سبک زندگی

آموزش تهیه تیرامیسو دسر لذیذ ایتالیایی + مواد اولیه

مجله اینترنتی کولاک : تیرامیسو یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها و دسرهای ایتالیایی است. اکثر ریشه‌ها و ابداع این دسر به دهه ۱۹۶۰ در منطقه ونتو در ایتالیا در رستورانی به نام Le Beccherie در شهر «ترویسو»  ایتالیا برمی گردد. بعضی ادعاها همچنان باقی‌ست اما به نظر می‌رسد ابداع کارمینانتونیو یاناکونه (برای اولین بار توسط دیوید روزنگارتن در گزارش روزنگارتن و بعداً در بالتیمور سان و واشینگتن پست مطرح شد) باشد که در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۹ زمانی که او در رستوران «سوتوترویزو» به ایتالیایی ترویزو) نزدیک ونیز سرآشپز بود.

 

مواد لازم تیرامیسو

پنیر ماسکار پونه ۴۰۰ گرم
وانیل ۱/۴ ق.چ
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱/۳ پیمانه
خامه شیرین یک پیمانه
قهوه ۱/۴ پیمانه
شیر ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو مقداری برای تزئین
شکلات تخته ای مقداری برای تزئین

طرز تهیه تیرامیسو

۴۰۰ گرم پنیر ماسکار پونه، ۱/۴ ق.چ وانیل و ۳ عدد زرده تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته، با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود.
 
۳ عدد سفیده تخم مرغ را نیز در ظرفی جداگانه بزنید تا فرم بگیرد، سپس ۱/۳ پ شکر را اضافه کنید و به همزن ادامه دهید تا مایه سفت شود. آنگاه به مواد بالا اضافه و مخلوط کنید.
 
همچنین در ظرفی جداگانه، یک چهارم پیمانه قهوه را در ۱/۴ پیمانه شیر حل کنید. مقداری کیک شکلاتی را به شکل دایره به قطر هشت سانت و ارتفاع یک سانت برش دهید و در مخلوط  قهوه بغلطانید.
 
یک برش از کیک را در ظرف مورد نظر قرار داده روی آن را مقداری از مخلوط پنیر بریزید و برش دیگر کیک را روی آن قرار دهید . به همین ترتیب ادامه داده، سپس در آخر با یک پ خامه  شیرین روی آن را تزئین کنید.
 
مقداری از قهوه رقیق را روی آن بریزید و با پودر کاکائو و شکلات تخته ای آن را تزئین و سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا