اخبار داغ

امیر سلطانی کیست؟ بیوگرافی و کارنامه کاری

نام امیر سلطانی در سالهای اخیر با عباراتی مثل مدیر برنامه های برخی بازیکنان فوتبال، برگزار کننده بازی دوستانه برای تیم ملی، گزینه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و مدیر ورزشی استقلال گره خورده است. “مهدی رستم پور” خبرنگار ورزشی در خصوص وی چنین نوشته است:

امیر سلطانی امسال مدعی بود وزارت از او رزومه خواسته برای مدیرعاملی پرسپولیس. از گزینه مدیرعاملی سرخابی‌ها برنامه می‌خواهند نه رزومه! ضمناً کدام رزومه‌ وقتی هیچ نشانه‌ای از سلطانی تا قبل از سال ۹۴ وجود ندارد!

حیات سلطانی در فوتبال ایران از فروردین ۹۴ در سایت ورزش سه آغاز می‌شود. به عنوان “عکاس اختصاصی ورزش سه” همراه با عکس مشترکی کنار علی دایی در استادیوم استوک سیتی. اسفند همانسال، واسطه سفر استقلال به سوئد بود و استقلال را تهدید کرد که اگر نیایید دو سال تعلیق خواهید شد! تهدیدی کاملاً پوچ

سایت ورزش سه درباره او مطالبی با عنوان مشاور فدراسیون سوئد، مشاور فدراسیون مالت، مشاور استوک سیتی و … منتشر کرده. پر از ادعاهای غیر واقعی. می‌گوید: «طرحی که برای استوک دادم، جزو سه طرح برتر فیفا شد» کسی می‌داند نتایج مسابقه طراحی فیفا کجا درج شده؟
اسم سلطانی را در سایت فدراسیون فوتبال سوئد سرچ کردم. نتیجه: ۰ träff
در سایت استوک سیتی: No results found

می‌گوید مشاور واسالو رییس فدراسیون مالت هستم. در حالی که واسالو فقط دو ماه است رییس فدراسیون شده است. می‌گویید از قدیم در خدمت ملت مالت بود؟ سلطانی را در سایت فدراسیون مالت سرچ کردم. نتیجه؟ -۰-  رزومه واقعی ایشان صدها سلفی با مربیان، بازیکنان و مدیران مطرح فوتبال دنیاست.

از عبدالرضا موسوی مالک وقت استقلال خوزستان (همچنین هتل داریوش کیش و هواپیمایی زاگرس) بپرسید چه کسی سلطانی را به او نزدیک کرد تا دی ۹۶ برای مدتی کوتاه مدیرعامل استقلال خوزستان شود.
یونس دلفی رفت آیندهوون. اما سلطانی گفت باید خودم مدیر برنامه‌‌ات باشم و ناجوانمردانه مانع از تمرین یونس در هلند شد تا نوجوان ۱۷ ساله بگوید: التماس می‌کنم حراست و کمیته اخلاق، مرا از دست سلطانی نجات بدهند. سلطانی حتی اجازه نداد دلفی به استقلال تهران بیاید.

سلطانی در بلوف بی همتاست. مانند ماجرای فاتح تریم و استقلال که بدون مذاکره چهره به چهره، نقل قول‌های کذب را از زبان تریم منتشر می‌کرد یا خبرسازی درباره سرمربیگری کلینزمن در تیم ملی.

فاجعه “دربی پیامکی” در آلمان و خودنمایی سلطانی هم خاطرتان هست. صداوسیما از مردم می‌خواست با ارسال پیامک، ترکیب دو تیم را برای بازی در آلمان انتخاب کنند. چند هفته تایید و تکذیب درباره لغو یا برگزاری. معرفی شهرهای مختلف آلمان و سرانجام بیله‌فلد، آنهم به تاریخ یک روز بعد از بازی سوپرجام!
سلطانی برای مسابقه‌ای که از اول هم قرار نبود برگزار شود، مهمان به آلمان دعوت می‌کرد.
استقلال به مدیر ورزشی با سابقه، حرفه‌ای و موجه‌تری نیاز دارد. به نظر می‌رسد سلطانی با توجه به “رزومه” گرانبهایش، برای فعالیت در مالت و استوک سیتی مناسب‌تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا