اخبار داغ

از اول آذر ماه؛لواش ۲۵۰ تومان، بربری و سنگک بالای ۹۰۰ تومان!

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

از اول آذر ماه؛لواش ۲۵۰ تومان، بربری و سنگک بالای ۹۰۰ تومان!

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اقتصادی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

نان های سنتی در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. این نان ها اگرچه بعضا با کیفیت پایینی تهیه می شوند اما درصد بالایی از سرانه تغذیه خانوار را به خود اختصاص می دهند. به عقیده کارشناسان در تهیه این نان ها باید آرد زیادی تولید شود و در نتیجه گندم بسیار زیادتری باید مصرف شود. به نظر می رسد با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار باید از ابتدای آذرماه شاهد افزایش قیمت نان های سنتی باشیم. نان هایی همچون لواش، بربری، سنگک و تافتون

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قرار شده از ابتدای آذرماه امسال قیمت نانهای سنتی ۱۵ درصد بیشتر از نرخ کنونی عرضه شود. طبق تصویب ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان در تهران اعمال می‌شود و برای شهرستان‌ها و استان‌های دیگر، طبق روال چند سال اخیر، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تصمیم می‌گیرند.

همچنین قرار نیست در وزن چانه تغییری صورت گیرد و شرایط و وضعیت تولید نان مانند سابق خواهد بود. هم اکنون قیمت انواع نان در نانوایی هایی که با آرد دولتی پخت می کنند و قیمت دولتی دارند، عبارتست از:

سنگک ۸۰۰ تومان

لواش ۲۲۰ تومان

تافتون ۴۰۰

بربری ۸۰۰ تومان

که با احتساب افزایش ۱۵درصدی، قیمتها به قرار ذیل تغییر خواهند کرد:

نان سنگک و بربری ۹۲۰ تومان

نان تافتون ۴۶۰ تومان

نان لواش ۲۵۰ تومان

البته این نرخ‌ها بر اساس افزایش ۱۵ درصدی به قیمت فعلی محاسبه شده و قطعی نیست. به گفته رئیس اتاق اصناف، سیاستگذاری برای تعیین قیمت دقیق نان به جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

با توجه به اینکه قاسم زراعت‌کار (رئیس اتحادیه نانوایان سنتی) در این باره اعلام کرده که از ابتدای آذرماه قیمت‌های جدید در تهران و استان‌های کشور اجرا می‌شود، باید منتظر ماند و دید که چه نرخ‌هایی برای انواع نان‌های سنتی که بیش از ۹ میلیون تن گندم را از آن خود کرده‌اند، اعلام خواهد شد.

این پست توسط بخش اقتصادی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

از اول آذر ماه؛لواش ۲۵۰ تومان، بربری و سنگک بالای ۹۰۰ تومان!

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا