چهره هاسلبریتی ایرانی

بررسی لاغری بهاره رهنما؛ از گذاشتن بالن معده تا جراحی اسلیو

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بررسی لاغری بهاره رهنما؛ از گذاشتن بالن معده تا جراحی اسلیو

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تغذیه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

چاقی مفرط میان بسیاری از مردم روبه گسترش است. نیز مثل خیلی‌ها همه راه‌های کاهش وزن را امتحان کرده و نزدیک به دو سال طول کشید تا تن به عمل جراحی بدهد و حالا بعد از عمل جراحی بسیار خوشحال و راضی است. البته او قبلا بالن معده را امتحان کرده بود فارغ از این که بالن روشی کاملا موقتی برای کاهش وزن است و هیچ فردی نمی‌تواند بالن را به مدت طولانی نگه دارد.

بالن در معده قرار داده می‌شود تا حجمی از معده را اشغال کند و فرد نتواند غذا بخورد اما به محض خروج بالن فرد دوباره شروع به خوردن غذا می‌کند. حتی ممکن است روند غذا خوردن شدیدتر هم شود، زیرا بالن باعث افزایش حجم معده می‌شود. به طور کلی جراحی‌های کاهش وزن به دو گروه قابل تقسیم می‌شوند؛ جراحی‌هایی که فقط روی معده انجام می‌شوند، یعنی معده کوچک و اشتهای بیمار کم می‌شود. در این گروه‌‌بندی، مهم‌ترین و بهترین عمل جراحی اسلیو است. در عمل جراحی اسلیومعده به شکل موز درمی‌‌آید.

در واقع معده انسان دو قسمت است. قسمتی که شکل بادکنکی است و قسمتی که وظیفه هضم و جذب غذا را به عهده دارد. در عمل اسلیو حجم قسمت بادکنکی کوچک می‌شود و به صد تا ۱۵۰ سی‌سی می‌رسد که باعث می‌شود فرد زودتر سیر شود. در جراحی نوع دوم مانند دئودنوم سوئیچ، معده و روده بیمار با هم دستکاری می‌شوند، یعنی علاوه بر این که فرد مقدارکمتری غذا می‌خورد، هضم غذا نیز کمتر می‌شود. البته انتخاب نوع عمل به چند عامل بستگی دارد. نکته مهم این است که بیمار چقدر اضافه وزن دارد.

مثلا اگر جراح بخواهد ۵۰-۴۰ کیلوگرم وزن بیمار را کاهش دهد از روش اسلیو استفاده می‌کند، ولی در افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت، کم‌کاری تیروئید و نشانگان متابولیک باید جذب غذا هم کاهش یابد، بنابراین از جراحی‌های نوع دوم استفاده می‌شود.

روش اسلیو مزیت بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها دارد. از طرفی بعضی از بیماران به علت ترس از عوارض بیهوشی و آمبولی از انجام عمل جراحی امتناع می‌کنند، در حالی که این روزها بیهوشی‌های نوین احتمال خطر را بسیار پایین آورده و تقریبا خبر فوتی به دلیل عوارض مرتبط با بیهوشی شنیده نمی‌شود. خیلی‌ها می‌گویند در افرادی که اضافه وزن دارند، احتمال این که دچار آمبولی شوند، زیاد است.

برای این که چنین اتفاقی هنگام عمل جراحی مانند اسلیو نیفتد، برای روز عمل جوراب‌های مخصوصی به بیماران پوشانده می‌شود تا جلوی ایجاد لخته گرفته شود. هنگام عمل پمپ‌هایی به ساق پای بیمار بسته می‌شود که مانند ماساژور عمل می‌کنند تا زمانی که فرد راه رفتن را شروع کند . داروهای تزریقی ضدلخته نیز تجویز می‌شود حالا شاید این پرسش مطرح شود چه کسانی کاندیدای خوبی برای عمل‌های جراحی چاقی هستند؟ باید گفت بیمارانی که شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۵ دارند فقط با عمل جراحی می‌توانند وزن خود را کاهش دهند، اما افرادی با شاخص توده بدنی ۳۵-۳۰که به دیابت، فشارخون بالا، وقفه تنفسی هنگام خواب، حملات شبه‌آسم و کبد چرب مبتلا هستند نیز در این گروه جای می‌گیرند.

حالا چرا این بازیگر سراغ لیپوساکشن نرفته است؟ باید بدانید لیپوساکشن مناسب افراد جوان و سالمی است که از تجمع چربی‌های متمرکز نواحی خاصی از بدن رنج می‌برند، اما در مقابل وزن متعادلی دارند و چاق نیستند. متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند لیپوساکشن یکی از راه‌های درمان چاقی است، در حالی که به کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش و در نهایت جراحی‌های چاقی می‌توان به جنگ چاقی کل بدن رفت و لیپوساکشن راهی است برای از بین بردن چاقی‌های موضعی در نواحی ران، شکم، باسن و حتی صورت.

اگر چه سن بیماران در این جراحی چندان مهم نیست، ولی افراد مسن‌ که پوست‌شان انعطاف پذیری کمتری دارد و از سلامت کافی برخوردار نیستند، کاندیدای مناسبی محسوب نمی‌شوند. اگر لیپوساکشن توسط پزشک با تجربه و ماهر انجام شود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت‌آمیز خواهد بود. البته فردی که برای این کار انتخاب می‌شود، باید انتظارات واقعی از این روش داشته باشد و دارای پوستی با خاصیت کشسانی مناسب باشد.

این پست توسط بخش تغذیه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بررسی لاغری بهاره رهنما؛ از گذاشتن بالن معده تا جراحی اسلیو

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا