سلامت

با فشار آب خودارضایی انجام می دادم ایا پرده بکارتم آسیب دیده است؟

آیا خود ارضایی با فشار آب پرده بکارت آسیب دیده و لازم است به همسر یا خواستگار گفته شود؟

 

باسلام خدمت شما پرسشگر محترم سلام . من دختری ۲۱ ساله ام که حدودا ۳ سال پیش بدون آگاهی از نوع گناه به خودارضایی با فشار آب پرداخته ام.(حدودا به مدت دو سال)با آگاهی یافتن از این عمل زشت آنرا ترک نموده و از خداوند خواستم که به خاطر گناه ندانسته مرا مورد عفو و رحمت خود قرار دهد.الان در حدود تقریبا یک سال است که به این عمل زشت مرتکب نشده و آن را ترک کرده ام.حالا چند وقتی است که خواستگاری با شرایط مطلوب و سازگار من پیدا شده است و شرایط آن آقا را پسندیده و مایل به ازدواج با وی هستم اما از ازدواج با وی نگرانم . نگران اینکه مبادا به پرده بکارتم اسیب رسیده باشد یا خدایی نکرده بچه دار نشوم و یا آثاری که خودتان مطرح فرموده اید از جمله تیرگی و بد فرمی ناحیه تناسلی همچنان در من هویدا باشد و آن آقا متوجه این امر شود.به خدا من نادانسته و از روی نا آگاهی به این عمل دست زده ام .با این اوصاف می توانم با این اقا ازدواج کرده و ازدواج موفق و بدور از نگرانی داشته باشم.با تشکر از زحمات شما در پاسخ گویی به اینجانب.

با سلام و سپاس از ارتباط شما پرسشگر گرامی مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:

۱- از این که با اراده و اختیار خود توانسته اید خودارضایی را کنار بگذارید و آن را به طور کامل ترک کنید، خرسندیم. مسلماً خداوند از آن جا که رحمتی بی پایان دارد، از گناه ناخواسته شما در می گذرد و شما را مورد عفو بخشش بی کران و الطاف مهربانانه خود قرا می دهد.

۲- اگر چنانچه چیزی جز آب در داخل واژن و مهبل شما نشده باشد، در این صورت، احتمال پارگی و اشکال در پرده بکارت تان بسیار اندک است و در مجموع می توانید با خیالی آسوده و به دور از نگرانی ازدواج کنید؛ اما به هر حال، تشخیص بکارت یا عدم بکارت شما، به هیچ وجه بدون معاینه دقیق یک متخصص امکان ندارد. با توجه به شرایط موجود، لازم است به دور از هر گونه بهانه‌جویی و استدلال‌تراشی، در اسرع وقت به متخصص مامایی و جراحی زنان مراجعه نمایید و یک معاینه کوتاه از خودتان به عمل آورید و خود را از نگرانی خارج کنید. این مشکل، از جمله مشکلاتی است که صد در صد قابل حل می باشد. به هر حال، احتمال سلامت پرده بکارت شما بسیار بالا است؛ ولی بدون معاینه توسط متخصص، دغدغه کشنده آن یک عمر شما را آسوده نخواهد گذاشت. خوشبختانه بسیاری از متخصصان زنان و زایمان با تعهد و سعه صدر بیش تری با این مشکلات مواجهه می‌نماید. از این رو، جای هیچ گونه نگرانی نیست. بدیهی است هر گونه تعلل و اهمال کاری بی‌جا در مراجعه به پزشک، چیزی جز تشدید اضطراب، فرصت‌سوزی‌های مکرر و… نخواهد داشت. چه بسا به درمانی نیاز نداشته باشد و با این کار به نگرانی خود پایان دهید.

۳- ممکن است اصلاً پارگی پرده بکارت در شما رخ نداده باشد و یا گاهی وقت ها ممکن است پارگی آن به صورت کامل ایجاد نشده باشد که در این صورت مشکلی را برای ازدواج پدید نمی آورد. از سوی دیگر، حتی اگر پارگی پرده بکارت به صورت کامل باشد، در این صورت هم خیلی جای نگرانی نیست؛ چرا که برخی از فقها و مراجع معظم تقلید به خاطر حفظ آبروی مؤمن و مسائل دیگر، اجازه ترمیم آن را صادر کرده اند. بنابراین، می توانید با مراجعه مجدد به پزشک متخصص زنان و مشورت با وی، در پی ترمیم آن باشید و مشکل را برطرف کنید.

۴- تیرگی و بد فرمی ناحیه تناسلی بر فرض صحت آن، موضوعی نیست که همسر آینده تان بتواند به سادگی تشخیص دهد و متوجه آن گردد؛ چرا که شکل آلت تناسلی، مانند سایر اعضای بدن، در همه انسان ها یکسان نیست و تفاوت در ظاهر اعضای بدن همه انسان ها، پدیده ای کاملاً طبیعی است. از سوی دیگر، اگر واقعاً حالت و شکل ظاهری واژن و ناحیه دستگاه تناسلی شما، تغییر شکل ظاهری یافته باشد، در این صورت، باید مورد معاینه توسط متخصص قرار بگیرید. اگر نظر متخصص بر این بوده که مشکل چندانی برای شما به وجود نیامده است، در این صورت، جای نگرانی نیست. بنابراین، در کل لازم نیست که به این موضوع خیلی فکر کنید و نگران آینده باشید. در حد امکان تمرکز خود را از این موضوع اضطراب‌زا بردارید. به موضوعات دیگری بیندیشید. افکار مزاحم در این زمینه را با افکار صحیح و مثبت مثل ازدواج موفق پیوند بزنید.

۵- معمولاً خودارضایی زنان بر خلاف خودارضایی در مردان، تأثیر چندانی در عقیمی و ناباروری آنان ندارد. بنابراین، نمی توانید به این سادگی ها نگران ناباروری و بچه دار نشدن خود گردد. اگر در شرف ازدواج هستید، توصیه می کنیم که همسرتان را بر اساس اصول و معیار درست انتخاب کنید تا زندگی سعادتمندانه و سرشار از سرور و خوشبختی داشته باشید و اگر خواستگار خوب و مناسبی دارید، او را قبول کنید و فرصت را از دست ندهید؛ در ضمن شما می توانید در جریان خواستگاری و نامزدی، به پیگیری مشکل احتمالی خود بپردازید و آن را برطرف کنید؛ به طوری که هیچ کس از آن مطلع نگردد موفق و پیروز باشید./مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا