سلامت

با فانتزی های جنسی شوهرتان آشنا شوید

مجله اینترنتی کولاک: آیا در رابطه با فانتزی های جنسی چیزی می دانید؟ این روزها واژه فانتزی جنسی در بین بسیاری از زن و شوهرها رواج پیدا کرده است.  فانتزی جنسی به  اعمال جنسی که فرد در ذهن  خود انجام می دهد یا تصور می کند و گاهی اوقات در حد اراضا شدن نیز پیش می رود. امروز در این بخش از کولاک فانتزی های زناشوییرا معرفی خواهیم کرد.

 

شناخت فانتزی های زناشویی مردان

غریزه و میل جنسی در هر شخصی وجود دارد و اگر کسی ادعایی جز این امر داشته باشد حتما بیمار است آنچه که مسلم است غریزه جنسی در هر دو جنس زن و مرد از غرایز قوی میباشد چرا که انسان موجودیست لذت جو و پاسخ به نیاز جنسی نیز از لذتی زیاد برخوردار است
فانتزی های زناشویی

 

پس ناخودآگاه همه انسانها به دنبال پاسخ دادن به این نیاز خود هستند اما هر نیازی میباید در مسیر صحیح خود پاسخ داده شود به عنوان مثال همه ماها از پول خوشمان می آید اما میدانیم بریا رسیدن به آن باید تلاش کنیم کار کنیم کار کردن بریا کسب درامد بیشتر عمل صحیحی در جهت رفع نیاز اقتصادی ماست اما دزدی ، کلاه برداری ، قتل و …نیز هم روشی نا صحیح پاسخ به نیاز اقتصادیست شما کدام را انتخاب میکنید ؟ اگر مورد دوم انخاب شماست پس در جامعه ای که مد نظر شماست امنیت جایی ندارد .

غرایز آشکار و نهان زنان و مردان

تا حالا خیلی شندیده ایم که زنان وقتی در مورد مردان صحبت میکنند میگویند مردان همه ی فکرو ذهنشون در رابطه جنسی خلاصه میشه و فقط به دنبال غریزه جنسی خود هستند و همینطور شنیده ایم که مردان نیز در مورد زنان می گویند زنان همیشه به دنبال قرو فر خودشون هستند و خلاصه اینگونه حرفها آنچه مسلم است هم زنان و هم مردان هم دارای میل جنسی هستند و هم مایلند به سر و وضع خود برسند اما تفاوت در اینست که نیازهای انسانها به دو نوع تقسیم می شود

نیازهای آشکار و نیازهای نهان یا پنهان ، غریزه جنسی در مردان از نیازهای بارز یا آشکار انها میباشد و در عوض حس خودنمایی و ظاهر آرایی از نیازهای نهان آنها این در حالیست که میل جنسی در زنان از نیازهای نهان و میل به خودنمائی از نیازهای آشکار آنها به شمار میرود اما وجه مشترک این دو گروه اینست که هر دوی انها چه زن و چه مرد هخر دو نیاز را دارا میباشند.

پس تا اینجای مطلب به این نتیجه رسیدیم که نیاز جنسی در هر دو جنس زن و مرد قرار داده شده و هیچکس نمیتواند ادعا کند میل جنسی در او وجود ندارد چرا که خداوند غریزه جنسی را در وجود همه ماها قرار داده است.

 

تفکرات جنسی مردان و شخصیتی که از آنها می بینیم

مردان دارای تفکرات جنسی مختلفی هستند که از آنها به عنوان فانتزی های زناشویی در ادامه مطلب یاد خواهیم کرد اما این تفکرات جنسی برگرفته از نیازهای روحی و روانی آنهاست اکثر افراد تصور می کنند مردان فقط با انجام یکسری اعمال پیش پا افتاده به ارگاسم خواهند رسید اما رابطه جنسی بین زن و شوهر از چه جهت مقدس است ؟ آیا فقط به خاطر اینکه با انجام یکسری اعمال فیزیکی به ارضای جنسی برسیم ؟

مسلما اگر اینگونه بود پس از لحظاتی یا ساعاتی مجددا نیاز جنسی به حد اول خود برمیگشت و انگار نه انگار پس هدف از رابطه جنسی بین زن و شوهر ارضای جنسی و ارضای روحی روانی میباشد.

ارضای روحی و روانی تاثیرات دراز مدتی برروی رفتارهای زن و شوهر در زندگی زناشویی دارد و این همان مقدس بودن رابطه جنسی ببن زن و شوهر میباشد حال آنکه اکثر افراد متاسفانه فقط بخش اول که همان ارضای جنسی ست را دنبال می کنند و اگر به دنبال ارضای جنسی و روحی هر دو باشند لذتی چندین برابر و البته ماندگار در آنها شکل میگیرد.

پس با ارضای روحی و روانی آشنا شدیم حالا هر انسانی برای رسیدن به ارضای روحی و روانی تفکراتی در سر دارد که همان تفکرات جنسی میباشد این تفکرات جنسی یا همان فانتزی های زناشویی کاملا متفاوت از شخصیت برونی افراد است که در زیر به آنها اشاره میکنیم :

تعریف فانتزی های زناشویی

به اعمال و رفتاری که در مورد رابطه جنسی در ذهن افراد شکل میگیرد که بیشتر جنبه روانی دارد فانتزی های زناشویی یا در اصطلاح علم سکسولوژی فتیش گفته می شود که در افراد مختلف متفاوت می باشد. به عبارتی تفکراتی که مردان و زنان را تحریک میکند و در رابطه جنسی به دنبال رفع نیاز آن می باشند. که البته همانطور که گفته شد در افراد مختلف متفاوت است.

مثال :برخی مردان از موی بلند همسر خود لذت میبرند و تحریک می شوند این در حالیست که شاید موی بلند اصلا برای مردی دیگر جلب توجه نکند چه برسه به اینکه تحریک بشود .

برخی مردان از حرف زدن با زنان لذت برده و تحریک می شوند ، برخی با دیدن رژ لب ، لاک ناخن و… تحریک می شوند ، برخی با دیدن پاهای زنان، جورابهای زنان و یا لباسهای زیر آنها تحریک می شوند و … که شاید مردی دیگر در مورد این موارد بی تفاوت باشد .

شاید پوشیدن شلوار کوتاه ( برمودائی ) برای زنان طبیعی باشد شاید پوشیدن سندل طبیعی باشد اما برای چه با اینگونه پوششها مقابله می شود ؟ برای اینکه شاید برخی مردان نسبت به آن قسمتی از پای شما یا بدن شما که پیداست بی تفاوت باشند و با این مسئله عادی برخورد کنند اما در خیلی افراد دیگر باعث تحریک شدن و ایجاد تفکرات جنسی گردد که البته متاسفانه زمینه اکثر تجاوزات همین مسئله میباشد.

خیلی زنان از تفکرات جنسی مردان آنچه که باعث تحریک شدن آنها می شود بی اطلاعند .یعنی فکر می کنند فقط بدن برهنه آنها باعث تحریک مردان می شود که این نا صحیح است. چرا که همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم شاید کوچکترین چیزی از زنان باعث تحریک مردی شود البته در تمامی مردان صادق نمی باشد.

بد نیست آسیب های فانتزی جنسی در روابط زناشویی را بدانید

محققان می‌دانند که فانتزی‌های جنسی حرف‌های زیادی درمورد جنسیت آدم‌ها برای گفتن دارد و سالهاست که در این مورد نظرات مختلفی رد و بدل می‌شود.

فانتزی های زناشویی مردان

یکی از تازه‌ترین اخبار و شواهد که البته تمام‌کننده این بحث‌ها هم نیست، جنبه‌های مهمی از این موضوع را روشن می‌کند: اینکه این فانتزی‌ها درمورد گرایشات جنسی افراد چه می‌گوید، متداول‌ترین این فانتزی‌ها چیستند، چه زمان می‌توان این فانتزی‌ها را سالم تلقی کرد و چه زمان بیمارگونه و این فانتزی‌ها رابطه بین یک زوج را چطور توصیف می‌کند. آخرین تحقیق درمورد این موضوع توسط موسسه ماسترز و جانسون در برنامه درمانی آنها برای همجنس‌گرایان ناراضی انجام گرفت. این محققان باور دارند که از اینکه افراد فانتزی‌های همجنسگرایانه داشته باشد یا غیر آن، نمی‌توان بعنوان نشانه گرایش واقعی این افراد برای رابطه‌جنسی استفاده کرد. آنها شواهدی ارائه می‌دهند که تکرار فانتزی‌های همجنسگرایانه را درمیان غیرهمجنسگراها و فانتزی‌های غیرهمجنسگرایانه را درمیان همجنسگراها نشان می‌دهد.

در نسخه جدید مجله امریکایی روانپزشکی، مارک شوارتز و ویلیام ماسترز تحقیقی را گزارش می‌دهند که بر روی ۱۲۰ مرد و زن که نیمی از آنها همجنسگرا و نیمی دیگر دگرجنسگرا بوده‌اند انجام گرفت. این تحقیق نشان می‌دهد که فانتزی‌های جنسی افراد ممکن است با گرایش جنسی آنها کاملاً متفاوت باشد. بعنوان مثال درمیان مردان و زنان همجنسگرا، رابطه‌جنسی غیرهمجنسگرایانه سومین فانتزی جنسی متداول بوده است. برای مردان و زنان غیرهمجنسگرا نیز روابط همجنسگرایانه چهارمین و پنجمین فانتزی جنسی متداول بوده است. درمیان مردان و زنان غیرهمجنسگرا، متداول‌ترین فانتزی جایگزین کردن شریک جنسی همیشگی‌شان بوده است.

آسیب های فانتزی جنسی در روابط زناشویی

افراد در به خاطر آوردن فانتزی‌های خود، کاملاً انتخابی عمل می‌کنند. دیوید بارلو، مدیر برنامه تحقیقاتی جنسی در دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی از افراد خواست که فانتزی‌های خود را به مدت چندین هفته به خوبی بررسی کنند.

او در مصاحبه‌ای می‌گوید، «ما متوجه شدیم که اکثر افراد هفت تا هشت فانتزی در روز دارند که البته دامنه این فانتزی‌ها از صفر تا چهل فانتزی در روز بوده است.»

او ادامه می‌دهد، «درمیان غیرهمجنسگراها حدود سه چهارم از فانتزی‌ها عشق‌بازی معمولی بوده و ۲۵ درصد تنوعات جنسی – سادیسم، همجنسگرایی، رابطه‌جنسی گروهی و امثال این– بوده است. الگوی طبیعی فانتزی‌های جنسی میزان مشخصی رابطه‌جنسی غیرمتعارف را در بر داشته است.»

دکتر شوارتز و دکتر ماسترز تنوع مشابهی از فانتزی‌های جنسی را در افراد مورد مطالعه نشان می‌دهند. بعنوان مثال فانتزی رابطه‌جنسی گروهی پنجمین فانتزی متداول درمیان مردان همجنسرا و غیرهمجنسگرا بوده است درحالیکه فانتزی رابطه‌جنسی تحمیلی اولین فانتزی متداول زنان همجنسگرا و دومین فانتزی زنان غیر بوده است. تماشای روابط‌جنسی دیگران سومین فانتزی متداول مردان و زنان غیرهمجنسگرا بوده است.

در قیاس اطلاعات مربوط به تحقیق دکتر بارلو با لیست گزارش شده از دکتر شوارتز و دکتر ماسترز، متداول‌ترین فانتزی‌ها بسیار شایع‌تر از فانتزی‌های انتهای لیست بوده است.

بااینکه محتوی یک فانتزی جنسی موجب غیرعادی بودن آن نمی‌شود، تکرار آن می‌تواند نشانه یک مشکل روانی باشد. دکتر بارلو گزارش می‌دهد که در افراد مبتلا به مشکلات روانشناختی، مثل متجاوزین جنسی و کودک‌آزاران، تکرار فانتزی‌ها بسیار بالا بوده و اغلب وسواس فکری مداوم در طول روز است.
مشکلات فانتزی جنسی در روابط زن و شوهر

اما تا چه اندازه متحوی اصلی یک فانتزی جنسی اهمیت دارد؟ بسیاری درمانگران جنسی اعتقاد دارند که این مسئله تازمانیکه برای زوج حین رابطه‌جنسی مفید باشد، اشکالی ندارد.

دکتر شوارتز در مصاحبه‌ای می‌گوید، «اگر مردی در رابطه‌جنسی با همسر خود، تحریک‌پذیری خود را از دست بدهد و برای برگرداندن آن از یک فانتزی کمک بگیرد و بعد برای تمرکز بر عشق‌بازی خود با همسرش آن را فراموش کند، دیگر مهم نیست که آن فانتزی چه بوده است. مهم این است که تمرکز او دوباره به عشق‌بازی خود معطوف شود و بتواند صمیمیت بین زوج را بالا ببرد. اما اگر این فانتزی در تمان طول رابطه در ذهن او بماند، می‌تواند فاصله بین زوج‌ را بیشتر کند.»

برنارد آپفل‌بام، مدیر گروه سکس درمانی دانشگاه برکلی می‌گوید، «برای دریافت فقدان‌های جنسی فرد در رابطه‌جنسی خود، خیلی مهم است که به محتوی یک فانتزی جنسی در طول عشق‌بازی توجه شود.»

 

 

او می‌گوید، «مثلاً ممکن است مردی بگوید که در طول عشق‌بازی با همسر خود فلان هنرپیشه را در بیکینی تصور کرده است. در نگاهی دقیق‌تر، چیزی که اهمیت بیشتری دارد رویکرد آن هنرپیشه است: بدون هیچ خرده‌گیری و تسلیم‌گونه با آن مرد تحریک شده است. این می‌تواند پیامی باشد که نشاندهنده چیزی است که در همسر خود نمی‌یابد. از این می‌تواند برای درمان آن زوج استفاده کرد.»

دکتر شوارتز می‌گوید، «یک فانتزی جنسی می‌تواند ابزار سنجش بالینی از مشکلات و دشواری‌های یک فرد در ایجاد صمیمیت و نزدیکی احساسی باشد.» او اعتقاد دارد حدود یک سوم از زنان سابقه نوعی آسیب جنسی داشته‌اند و درنتیجه آن، حین عشق‌بازی با شریک‌جنسی خود، احساساتشان را از اعمالشان جدا می‌کنند. این مسئله گاهی اوقات شکل یک فانتزی جنسی به خود می‌گیرد که فاصله روانی بین زوج ایجاد می‌کند./ نیک صالحی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا