اخبار داغ

آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ورزشی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

بعد از آنکه برخی منابع، کانال ها و سایت های مختلف این خبر را منتشر کردند که علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا است، این خبر امروز (یکشنبه) به صورت رسمی از سوی AFC اعلام شد.

بیرانوند این شانس را دارد تا بعد از عملکرد خوبش در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۸ را کسب کند.

انتخاب بهترین های سال آسیا و به خصوص در قسمت بهترین بازیکن از سال ۱۹۹۴ توسط بخش تکنیکال کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب و معیارهایی چون تعداد انتخاب به عنوان ” بازیکن برتر مسابقه” و امتیازی که در هر بازی به دست آورده ان در تعیین بهترین بازیکن سال تاثیرگذار است.

این جایزه از سال ۱۹۸۴ به طور رسمی به بهترین بازیکن سال قاره آسیا اهدا می شود. در خلال سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار بهترین ها را انتخاب می کرد اما بعد از آن این به بخش تکنیکال ای اف سی واگذار شد. تا به حال چهار بازیکن ایرانی به نام های خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی تا امروز موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شده اند و امیدواریم امسال یکی دیگر به این تعداد اضافه شود.

برای اینکه بفهمیم آیا بیرانوند شانس حضور در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا را دارد نگاهی می کنیم به انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین انتخاباتی که بعد از جام جهانی برگزار می شود.

۱۹۹۴-سعید العویران-عربستان

این مهاجم سرشناس تیم ملی عربستان در جام جهانی ۱۹۹۴ یکی از جذاب ترین لحظات تاریخ جام جهانی را رقم زد. او در بازی مرحله گروهی برابر تیم ملی بلژیک یکی از زیباترین گل های جام جهانی را به ثمر رساند.

۹۸-هیدوتوشی- ناکاتا(فن زی هی چین-جاسم الهویدی کویت)

درسال ۱۹۹۸ و بعد از جام جهانی فرانسه هیدتوشی ناکاتا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. او پدیده فوتبال ژاپن در آن دوران بود و در سال ۱۹۹۸ بعد از بازی های خوبش در جام جهانی به تیم پروجیا ایتالیا پیوست. فن زی هی از چین و جاسم الهویدی از کویت در رده های بعدی قرار گرفتند.  در این سال البته مهدی مهدوی کیا و خداداد عزیزی از ایران در جام جهانی ۹۸ عملکرد خیلی خوبی داشتند اما سال ۱۹۹۸ اولین سال حضور ژاپن در جام جهانی بود و ناکاتا سمبل این تیم بود. ژاپن در اولین دوره حضورش در جام جهانی فراتر از انتظار ظاهر شد و در برابر آرژانتین، کرواسی و جامائیکا نمایش خوبی داشت.

۲۰۰۲-شینجی اونو- ژاپن(آن یونگ هوان سوم-جونیچی ایناموتو)

تیم ملی ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۲ که به همراه کره جنوبی میزبان بازی ها بود در این دوره ازرقابت به عنوان سرگروه از گروهی بلژیک و روسیه هم در آن بودند به عنوان صدرنشین صعود کرد. علاوه بر اونو که بازیکن سال شد جونیچی ایناموتو که برای ژاپن در جام جهانی دو گل زد نفر دوم و هوانگ سان کره ای که در جام جهانی برای تیمش گلزنی کرد در این رتبه بندی سوم شد.

۲۰۰۶-خلفان ابراهیم-قطر (بدرالمطوی کویت-محمد شلهوب عربستان)

جام جهانی ۲۰۰۶ را می توان بدترین جام جهانی آسیایی ها در ادوار اخیر دانست. دراین دوره هر چهار نماینده آسیا نتوانستند به مرحله بعدی صعود کرده و از دور گروهی کنار رفتند. در انتخاب بهترین بازیکن ۲۰۰۶ خلفان ابراهیم که به او خلفانینهو یا مارادونای قطر می گفتند به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۶ توانست به همراه قطر قهرمان بازی های آسیایی شود.

۲۰۱۰-ساسا اوگننوسکی-استرالیا (فرهاد مجیدی ایران- بدرالمطوی کویت)

اولین باری که یک استرالیایی در آسیا به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. در سال ۲۰۱۰ بود که ساسا اوگننوسکی استرالیایی مهاجم تیم سونگنام ایلهوای کره جنوبی بازی می کرد توانست این تیم را به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رسانده ، عنوان بهترین بازیکن کی لیگ را به دست بیاورد. فرهاد مجیدی از ایران و بدرالمطوی از کویت نفرات دوم و سوم شدند.

۲۰۱۴-ناصر الشمرانی- عربستان (ابراهیم خلفان  قطر-احمد اسماعیل امارات)

در سال ۲۰۱۴ ناصر الشمرانی عربستانی به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا رسید در حالی که عربستان اصلا در جام جهانی حضور نداشت. ابراهیم خلفان قطری و احمد اسماعیل اماراتی نفرات بعدی این لیست بودند.

موفقیت های ملی و موفقیت های باشگاهی

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ، هیچکدام از تیم های آسیایی از نظر نتیجه عملکرد خوبی نداشتند و شاید به همین دلیل موفقیت های باشگاهی بازیکنان مدنظر قرار گرفته است. اما در سال ۲۰۱۸ و ۵ تیم آسیایی در جام جهانی با وجود اینکه فقط تیم ملی ژاپن از گروهش صعود کرد اما عملکرد ۴ تیم دیگر هم به نسبت خوب بود. درخشش علیرضا بیرانوند در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ و گرفتن پنالتی کریس رونالدو می تواند او را تبدیل به نامزد بهترین بازیکن سال آسیا کند.

کار بیرانوند خیلی شباهت به گل سعید العویران در جام جهانی ۱۹۹۴ دارد. پنالتی که بیرانوند گرفت را می توان به نوعی یکی از نمادهای جام جهانی ۲۰۱۸ دانست چرا که در این جام تلاش دسته جمعی بر استعدادهای فردی به برتری رسید. درواقع شاید همان پنالتی این بار توپ طلای آسیا را باردیگر به یک ایرانی بدهد و بیرانوند پنجمین ایرانی و اولین دروازه بان ایرانی باشد که به این افتخار دست پیدا می کند.

این پست توسط بخش ورزشی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا