چهره ها

الهام حمیدی:تمام تلاشم این است کارهای ضعیف را قبول نکنم

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

الهام حمیدی:تمام تلاشم این است کارهای ضعیف را قبول نکنم

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

الهام حمیدی را می‌توان بازیگر نقش‌های مثبت دانست، اما این نکته را در بازی‌های وی نباید فراموش کرد که همیشه سعی در ایفای نقشی متفاوت دارد و به همین خاطر است که تنوع نقش‌هایش در سینما و تلویزیون کم نیست و این خود یک ویژگی مثبت به شمار می‌رود.

این بازیگر در سریال «زیر تیغ» نقش یک دختر دلسوز را برای خانواده ایفا می‌کرد که زندگی‌اش بعد از اتفاقی که برای پدرش می‌افتد، دستخوش ماجراهایی می‌شود. در سریال «یوسف پیامبر (ع)» نیز ایفاگر نقش آسنات، همسر مهربان یوسف بودحمیدی در سریال «مختارنامه» نقش زن ایرانی کیان را بازی می‌کرد که مظلوم بود. در «شوق پرواز» نقش همسر شهید بابایی را بازی کرد که مورد توجه صدیقه حکمت، همسر شهید بابایی قرار گرفت. این هنرپیشه جوان در سریال‌های «آخرین دعوت»، «تبریز در مه»،  «موج و صخره»، «راز پنهان»، «همه چیز آنجاست» و… نیز نقش‌های مختلفی را تجربه کرده است که از نگاه مخاطبان هر کدام از این نقش‌ها به خوبی ایفا شده است.

نام الهام حمیدی که در تیتراژ ابتدایی فیلم و سریال‌ها دیده می‌شود، مخاطب این نوید را به خود می‌دهد که شاهد یک نقش مثبت از طرف شما است. آیا این انتخاب نقش‌ها با میل خودتان بوده یا دچار یک نوع اجبار شده‌اید؟

ببینید اجباری در کار نیست و باید همین‌جا بگویم که من خودم به شخصه نقش‌های منفی را دوست ندارم و به قول معروف میونه‌ام با نقش‌های منفی خوب نیست. نقش منفور و نفرت انگیز را که حس بد به مخاطب می‌دهد را دوست ندارم، اما این یک طرف قضیه است. از طرفی دیگر متاسفانه کارگردانان ما روحیه ریسک پذیری ندارند و سعی می‌کنند نقش‌هایی را به بازیگر پیشنهاد بدهند که خود بازیگر آنطور باشد و در واقع بازیگر کمتر با نقش دچار چالش می‌شود.

اگر یک نقشی برای یک بازیگر جا بیفتد، کارگردانان تقریبا بقیه نقش‌ها را مثل همان نقش پیشنهاد می‌دهند و همین باعث می‌شود که دست بازیگر در  انتخاب نقش بسته باشد، به خاطر همین علاوه بر علاقه نداشتن خودم به نقش منفی، فکر می‌کنم پیشنهاد خوبی برای این نوع نقش‌ها نداشتم و هر موقع از کارگردانان خواستم که نقش منفی و یا نقش مقبالم را به من بدهند، آن‌ها قبول نکردند.

خب در خصوص شما ممکنه به این فکر کنند که چهره شما شاید زیاد مناسب با نقش منفی نباشد!

بله این هم هست. شاید به خاطر چهر‌ه‌ام و تن صدایی که دارم، کارگردانان فکر کنند که نقش منفی مناسب من نیست. اما من نقش‌ها خاکستری و همچنین نقش‌های متنوع را دوست دارم بازی کنم.

همچنین یکی دیگر از دلایلی که من نقش منفی را بازی نمی‌کنم این است که مخاطب، نقش منفی را از من قبول نمی‌کند و آن را پس می‌زند.

چرا نقش منفی دوست ندارید بازی کنید؟

من وقتی یک نقشی را می‌پذیرم که بازی کنم، سعی می‌کنم به بهترین شکل آن را ایفا کنم و آن نقش را تا حدودی جایگزین شخصیت خودم می‌کنم. به همین خاطر من احساس میکنم نقش‌های حسی و نقش منفی خیلی در روحیه  تاثیر می‌گذارند و همین است که من از نقش‌های منفی دوری می‌کنم. همچنین تاثیر کارهای حسی و اتفاقات ناخودآگاه که بعد از نقش در وجود بازیگر می‌افتد و آن همزاد پنداری که با نقش می‌کنیم، همه این‌ها تاثیر روانی بر روی بازیگر می‌گذارد.

خود من بعضی وقت‌ها از این تاثیر گذاری خسته می‌شوم و بهتر است بگویم، می‌بُرم. گاهی اوقات شخصیت خودم در زندگی کردنواقعی عوض می‌شود و تاثیرات آن نقش بسیار زیاد است. این یکی از دلایلی است که نقش منفی را دوست ندارم.

شما در تلویزیون با سریال «مسافری از هند» و در سینما با فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» دیده شدید و مورد تحسین اهالی سینما قرار گرفتید. این درحالی بود که اول راه بازیگری قرار داشتید. دیده شدن در همان ابتدا، کار شما را سخت نکرد؟

چرا خیلی. بعد از فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک»، نقش‌هایی به من پیشنهاد می‌شد که به خاطر کارنامه کاری‌ام آن را رد می‌کردم، زیرا نمی‌خواستم آن کارنامه کاری را که به قول شما تحسین شده اهالی سینما بود، زیر سوال ببرم. به همین خاطر سعی کردم گزیده کار کنم و انتخابات خوبی داشته باشم . اگر پیشنهاد خوبی چه در تلویزیون، چه در سینما به من داده شود با کمال میل آن را بازی می‌کنم، اما تمام تلاشم این است کارهای ضعیف را قبول نکنم.

«همه چیز آنجاست» را دوست دارند؟

بله. سریال «همه چیز آنجاست» تجربه دلنشینی برای من بود. خیلی گروه حرفه ای و خوبی داشت که آقای شهرام شاه حسینی” کارگردانی آن را برعهده داشتند . همچنین همکاری با بازیگرانی از جمله آقای “جمشید مشایخی” که افتخار بازی در کنارشان را تا حالا نداشتم، ولی در این سریال این سعادت نصیب من شد و در جریانم که خیلی این سریال پربیننده و خوب بود.

خانم حمیدی در پایان از فعالیت‌های این روزهای خود به ما بگویید.

به تازگی تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به پایان رسیده که شنیدم این سریال به «سرزمین مادری» تغییر نام داده است. من در این سریال، شش قسمت اول هستم و بعد در فلاش بک‌ها حضور دارم. که نقش پیری من را هم خانم گلچهره سجادیه در این سریال بازی کرده است.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

الهام حمیدی:تمام تلاشم این است کارهای ضعیف را قبول نکنم

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا