم که روزی وارد عرصه بازیگری می‌شوم، که همیشه همه جا هم تکرار می‌کردم را یک‌ بار در حالی که مصمم بودن را در وجود خود حس می‌کردم، کنار مادر نشستم و به او گفتم :   من روزی بازیگر می‌ شوم.

ورود از مطبوعات به بازیگری

روزنامه نگاری را از سال ۱۳۷۲ با نوشتن در روزنامه آفتاب امروز در بخش اجتماعی و یا در ایرانیان درسرویس هنری شروع کردم همین هم شد که راهی به دنیای تئاتر یافتم و به دنیای دوست داشتنی خود وارد شدم.

کلاس بازیگری

زمانی که برای مصاحبه به دیدار سیروس شاملو رفتم، به ایشان گفتم تا چه حد به بازیگری در تئاتر و سینما علاقه دارم. ایشان گفتند: «در آموزشگاهی کلاس پانتومیم دارم، می‌توانید آنجا شرکت کنید حضور در آن کلاس‌ ها شیفتگی‌ ام به بازیگری بیشتر شد، حال می‌خواستم تکنیکی از این علاقه بدانم و تخصصی بازی کنم.

از تئاتر تا سینما

با نمایشی بنام جنبش عنفیه در کلکته شروع کردم. بعد از مدتی بدلایلی جلویش گرفته شد، سپس به سوی کار تصویر کشیده شدم. یعنی به طرح «زیر پوست شهر» دعوت شدم و خانم بنی اعتماد با دیدن بازی‌ام مرا قبول کرد و بدین ترتیب با فیلم «زیر پوست شهر» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد برای نخستین بار بازی خود را در سینما می‌ دیدم

اثبات توانایی ها

وی در فیلم از کنار هم می گذریم در سال ۱۳۷۹ یشتر دیده شد و توانایی های خود را در یک قسمت از سری دوم مجموعه داستان یک شهر بخش مربوط به ایدز – به رخ همگان کشید.

بهترین بازیگر

بهترین بازیگر زن در جشنواره ی یاس برای فیلم کوپالی – ۱۳۹۵

نویسندگی

او بعنوان نویسنده در قالب فیلمنامه نویس نیز تجربه دارد فیلم مهمونی کامی در سال ۹۱ و این سب هم برای تو در سال ۹۳ به نویسندگی وی ساخته شده است، او همچنین کتابی را نیز نوشته است.

فیلم ها

● کوپال (۱۳۹۵)
طعم شیرین خیال (۱۳۹۳)
● موقت (۱۳۹۳)
● نزدیکتر (۱۳۹۳)
● دل بی‌قرار (۱۳۹۱)
● مهمونی کامی (۱۳۹۱)
● چشم (۱۳۸۹)
● خانه پدری (۱۳۸۹)
● صداها (۱۳۸۷)
● فرود در غربت (۱۳۸۷)
● مسیح (۱۳۸۴)
● وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴)
● تهران ساعت ۷ صبح (۱۳۸۱)
● نیمه پنهان (۱۳۸۰)
● از کنار هم می‌گذریم (۱۳۷۹)
● زیر پوست شهر (۱۳۷۹)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا