اخبار داغ

با گران ترین کتاب جهان آشنا شوید

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

با گران ترین کتاب جهان آشنا شوید

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

کتاب “پرندگان آمریکا” که توسط کتاب جان جیمز اودوبان تهیه شده به خاطر شکل بسیار منحصر به فرد طراحی و چاپ و موجود بودن تنها ۱۱ کپی از آن در جهان به گران قیمت ترین کتاب دنیا مشهور است.به گزارش اسپوتنیک، قیمت این کتاب برای مدت های طولانی ۸٫۸ میلیون دلار بود و در سال ۲۰۱۰ اولین نسخه این کتاب را ۱۱٫۵ میلیون دلار به فروش رساندند.اولین نسخه کامل پرنده های آمریکایی جان جیمز اودوبان، یکی از کتاب های نادر ترین و پرطرفدار در مورد تاریخ طبیعی بوده که تاکنون ایجاد شده است، این کتاب برای فروش در حراجی کریستیز حدود ۱۲ میلیون دلار قیمت گذاری شده بود.جان جیمز اودوبان کتاب پرندگان آمریکا را در سال ۱۸۲۷ میلادی در بریتانیا به چاپ رسانید، او دوازده سال از عمرش را صرف تکمیل کتاب مذکور کرد.با همین اعداد است که این اثر را گران قیمت ترین کتاب تاریخ می خوانند.

1654720_201

 

پرندگان آمریکا (به انگلیسی: Birds of America) کتابی است از نقاش طبیعت‌گرا جان جیمز اودوبان که در سال ۱۸۲۷ میلادی برای اولین بار در بریتانیا چاپ شد. جان جیمز اودوبان دوازده سال از زندگی‌اش را برای تکمیل کتاب پرندگان آمریکا صرف کرد.

مدل‌های نقاشی‌ها، پرندگانی بودند که جان جیمز اودوبان در سراسر قاره آمریکا، شکار و سپس با سیم آن‌ها را از سقف آویزان و نقاشی‌شان کرده بود. این کتاب در قطع ۹۰×۶۰ سانتی‌متر چاپ شده و حاوی ۴۳۵ تصویر از پرندگان در اندازه واقعی است.

هم‌اکنون تنها ۱۱۹ نسخه شناخته‌شده از این کتاب پرنده‌شناسی در جهان موجود است که ۱۰۸ نسخه از آن‌ها در مالکیت موزه‌ها و کتاب‌خانه‌ها قرار دارد.

رکورد «گران‌ترین کتاب چاپی جهان»
در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی، یک نسخه از کتاب پرندگان آمریکا در حراجی سادبیز به قیمت ۷٫۳ میلیون پوند استرلینگ فروخته شد. این رقم باعث شد تا کتاب پرندگان آمریکا، عنوان گران‌ترین کتاب جهان را به دست آورد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، کتاب بِی صَحم (Bay Psalm) که نخستین کتاب چاپ‌شده در ایالات متحده آمریکا است، به قیمت ۱۴ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد «گران‌ترین کتاب چاپی جهان» را از کتاب پرندگان آمریکا ربود.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

با گران ترین کتاب جهان آشنا شوید

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا