اخبار داغ

چرا گریپ فروت، لیمو شیرین و نارنج تلخ می شوند؟

مجله اینترنتی کولاک: برش خوردن مرکبات و میوه های قلیایی که دارای مقادیر نارینجین هستند موجب می شود تا با قرار گرفتن در معرض هوا طعم آن تلخ شود.

 

چرا گریپ فروت، لیمو شیرین و نارنج تلخ می شوند؟

 

علت این امر وجود این ترکیبات در لیمو شیرین است که در صورت ترکیب شدن با هوا می توان علت تلخ شدن لیمو شیرین را بروز چنین ترکیبی دانست. هر چند که با وجود تلخ شدن اینگونه از مرکبات می توانید آنها را استفاده کنید و مشکلی برای سلامت شما نخواهد داشت اما برخی از افراد از بروز این امر نگران هستند.

دلیل تلخ شدن لیمو شیرین:

همچنین وجود لیمونین و نارینژن نیز در ترکیبات لیمو شیرین از علت های دیگر تلخ شدن آن است لیمونین از ترکیبات آلی است که گیاهان و مرکبات است که دارای خاصیت ضد تومور نیز می باشد. نارینژین نیز نوعی از فلاوونوئید است که با خواص آنتی اکسیدانی برای سلامت بدن مفید است. وجود این دو ترکیب می تواند سیستم دفاعی بدن را بسیار قوی کند و در برابر بیماری های مختلف و خطرناک ایمنی بدن را حفظ می کند.

لیمونین:

همانطور که بیان شد یکی از علت های تلخ شدن لیمو شیرین وجود لیمونین در لیمو شیرین است این ماده علاوه بر لیمو شیرین در زیره، هل، نعنا، ترنج، گریپ فرود، آویشن نیز یافت می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف این ماده می تواند موجب پیشگیری از سرطان شود همچنین موجب بهبود دستگاه گوارش خواهد شد. کاهش وزن و سوء هاضمه، پیشگیری از ناراحتی معده، ضد قارچ، ضد افسردگی و بالا بردن قدرت دفاعی سیستم ایمنی از دیگر خواص درمانی این مرکبات است.

نارینژین:

از مهم ترین مواد معدنی که در نارینژین دیده می شود ویتامین C  است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. برای رفع التهاب ها، ویروس ها و مهار کننده آنزیم ها می توانید از این ماده موجود در لیمو شیرین استفاده کنید.

/ آرگا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا