سلامت

آیا موسیقى بر روى درمان سرطان سینه تاثیر دارد؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا موسیقى بر روى درمان سرطان سینه تاثیر دارد؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

پزشکی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

ماجرای درمان شدن سرطان سینه الیسا

دکتر محمد شعلان، استاد انکولوژی و رئیس بخش جراحی سینه در مؤسسه ملی سرطان مصر طی مصاحبه ای از شجاعت و اراده‌ی هنرمند مشهور عرب یعنی الیسا پس از اطلاع از ابتلا به بیماری سرطان پستان و مقاومت مثال زدنی اش در برابر این بیماری صعب العلاج گفت.

الیسا زکریا خوری، خواننده مشهور لبنانی و عرب زبان است که در طول حیات خود توانسته است ۳ بار جایزه جهانی موزیک به خاطر پرفروش‌ترین آلبوم خاورمیانه را کسب کند. در دسامبر ۲۰۱۷، الیسا مبتلا به سرطان تشخیص داده شد اما او پس از هشت ماه اعلام کرد که به طور کامل درمان شده است.

پس از آن، الیسا از صحبت کردن با رسانه ها در مورد بیماری‌اش خودداری کرد و توضیح داد که می‌خواهد همه چیز را در یک ویدیو توضیح دهد.

الیسا در کلیپ ویدیویی که در یوتیوب هم با استقبال روبرو شد، گفت: “من تحت پرتودرمانی قرار گرفتم، درمانم به پایان رسید… سپس به استودیو رفتم و یک بار در هفته هم برنامه زنده دارم.”

الیسا در این کلیپ از مبارزه با سرطان و پیروزی اش بر آن گفت. از اینکه چگونه با اراده و کمک مردم توانسته است بر سرطان پیروز شود. از نظر دکتر شعلان، این نخستین نمونه از نوع خود در جهان عرب است که هنرمندی بزرگ، احساسات و تجربه خود را در مبارزه با بیماری ای سخت که از نظر جامعه بسیار ترسناک است و منجر به مرگ می‌شود بیان می‌کند.

دکتر شعلان افزود که کلیپ ویدئویی که الیسا منتشر کرد، دارای پیامهای بسیار خوب و درستی است که سعی می‌کند مردم را با این بیماری آشنا کند و کاری را که موسسه سرطان شناسی طی سالها نتوانسته محقق کند در طول چند دقیقه انجام دهد.

دکتر شعلان اشاره می کند که اگر سرطان سینه به موقع تشخیص داده شود، به میزان ۹۸٪ بهبود می یابد. کافی است شخص مبتلا روحیه خود را از دست نداده و با اراده و شجاعت با این بیماری مبارزه کند.
دکتر شعلان از موزیک ویدئو جدید الیسا هم تمجید فراوانی می‌کند. او معتقد است که تک تک کلمات ترانه “به همه عزیزانم”، منعکس کننده وضعیت روحی است که شخص مبتلا به سرطان در طول مبارزه و در دوره درمان حس می‌کند و با آن مواجه می‌شود. این موزیک ویدئو بر اهمیت پشتیبانی و حمایت خانواده و دوستان برای مقاومت در برابر بیماری و بهبودی آن تاکید دارد.


این متخصص سرطان افزود که کسی که با سرطان سینه مبارزه می کند، در طول درمان و مرحله شیمی درمانی، همیشه نیازمند کلمات محبت آمیز و روحیه دهنده از طرف اطرافیان خود است، چرا که به علت سختی درمان، احتمال ابتلای اشخاص مبتلا به “افسردگی” بالا است و کلمات می‌توانند شخص را در طول مبارزه اش یاری کنند. این دقیقا همان چیزی است که ما در برخی آهنگ های الیسا مانند “و کلامکم لیا” می بینیم.
دکتر شعلان معتقد است که هر زنی از چند روش نسبتا ساده می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان پستان دست یابد

روش های تشخیص سرطان سینه:

الف. بررسی سینه یک بار در ماه از سن ۲۰ سالگی.

ب. مراجعه به پزشک متخصص، یک بار در هر سه سال (از سن ۲۰ سالگی تا چهل سالگی) و یک بار در هر سال (از سن ۴۰ سالگی به بعد).

ج. انجام اسکن ماموگرافی هر سال، یک بار ( از سن ۴۰ سالگی به بعد).
رئیس بنیاد سرطان شناسی مصر در زمینه سرطان پستان، گفت که زنان مبتلا نباید در مورد بیماریشان پنهان کاری کنند به دلیل اینکه حتی در صورت برداشته شدن سینه هایشان هم باز از زنانگی آنها کم نخواهد شد. ضمن اینکه تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری می‌تواند به شدت الهام بخش سایر زنان مبتلا باشد.

دکتر شعلان در پایان گفت که وظیفه همه (نه فقط زنان) است که در مورد بیماری سرطان فرهنگ‌ سازی کنند و دیدگاههای اشتباه در مورد این بیماری را از بین ببرند و به همین دلیل، آثار و ترانه های اشخاصی مانند الیسا در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد./خبر فورى

این پست توسط بخش پزشکی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا موسیقى بر روى درمان سرطان سینه تاثیر دارد؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. زندگی این زن هر آدمی رو تحت تاثیر قرار می‌ده . چقدر یه آدم میتونه اسطوره باشه واقعا؟
    بهترین و شجاعترین و زن ترین زنی که به عمرم دیدن هستن
    واقعا دیدم نسبت به زنان عرب عوض شد
    میشه هم قوی بود هم زیبا و آراسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا