سلامت

با چند نسخه خانگی آسان بوی بد واژن را درمان کنید

مجله اینترنتی کولاک: بوی بد واژن به طور عمده ناشی از عفونت های دستگاه تناسلی خانم هاست به همین دلیل برای رفع بوی بد واژن خانمها بایستی در مرحله ی اولیه به سراغ درمان عفونت دستگاه تناسلی رفت.

 

علت بوی بد واژن خانم ها

بوی بد دستگاه تناسلی علتش عفونت است:

سه عفونت متداول این اندام عبارتند از:برفک (candida)، تریکوموناس واژینالیس (trichomonas vaginalis) و واژینوز باکتریایی (bacterial vaginosis).

 

همه این عفونت ها را می توان با داروهای آنتی بیوتیک و ضد قارچ درمان کرد اما اکثر خانم هایی که چنین مشکلاتی داشته اند می دانند که قابل برگشت است.بااینکه این عفونت ها می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود، اما همه آنها خودبه خود بروز می کنند؛ یعنی ممکن است فرد رابطه جنسی هم نداشته باشد و دچار آن شود.اگر مسایل بهداشتی کاملا رعایت میشود و امکان نفوذ عفونت از خارج بدن وجود نداشته باشد این عفونتها و عوارض ناشی از آنها ، خود ، جزیی از عوارض مشکلی بزرگتر هستند . به عبارتی این عفونتها ازمنشائی داخل بدن در ناحیه تناسلی ایجاد میشود.

علت عفونت دستگاه تناسلی زنان و بوی بد واژن

علت اول :وقتی مقدار مواد زائد در بدن افزایش یابد مسلما دفع این مواد هم بیشتر صورت می گیرد با توجه به اینکه مقدار زیادی از این مواد از طریق ادرار دفع می شود و ناحیه تناسلی بیشتر در معرض این مواد زائد قرار میگیرد به مرور زمان و با عبور پی در پی مواد زائد از ناحیه تناسلی شرایط ایجاد عفونت محیا می شود.

علت دوم :در بسیاری افراد مقداری از مواد زائد بدن به شکل جوش های عفونی روی پوست ظاهر می شود حالا همین جوشها ممکنه در ناحیه تناسلی هم بروز کنه و عفونت در آن ناحیه ایجاد شود . حتی ممکن است این جوشها به شکلی دیگر در داخل آلت تناسلی ایجاد شود که بازهم به شکل شدیدتر موجب عفونت خواهد بود.

علت سوم :بروز یکی از بیماریهای پوستی یا مقاربتی درمحل مجرای تناسلی میتواند یکی از عوامل عفونت باشد

با توجه به علت اصلی این بیماریها که وجود مواد زائد درخون و کبد عنوان شد پس باید دارویی در نظر گرفت که بتواند عمل پاکسازی کبد و خون را به خوبی انجام دهد بنابراین اشاره میکینم به مقطر پاکسازی کبد پاپریکا که عمل پاکسازی را با موفقیت کامل انجام می دهد.

راههای رفع بوی بد واژن

شستشوی مناسب ناحیه تناسلی

یکی از راه های آسان و موفقیت آمیز از بین بردن بوی ناحیه تناسلی، شستشوی مناسب این قسمت از بدن می باشد. بانوان عزیز می توانند به جای استفاده از صابون های معمولی، از صابون های آنتی باکتریال برای شستشوی ناحیه تناسلی خود استفاده کنند.

آسان ترین راه های از بین بردن بوی ناحیه تناسلی

 

 

آزمون های سالانه

اگر فردی هستید که خیلی دچار بوی بد ناحیه تناسلی می شوید، می توانید هر سال آزمایش های مخصوصی را که مربوط به ناحیه واژن است، انجام دهید. انجام آزمون هایی مانند پاپ اسمیر می تواند بسیار کمک کننده باشد و نگرانی شما را از هر گونه ابتلا به سرطان گردن رحم از بین ببرد.

از بین بردن موهای ناحیه تناسلی راهی آسان برای رفع بوی واژن

اگر موهای ناحیه تناسلی برطرف نشوند، جایگاه مناسبی برای رشدونمو باکتری ها ایجاد می شود و همانطور که گفته شد، این باکتری ها در واکنش به عرق، بوهای نامطبوع ایجاد می کنند. بنابراین هر چند روز یک بار با از بین بردن محل تجمع باکتری ها در ناحیه تناسلی، می توان بوهای نامطبوع این منطقه را کاهش داد.
رفع بوی بد واژن با استفاده از لباس زیر مناسب

از پوشیدن لباس زیر تنگ برای طولانی مدت اجتناب کنید، زیرا امکان تبادل هوا در ناحیه تناسلی را از بین می برد. با پوشیدن لباس زیر گشاد و نخی، هر گونه بوی نامطبوع را از خود دور کنید. هیچگاه از لباس زیر ارزان که از جنس مواد نا مناسب تهیه می شوند استفاده نکنید. اجازه ندهید شورت به ترشحات شما مرطوب شود . ترشحات که سبب رطوبت و لک روی شوت می شوند مواد آلوده و باکتری های مرده هستند که باعث تشدید بوی دستگاه تناسلی-ادراری می شوند.

از بین بردن بوی نامطبوع واژن با استفاده از نوار بهداشتی روزانه

برخی از خانم ها به قدری دچار ترشحات ناحیه تناسلی هستند که لباس زیر آنها کاملا خیس می شود و همین خیس ماندن لباس زیر، بوی نامطبوعی را ایجاد می کند. به این دسته از خانم ها توصیه می شود که از نوارهای بهداشتی روزانه که مخصوص ایام غیر قاعدگی است، استفاده کنند و هر چند ساعت یک بار آن را تعویض کنند. با این روش نه تنها لباس زیر آنها عمر بیشتری می کند، بلکه بوی نامطبوع آن نیز از بین می رود.

رعایت بهداشت جنسی یکی از راه های رفع بوی بد واژن

به خانم هایی که ازدواج کرده اند توصیه می شود حتما پس از برقراری رابطه جنسی با همسر خود، ناحیه تناسلی خود را بشویند، زیرا ترشحات ناشی از رابطه جنسی، بوی نامطبوعی ایجاد می کنند. بنابراین یکی از راه های مهم برای غلبه بر این بوی نامطبوع، استحمام پس از رابطه جنسی می باشد.

ادرار و غسل بعد از رابطه جنسی بوی بد واژن را رفع می کند

ادرار کردن نیز پس از رابطه جنسی توصیه می شود، زیرا هر گونه ترشحات بدبویی که داخل مجرای تناسلی فرد باقی مانده است، توسط ادرار بیرون می آید.

شاید به همین دلیل است که دین مبین اسلام غسل کردن پس از رابطه جنسی را واجب کرده و نیز به ادرار کردن بعد از آن تاکید داشته است . متاسفانه با عدم رعایت همین نکته ساده، بیماری های منتقله از راه جنسی می تواند انتقال یابند و افراد را دچار مشکل کنند .

جلوگیری از بوی نامطبوع واژن با یک برنامه غذایی سالم

 

می تواند بوی بد واژن را از بین ببرد. غذاهای سرخ کرده و آماده، ناحیه واژن را برای تولید بوهای نامطبوع تحریک می کند.

استفاده نکردن از مواد معطر راهی برای رفع بوی بد واژن

استفاده از مواد معطر و خوشبو کننده توصیه نمی شود . چون سبب نابودی باکتری های مفید محیط دستگاه تناسلی-ادراری شده و این سبب بروز مشکلاتی در آینده برای شما می شود .

رفع بوی واژن با استفاده از نوار بهداشتی مناسب

از نوار بهداشتی ارزان استفاده نکنید و در تهیه نوار بهداشتی نکات و علائم معتبر و استاندارد را رعایت کنید .در دوره پریودی خود حتما حداقل هر ۳ ساعت و حداکثر هر ۶ – ۱۲ ساعت نوار بهداشتی را تعویض کنید .

رفع بوی بد واژن با رعایت بهداشت دستگاه تناسلی

از کاغذهای توالت حاوی مواد معطر و رنگی، Tampon، Pad های معطر و Bubble Bath و یا به طور کلی نشستن در وان حمام پرهیز کنید.

هنگام استحمام با کمی صابون، قسمت خارجی اندام تناسلی خود را کف مالی کنید و سپس با آب فراوان بشویید. توجه داشته باشید که هرگز قسمت داخلی اندام تناسلی خود را با صابون نشویید، زیرا این کار باعث خارش و عفونت واژن می شود.

برای رفع بوی بد واژن از دوش واژینال استفاده نکنید

واژن سالم به طور طبیعی دارای تعدادی باکتری و قارچ است. اسیدیته طبیعی واژن، این باکتری ها و قارچ ها را تحت کنترل قرار می دهد تا بیماری زا نشوند. ولی استفاده از دوش واژینال این تعادل طبیعی را به هم می ریزد و باعث بیماری ناحیه واژن می شود

درمان های خانگی و گیاهی بوی بد واژن

سرکه سیب بهترین درمان بوی بد واژن

روزانه ۳۰ دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.

رفع بوی بد واژن با نوشیدن آب

 

آب زیاد بنوشید تا با دفع ادرار مداوم عفونت های مجاری و دستگاه تناسلی دفع شود.

سیر یکی از را ه های رفع بوی بد واژن

 

 

سیر:

یک آنتی بیوتیک است و به حذف باکتری کمک می کند. برای رفع بوی بد واژن می توانید یک حبه سیر را با یک لیوان آب با معده خالی بخورید.

رفع بوی بد واژن با شنبلیله

شنبلیله:

یک قاشق چای خوری شنبلیله را داخل یک لیوان آب بخیسانید و با معده خالی بنوشید.

سرکه سفید بهترین راه درمان بوی بد واژن

سرکه سفید:

واژن را با مخلوط ۱/۴ فنجان آب گرم و سرکه سفید بشویید. شستشوی مرتب با محلول آب نمک و اسید استیک ( ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید در هر لیتر آب ) می تواند در درمان لکوره مفید باشد . دوش های قلیایی نباید هرگز به کار رود زیرا موجب بالا رفتن PH واژن شده تضعیف فلوره واژن را در پی خواهد داشت.

درمان بوی بد واژن با استفاده از روغن درخت چای

 

روغن درخت چای:

۵ قطره از روغن درخت چای را به آب اضافه کنید و واژن را با ان بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا