اخبار داغ

چگونه یک یخچال تمیز و مرتب داشته باشیم؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

چگونه یک یخچال تمیز و مرتب داشته باشیم؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

شاید شما هم پس از تمیزکردن فریزر و یخچال‌تان تعجب کنید و از خودتان بپرسید که آیا واقعا یخچال و فریزر خانه تا این حد کثیف بوده‌اند و شما نمی‌دانستید؟ بله. این سوالی است که بیشتر خانه‌دارها بعد از تمیزکردن یخچال فریزرشان از خودشان می‌پرسند، پس شما تنها نیستید. در این مطلب با ارائه یک دستورالعمل گام به گام به شما خواهیم گفت چگونه یک یخچال تمیز داشته باشید.

یخچال تمیز

آنچه برای یخچال تمیز نیاز دارید

اسفنج
یک جاصابونی، برای قرار دادن اسفنج و اسکاچ و . . .
حوله و یک ظرف برای گرفتن آب حوله
شیشه پاک کن
حوله کاغذی
فضایی برای جای دادن مواد غذایی در هنگامی که مشغول تمیز کردن یخچال فریزر هستید
مسواک قدیمی یا برس ظریف
• اگر روکش یخچال شما فولاد ضد زنگ است، باید
پاک کننده ضد زنگ فولاد، سرکه، یا روغن و یک پارچه نرم تهیه کنید.
• اگر روکش یخچال‌تان فولاد لعابی است، باید:
پاک کننده چند منظوره تهیه کنید.

راهنمای گام به گام برای داشتن یخچال تمیز

۱- سیم برق یخچال را بکشید. اگر یخچال یا فریزر دیگری در خانه دارید، در مدت زمانی که یخچال فریزر را تمیز می کنید، مواد غذایی را در آن جایگزین کنید و اگر این امکان برای شما وجود ندارد، بهتر است مواد غذایی درون یخچال و فریزر را به صورت طبقه‌بندی شده در یک فاض نسبتا خنک قرار دهید.

۲- بعد از خالی کردن کشوها و طبقه‌های یخچال به سراغ در یخچال بروید. حتما در یخچال شما پر از شیشه‌های به‌دردنخور یا به‌درد بخور انواع سس‌ها، ترشی‌ها، رب‌ها، ظرف‌های دارو و … است. همه آن‌ها را خالی کنید. به درد بخورها را از به‌دردنخورها جدا کنید و ظرف‌های اضافه را یا دور بریزید و یا برای بازیافت تحویل دهید.

۳- در مرحله اول و دوم ممکن است متوجه مواد غذایی بشوید که هیچ کاربردی ندارند اما بیشتر از چند ماه است که فضای یخچال شما را اشغال کرده‌اند. بی‌رحم باشید و همه آن‌ها را یا بازیافت کنید و یا دور بریزید. تردید نکنید که اگر این مواد غذایی کارآمد بودند، تا الان از آن‌ها استفاده کرده بودید. پس اطراف خود را خلوت کنید.

۴- حالا مراحل دو و سه را دوباره برای فریزر انجام دهید.

۵- تمام قفسه‌ها، کشوها و بخش‌های جداشدنی یخچال و فریزر را جدا کنید. آن‌ها را کاملا با آب و مایع ظرفشویی یا شوینده‌های مناسب دیگر بشورید و بگذارید تا خشک شوند. برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه، اگر تراس یا حیاط دارید، می‌توانید این کار را در حیاط انجام دهید اما اگر در آشپزخانه این کار را می‌کنید، بهتر است اطراف سینک ظرفشویی و زیر کابینت ظرفشویی را با مقداری روزنامه بپوشانید تا آب و مایع احتمالی که به اطراف می‌ریزد در آشپزخانه سرازیر نشود.

۶- حالا دوباره به سراغ یخچال بروید. تمام سطوح داخلی یخچال را با اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی یا پاک کننده مناسب، تمیز کنید. برای تمیز کردن شیارها و یا محلی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است از مسواک یا برس کوچک مناسب کمک بگیرید. سپس تمام این نواحی را با حوله مرطوب آشپزخانه پاک کنید. بعد از آن‌هم با کمک حوله خشک‌کن آب و رطوبت دیواره‌های داخلی یخچال را پاک کنید.

۷- در و فضای بیرونی یخچال را فراموش نکنید. تا خشک شدن کشوهای داخلی یخچال فرصت دارید که فضای بیرونی آن را به خوبی پاک کنید. در این بخش باید به جنس روکش یخچال‌تان توجه کنید و با توجه به آن پاک‌کننده مناسب را انتخاب کنید.

۸- کار شما تقریبا به اتمام رسیده است. حالا باید بعد از وارسی کامل مواد غذایی که می‌خواهید در یخچال بگذارید، آن‌ها را طبقه‌بندی و مرتب کنید. پیش از قرار دادن ظرف‌ها، بطری‌ها و بسته‌های مواد غذایی از کامل بودن بسته‌بندی آن‌ها مطمئن باشید تا نشت مقداری از ماده غذایی به یخچال، زحمات شما را به هدر ندهد.

۹- بعد از اینکه مواد غذایی رو در یخچال و فریزر جای دادید و از خشک بودن کف آشپزخانه اطمینان حاصل کردید، برق یخچال را وصل کنید.

به خاطر داشته باشید:

حتما از خشک بودن سطح اطراف یخچال اطمینان پیدا کنید. آب رسانای خوبی برای برق است و در صورت وجود کوچکترین اتصالی، ممکن است خیس بودن کف آشپزخانه یا کابینت‌هایی که با یخچال اتصال دارند، دچار برق‌گرفتگی شوید.
پس از تمیز کردن یخچال و روشن کردن دوباره آن، سعی کنید حداقل برای ۲ ساعت در آن را باز نکنید، تا دمای مناسب مواد غذایی هرچه سریعتر فضای یخچال را پر کند. همچنین تا ۶ ساعت بعد فقط در مواقع ضروری و در مدت کوتاه در یخچال یا فریزر را باز کنید./دارچین

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

چگونه یک یخچال تمیز و مرتب داشته باشیم؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا