اخبار داغ

نتایج بازشماری مجدد انتخابات عراق به نفع کدام گروه بود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

نتایج بازشماری مجدد انتخابات عراق به نفع کدام گروه بود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سیاسی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

براساس اعلام نتایج، ائتلاف مقتدی صدر تحت عنوان «سائرون» که پیش از این نیز در صدر نتایج قرار گرفته بود، بار دیگر در صدر قرار گرفت.

براساس این گزارش، تنها تغییری که در نتایج انتخابات مجلس عراق حاصل شد، مربوط به فهرست ائتلاف «الفتح» به رهبری هادی العامری است که به یک کرسی دیگر در بغداد نیز دست یافت و بر این اساس فهرست الفتح با به دست آوردن ۴۸ کرسی در جای دوم و پس از ائتلاف سائرون باقی ماند.

ائتلاف الفتح در نتایج اینترنتی انتخابات عراق، حائز ۴۷ کرسی شده بود.

براساس اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق، فهرست حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با همان ۴۲ کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن نیز فهرست ایادعلاوی که متشکل از شخصیت های سنی زیادی است با همان ۲۱ کرسی و فهرست الحکمه به رهبری عمار حکیم با ۱۹ کرسی در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

دفاع محکم صدری‌ها از ایران


مقتدا صدر گفت: دربرابر سیاست آمریکا برای محاصره اقتصادی ملت‌های منطقه سکوت نمی‌کنیم.

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر و ائتلاف انتخاباتی سائرون در عراق بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای که در پایگاه رسمی وی منتشر شده، آورده است: عراق به طور خاص و منطقه به طور کلی به دلیل سیاست ظالمانه «سبد و ذلت» آمریکا برای گرسنه کردن ملت ها به بهانه خصومت با دولت های مختلف، در شرایط سخت و دشواری به سر می برند.

رهبر جریان صدر در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است: اگر آمریکا از تصمیم های خود دست نکشد، ما نیز در برابر آسیب رساندن به ملت ها دست بسته نمی مانیم.

در واکنش به این سخنان صدر نیز ناظران بر این باورند که وی به اجرای مرحله نخست تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران اشاره کرده است.

با موضع اخیر عبادی، روابط تهران و بغداد متحول می شود

یک کارشناس بین‌الملل گفت: قطعا موضع گیری اخیر عراق چنانچه در مرحله اجرا نیز استمرار داشته باشد، روابط تهران و بغداد را متحول خواهد کرد. البته نمی‌توان آن را خیلی پر نوسان دانست ولی قطعا اگر این موضع گیری اصلاح نشود و بر همین مدار باقی بماند، روابط مانند سابق باقی نمی‌ماند.

داود آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل «شفقنا» با اشاره به موضع گیری حیدرالعبادی درباره تحریم‌های ایران، گفت: این موضع‌گیری عبادی تقریبا همه را شوکه کرد. اینکه چرا علی رغم تمام حمایت‌هایی که ایران از عراق در شرایط و بازه‌های زمانی چه در دوران سقوط صدام و چه در بحران داعش و همین طور دوران انزوای عراق در عرصه جهانی داشت، عبادی به نوعی از رعایت و اجرای تحریم‌های ضدایرانی صحبت کند.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه انتظار می‌رفت عبادی مواضع سنجیده‌تر و آینده‌نگرانه‌ای نسبت به تحریم‌های ضد ایرانی اتخاذ کند، تصریح‌کرد: مقامات ایران در شرایط بسیار سختی همواره کنار عراق ایستاند و اکنون انتظار و توقع می‌رفت که عراق در شرایط امروز که ایران نیازمند اجماع جهانی و حمایت است، از ایران حمایت کند.

او با بیان اینکه سخنان عبادی شاید مبتنی بر منافع ملی باشد، گفت: کسی منکر اهمیت و ضرورت رعایت و تحقق منافع ملی کشورهای مختلف نیست ولی در عین حال کشورها باید شرایط منطقه ای را مورد توجه قرار داده و با توجه به آینده منطقه ای نسبت به موضوعات مختلف تصمیم گیری کنند.

آقایی در پاسخ به این پرسسش که آینده روابط ایران و عراق چگونه خواهد بود، گفت: قطعا موضع گیری اخیر عراق چنانچه در مرحله اجرا نیز استمرار داشته باشد، قطعا روابط تهران و بغداد را متحول خواهد کرد. البته نمی‌توان آن را خیلی پرنوسان دانست ولی قطعا اگر این موضع گیری اصلاح نشود و بر همین مدار باقی بماند، قطعا روابط مانند سابق باقی نمی‌ماند.

این پست توسط بخش سیاسی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

نتایج بازشماری مجدد انتخابات عراق به نفع کدام گروه بود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا