اخبار داغسلامت

آیا مصرف زیاد میوه می تواند باعث چاقی شود؟

افزایش وزن با خوردن کالری بیش از اندازه مورد نیاز بدن شما ایجاد می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات بخشی از رژیم غذایی شما هستند اما مقدار زیاد از آن، هر چقدر هم که سالم باشد، می‌تواند منجر به اضافه وزن شما شود. همراه کردن رژیم غذایی شما با میوه می‌تواند روشی سالم برای ثابت ماندن وزن کنونی شما باشد.

میوه‌هایی مانند سیب، هلو، گلابی، توت فرنگی و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستند. میوه‌ها تراکم آب بیشتری دارند و پر از فیبر هستند که به عبارت دیگر طبیعتاً آنها کالری کمی دارند و به شما کمک می‌کنند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و گرسنه نشوید.

پتانسیل میوه‌ها برای افزایش وزن

به گزارش مرکز کنترل بیماری، افزودن میوه‌های تازه و سبزیجات به رژیم روزانه می‌تواند به حفظ و ثبات وزن شما کمک کند. افزودن میوه بیش از اندازه نیاز بدن که پر از کالری است می‌تواند منجر به افزایش وزن شما شود.

تهیه کردن میوه به روش‌های خاص، مثلا طبخ کردن، کمپوت کردن، تهیه مربا، شربت یا انواع روش‌های دیگر می‌تواند ارزش غذایی آنها را کم می‌کند و کالری‌ها را بیفزاید. خوردن میوه تازه بهترین جایگزین است زیرا نه شکر دارد نه افزودنی‌های مجاز. میوه تازه پر از فیبر است و به شما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری سیر بمانید و احساس گرسنگی نکنید. زمانی از میوه‌های کنسرو یا منجمد استفاده کنید که میوه تازه در دسترس نباشد. حتماً برندهایی را انتخاب کنید که شکر افزوده، خامه یا شربت نداشته باشند.

سبزیجات حاوی شکر و کالری کمتری نسبت به میوه‌ها هستند. اگر مقدار وعده‌های سبزیجاتی که می‌‌خورید از میوه‌ها بیشتر باشد به حفظ و ثابت نگه داشتن وزن خود کمک بیشتری می‌کنید./فوت و فن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا