اخبار داغ

برای انتخاب رشته کنکور ۹۷ به کدام مشاور مراجعه کنیم؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

برای انتخاب رشته کنکور ۹۷ به کدام مشاور مراجعه کنیم؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ زمان انتخاب رشته

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از قرار گرفتن دفترچه‌های چاپی انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۷ بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های کشور خبر داد و گفت: داوطلبان از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شب گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) هریک از گروه های آزمایشی مربوط نیز روز سه‌شنبه نهم مرداد منتشر شد و دفترچه چاپی انتخاب رشته نیز از امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) ریال (۱۵۰۰ تومان) بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در زمان مقرر نسبت به دریافت آن اقدام کنند. لازم به تاکید است دفترچه مذکور رایگان بوده و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

دکتر توکلی گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذی‌ربط را دریافت کنند. ضمنا بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همینطور آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منحصرا در سایت سازمان سنجش قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین شانس قبولی در کنکور امسال را بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ۴۶۷ هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز شدند، اضافه کرد: ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته خواهند شد. در مجموع حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این ظرفیت اعلام شد.

دکتر توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور ۹۷ نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر افزایش یافته است.

نحوه انجام انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۷

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می بایست با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در مدت زمان تعیین شده به صورت اینترنتی اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری امکان انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل راخواهند داشت.ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که پس از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از دریافت کد ۱۵ رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد غافل نشوید.

پس از قبولی در کنکور سراسری مهمترین دغدغه داوطلبان کنکوری مجاز به انتخاب رشته قبولی در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.اما لازم است بدانید که کسب نتیجه مطلوب در این مرحله هم با در نظر گرفتن راهکار های اصولی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.در وهله اول از عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور در نظر گرفتن میزان علاقه شما داوطلبان به رشته محل ها و همچنین آینده شغلی آن می باشد. بنابراین سعی کنید در مرحله انتخاب رشته تمامی موارد تاثیرگذار در انتخاب رشته را مورد بررسی قرار دهید. ضمن اینکه توجه داشته باشید که با توجه به اینکه سازمان سنجش با استانی، ناحیه ایی، قطبی و کشوری کردن تمامی رشته های تحصیلی شانس قبولی داوطلبان را به نوعی بالا برده است می توانید انتخاب ها را با توجه به موارد ذکر شده بر اساس علاقه و ترجیحات خود در اولویت قرار دهید.

عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷

۱- داوطلبان گرامی ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را با دقت مطالعه نمایید و از شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها کد رشته ها و… آگاه شوید.

۲- بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه ی رشته های مورد علاقه خود آنها را جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت نمایید.

۳- رشته های خود را به ۳ دسته انتخاب خوشبینانه ، انتخاب منطقی و انتخاب بدبینانه تقسیم بندی کنید.بعد از انجام این کار ۲۰ درصد از کل رشته ها ( بر حسب علاقه بیشتر) را در لیست انتخاب های خوشبینانه قرار دهید و سپس ۵۰ درصد را در لیست انتخاب های منطقی و ۳۰ درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار دهید.

۴- بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را حذف کنید. ( دقت کنید که علاقه به برخی رشته ها فقط از روی بی اطلاعی از رشته مورد نظر است ، در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید)

۵- پس از انجام انتخاب رشته ویرایش و تغییرات نهایی در انتخاب های خود را انجام دهید.

معرفی و تاثیر سهمیه ها در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور ۹۷

سهمیه مناطق ۳ گانه : سهمیه مناطق دانش آموزان با توجه به منطقه زندگی دانش آموزان در ۳ سال پایان دوره دبیرستان به ۳ قسمت تقسیم می شود. سهمیه منطقه ۱ سهمیه منطقه ۲ و سهمیه منطقه ۳

سهمیه منطقه ۱ به داوطلبانی تعلق می گیرد که ۳ سال پایان دبیرستان را در شهر های بزرگ که به امکانات آموزشی دسترسی داشته اند.

سهمیه منطقه ۲ به داوطلبانی تعلق می گیرد که از امکانات آموزشی برخوردار بوده اند اما نه به اندازه دانش آموزان منطقه ۱٫ و سهمیه منطقه ۳ به داوطلبانی تعلق می گیرد که در ۳ سال پایانی دوره دبیرستان هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی نداشته اند.

اگر ۳ سال آخر تحصیل در مناطق مختلف باشد،سهمیه منطقه مرفه تر انتخاب خواهد شد.برای مثال اگر ۲ سال تحصیل در منطقه ۲ و ۱ سال در منطقه ۱ صورت گرفته باشد، منطقه ۱ به عنوان سهمیه منطقه داوطلب انتخاب می شود.

سهمیه ایثارگران و جانبازان: ۲۰ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل متعلق به داوطلبانی است که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود.

سهمیه کارمندان: در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی مشمول ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

سهمیه آموزگاران: در کنکور انسانی ۸۰ درصد ظرفیت رشته راهنمایی مشاوره به آموزگاران آموزش و پرورش تعلق می گیرد.

سهمیه بسیج : این سهمیه فقط در انتخاب رشته کنکور آزاد تاثیر گذار بوده و تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد همچنین میزان تاثیر آن بستگی به مدت زمان دریافت کارت بسیج فعال می باشد و متغیر است.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت و شما داوطلبان می توانید نتایج نهایی را مشاهده نمایید. داوطلبان در صورت قبولی در مرحله انتخاب رشته می بایست در مدت زمان تعیین شده به همراه مدارک به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام حضوری انجام دهند. اما در صورتی که در مرحله انتخاب رشته موفق به قبولی نشده اید امید خود را از دست ندهید به این دلیل که در صورت پذیرفته نشدن در مرحله انتخاب رشته می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایید و مجددا شانس خود را جهت قبولی در رشته دلخواهتان امتحان نمایید.

بهترین روش برای انتخاب رشته توسط مشاور مجرب مراجعه به مراکز مورد تایید آموزش و پرورش است که سابقه خوبی در این کار دارند.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

برای انتخاب رشته کنکور ۹۷ به کدام مشاور مراجعه کنیم؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا