سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم ایده اصلی + خلاصه داستان و زمان اکران

معرفی بازیگران فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی به همراه داستان این فیلم و نکات خواندنی آن همچنین معرفی بازیگران خارجی و زمان پخش در همین مطلب. فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی و نویسندگی امیر عربی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. این فیلم پر بازیگر در چهار کشور ایران، قبرس جنوبی، اسپانیا و کانادا فیلم‌برداری شده است. بهرام دهقانی تدوین فیلم «ایده اصلی» را بر عهده گرفته است.

«ایده اصلی» محصول سال ۱۳۹۷ ایران می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. این فیلم تابستان امسال در سینماهای کشور نمایش داده شد که بیش از ۴ میلیارد تومان در گیشه فروش داشت. همبازی شدن بهرام رادان و پژمان جمشیدی در «ایده اصلی» می‌تواند یکی از نکات جذاب این فیلم سینمایی باشد.

اسامی بازیگران

در «ایده اصلی» بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، با حضور پژمان جمشیدی و هنرمندی مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر به همراه بازیگران اروپایی: مانوس گاوراس، آندریا ماچالکیدو، ایرنا مانژوسوا، واروارا لامو، آندریاس کریستودولو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خلاصه داستان

ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چندسالی است از همسرش رؤیا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.

بازیگران فیلم ایده اصلی
بازیگران فیلم ایده اصلی

آزیتا موگویی؛ کارگدان این فیلم فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد و همان‌طور که خودش هم می‌گوید از همان ابتدا وارد جریان تولید در سینمای حرفه‌ای و به‌اصطلاح بدنه شد. مدتی به عنوان منشی صحنه، طراح صحنه، دستیار، برنامه‌ریز و… در سینما فعالیت داشت و در یک دههٔ اخیر هم فقط در بخش تولید و تهیه‌کنندگیِ اجرایی فعالیت داشته‌است.

مدیر تولید فیلم فرزند چهارم پیش از این در پروژه‌های سینمایی دیگری همچون پسر آدم، دختر حوا رامبد جوان و انعکاس رضا کریمی و… مسئولیت تولید را برعهده داشته، اما کارش در فرزند چهارم از این جهت قابل توجه‌تر است که این فیلم بیش از هر چیز بر خصوصیات اجرایی و شرایط تولیدش متکی است.

وی سال ۱۳۹۲ با ساخت فیلم تراژدی بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم رضا کریمی نخستین تجربه کارگردانی خود را در کارنامه فعالیت‌هایش هنری‌اش ثبت که با موفقیت‌های متعددی روبرو شد. موگویی توانست برای فیلم تراژدی در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی نامزد شود.
دومین اثر ساخته شده وی به عنوان کارگردان، ایده اصلی نام دارد که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را هم به عهده دارد. ایده اصلی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا