چهره هاسلبریتی ایرانی

بیماری فرهاد ایرانی مهمان برنامه ماه عسل چه بود ؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیماری فرهاد ایرانی مهمان برنامه ماه عسل چه بود ؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

فرهاد ایرانی در برنامه دیشب ماه عسل به عنوان یک قهرمان روبروی احسان علیخانی نشست و با او به گفت و گو پرداخت . شاید برایتان جالب باشد درباره بیماری فرهاد که موجب شده چهره اش اینگونه باشد بیشتر بدانید :

 

تریچر کالینز چیست ؟

سندرم تریچر کالینزیا دیسوستوز ماندیبولو فاشیال یک بیماری نادر اتوزوم غالب است که با بدشکلیهای جمجمه‌ای-صورتی نظیر وجودنداشتن استخوانهای گونه[همراه است. سندرم تریچر کالینز ۱ در هر ۵۰۰۰۰ تولد یافت می‌شود. خصوصیتهای فیزیکی رایج آن عبارتند از: چشمهایی که به پایین نگاه می‌کنند، میکروگانتیا (فک پایین کوچک)، نداشتن حس شنوایی، زایگوما (استخوان گونه) غیر تکامل یافته، افتادگی بخش جانبی پلکهای پایین و گوشهای بدشکل یا عدم وجود گوش.

 

هیپوپلازی فک، اختلالات پلک تحتانی، شکاف پلکی با انحنا به پایین (down slanted یا anti-mongoloid) وشکاف در قوس زیگوماتیک از شایعترین یافتهها هستند. کلبومای پلک تحتانی معمولاً در یک سوم خارجی پلک دیده میشود و مژههای پلک تحتانی معمولاً درسمت داخل کلبوما یا به صورت کامل وجود ندارند یا ناقص هستند.

شکاف در قوس زیگوماتیک سبب ایجاد گونه های فرورفته میشود. فک تحتانی به شدت کوچک است و به راحتی از روی چهره میتوان تشخیص داد ولی گاه نیاز به رادیوگرافی برای تشخیص میباشد. شاخه (ramus) استخوان ماندیبول ممکن است ناقص باشد و زوائد کورونوئید و کوندیلار آن صاف شده یا اصلاً وجود نداشته باشند. اشکالات در ناحیه اطراف گوش و گونهها و شکاف کام نیز از نشانههای دیگر سندرم است. اختلالات گوش از یافتههای دیگر بیماری است که هر سه قسمت گوش (خارجی، میانی و داخلی) را درگیر میکند.

اختلال شنوایی انتقالی در ۲۵ تا ۵۰ درصد بیماران وجود دارد که علت آن عمدتاً هیپوپلازی مجرای گوش خارجی و استخوانچههای گوش میانی میباشد. اختلالات دیگرگوش خارجی به خصوص کوچکی آن (Microtia) شایع است. برجستگی و حفرات پوستی در ناحیه اطراف گوش و گونهها دیده میشوند. شکاف کام در ۲۵ تا ۳۳ درصد بیماران دیده میشود و ممکن است با شکاف لب همراه باشد.

افزایش منطقه رویش موها در ناحیه گونهها و بزرگی دهان از سایر یافتهها هستند. به علت فرورفتگی گونهها و فک تحتانی بینی بیمار بزرگ به نظر میرسد. اختلالات دندانها شامل اختلال اکلوژن و دندانهای جدااز هم، هیپوپلاستیک یا نابجا میباشد. آترزی کوان هم دربرخی بیماران دیده میشود. خوشبختانه تغییرات صورت دراین بیماران بسیار واضح و اختصاصی است و میتوان با کمی دقت به راحتی این بیماران را تشخیص داد.

عقب ماندگی ذهنی در ۵٪ بیماران دیده میشود که آن را به هایپوکسی و اختلالات تنفسی در زمان نوزادی نسبت میدهند. بیماریهای مادرزادی قلبی در برخی بیماران دیده میشود و شیوع آن نسبت به افراد طبیعی بیشتر است. بیشترین اختلالات شامل نقص دیواره بطنی (Ventricular Septal Defect)، نقص دیواره دهلیزی (Atrial Septal Defect) و بازماندن مجرای شریانی (Patent Ductus Arteriosus) هستند. این بیمار نیز در اکوکاردیوگرافی انجام شده بازبودن مجرای شریانی باز و سوراخ بیضی باز را نشان داد.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیماری فرهاد ایرانی مهمان برنامه ماه عسل چه بود ؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا