اخبار داغ

برنامه بازی های تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸+روز و ساعت

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

برنامه بازی های تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸+روز و ساعت

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

تیم ملی والیبال ایران بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی جاکارتا، در نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان که به میزبانی مشترک بلغارستان و ایتالیا برگزار می شود، حضور خواهد داشت. این ششمین حضور والیبالیست های ایرانی در تاریخ رقابت هاست.

ملی پوشان ایران با ترکیب سعید معروف، محمد طاهر وادی، امیرحسین توخته، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، محمدجواد معنوی نژاد، مرتضی شریفی، علی شفیعی، سامان فائزی، امیر غفور، صابر کاظمی، مهدی مرندی و محمدرضا حضرت پور راهی این رقابت ها می شوند.

همچنین امیر خوش خبر (سرپرست)، ایگور کولاکویچ (سرمربی)، پیمان اکبری، دراگان کوبیلیسکی و سعید رضایی (مربی)، دنیل میشیچ (بدنساز)، نوید مشجری(آنالیزور) و مهدی احمدی(فیزیوتراپ) نیز به عنوان کادر فنی تیم را در این مسابقات همراهی خواهند کرد.

در این دوره ایران(تیم هشتم رده بندی) در گروه D با تیم های بلغارستان (تیم چهاردهم رده بندی)، کوبا (تیم شانزدهم رده بندی)، فنلاند (تیم هجدهم رده بندی)، لهستان (تیم سوم رده بندی و مدافع عنوان قهرمانی) و پورتوریکو (تیم بیست و نهم رده بندی) هم گروه است که در اولین دیدار به مصاف پورتوریکو می رود.

برنامه بازی های ایران در قهرمانی جهان

ایران-پورتوریکو؛ ساعت ۱۸:۳۰- چهارشنبه ۲۱شهریور

ایران-بلغارستان؛ ساعت ۲۲:۱۰- پنجشنبه ۲۲شهریور

کوبا-ایران؛ ساعت ۱۸:۳۰- شنبه ۲۴شهریور

لهستان-ایران؛ ساعت ۲۲:۰۰- دوشنبه ۲۶شهریور

ایران-فنلاند؛ ساعت ۱۸:۳۰- سه‌شنبه  ۲۷شهریور

گروه بندی کامل رقابت های والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ (ایتالیا- بلغارستان)

گروه A: ایتالیا، آرژانتین، بلژیک، اسلوونی، ژاپن، دومینیکن

گروه B: برزیل، فرانسه، کانادا، چین، هلند، مصر

گروه C: روسیه، آمریکا، صربستان، استرالیا، تونس، کامرون

گروه D: بلغارستان، لهستان، ایران، پورتوریکو، بلژیک، فنلاند، کوبا

تاریخچه حضور ایران در قهرمانی جهان

۱۹۷۰

ملی پوشان ایران برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ که بازی ها به میزبانی بلغارستان برگزار می شد، جواز حضور در آن را کسب کردند. ایران در دوره اول به رتبه ای بهتر از بیست ویکمی نرسید. ایران در این دوره با بلغارستان، بلژیک، ایتالیا و یوگسلاوی هم گروه بود که تمام بازی های خود را باخت و در گروهش آخر شد.

۱۹۹۸

۲۸ سال طول کشید تا ایران بتواند دوباره حضور در این رقابت های مهم را تجربه کند؛ رقابت هایی که بعد از المپیک مهم ترین تورنمنت والیبال جهان است. این بار در سال ۱۹۹۸ و در رقابت هایی که به میزبانی ژاپن برگزار شد ایران توانست راهی قهرمانی جهان شود. ت

یم ملی در این دوره با سرمربی گری فومیهیکو ماتسوموتو و با ترکیب نجاتی، نقدی، رضایی، اکبری، قیاسی، منظمی، محمودی، معدنی، مساجدی، تابش نژاد و ترکاشوند رودر روی رقبا قرار گرفت. آرژانتین، لهستان و کوبا سه هم گروه ایران بودند که ایران با سه باخت سه بر صفر در گروهش چهارم شد و در رده بندی نهایی در جایگاه نوزدهمی قرار گرفت.

۲۰۰۶

تیم ایران در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۰۲ که در آرژانتین برگزار می شد باز هم غایب بود اما توانست در ۲۰۰۶ دوباره مسافر رقابت ها شود و به ژاپن برود. تیم ایران در این دوره هم به نتیجه ای بهتر از بیست و یکمی نرسید.

ایتالیا، آمریکا، بلغارستان، ونزوئلا و جمهوری چک هم گروه های ایران بودند. ترکیب منظمی، شریعتی، حسینی، مقبلی، اکبری، منصوری، ظریف، نادی، محمودی، ترکاشوند، سلیمانی و محمد کاظم و البته سرمربی گری میرولاد باعث نشد ایران اولین برد خود را در تاریخ قهرمانی جهان کسب کند و همه بازی های خود را باخت.

۲۰۱۰

از سال ۲۰۰۶ ایران شرایط بهتری را بهتر کرد و برای حضور دوباره در این رقابت ها منتظر نماند و دومین حضور پیاپی خود را در رقابت های قهرمانی جهان ایتالیا ۲۰۱۰ تجربه کرد. در این دوره ایران با میزبان، ژاپن و مصر هم گروه شد. شاگردان مرحوم حسین معدنی اولین دیدار خود را ۳ بر صفر به مصر باختند اما در ادامه ژاپن را ۳ بر یک بردند تا اولین پیروزی تاریخ والیبال ایران در قهرمانی جهان به دست بیاید.

در سومین بازی هم تیم ملی در یک بازی به یادماندنی ۳ بر ۲ مغلوب ایتالیا شد و با وجود نمایش قابل قبول بازهم ایران در این مسابقه ها نوزدهم شد.  عادل غلامی، مجتبی عطار، سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، علیرضا نادی، محسن عندلیب، مهدی مهدوی، فرهاد نظری افشار، آرش کشاورزی، حسام بخششی، عبدالرضا علیزاده، محمد محمدکاظم و آرش کمالوند بازیکنان ایران در این دورده بودند.

۲۰۱۴

چهارسال بعد و در لهستان ایران با سرمربی گری اسلوبودان کواچ توانست بهترین نتیجه تاریخ خود را در قهرمانی جهان کسب کند و جایگاه ششمی را به خود اختصاص بدهد. در سال ۲۰۱۴ ایران در یک گروه دشوار قرار گرفت جایی که ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک حاضر بودند. ایران در اولین گام سه بر یک ایتالیا را شکست داد تا به نوعی از حریفانش زهرچشم بگیرد.

شاگردان کواچ در دومین بازی دشوار خود به مصاف آمریکای همیشه مدعی رفتند که این تیم را هم ۳ بر ۲ مغلوب کردند. فرانسه تنها شکست دور گروهی ایران رقم زد و توانست ۳ بر یک حریف آسیایی خود را از پیش رو بردارد. پورتوریکو و بلژیک هم در ادامه برابر ایران شکست خوردند. در نهایت تیم ملی ایران با ۴ پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم بعد از فرانسه راهی دور دوم شد. این برای اولین بار بود که ایران از گروه خود صعود می کند.

در دور دوم باز هم ایران با فرانسه و البته آلمان هم گروه شد. دو شکست برابر دو حریف اروپایی مانع صعود ایران به نیمه نهایی شد و ملی پوشان برای قرار گرفتن در رده پنجم باید رقابت می کردند. برای رسیدن به این رده نیز یک حریف عنوان دار به نام روسیه برابر ایران قرار داشت که با پیروزی سه بر صفر برابر ایران خودش پنجم شد و ایران به رده ششمی قناعت کرد.

رده ای که برای ایران یک رتبه قابل قبول به حساب می آمد. سعید معروف، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، شهرام محمودی، محمد موسوی، پوریا فیاضی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، ایمر غفور، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، ارمین تشکری و عبدالرضا علیزاده اعضای تیم ملی ایران را تشکیل می دادند.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

برنامه بازی های تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸+روز و ساعت

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا