اخبار داغ

بیت کوین چه تاثیری بر اقتصاد جهانی داشته است؟

مجله اینترنتی کولاک: افت شدید قیمت ها در بازار ارز دیجیتال در سال گذشته، کسب و کارهای زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. تاثیر بیت کوین بر این شرکت ها، نشان از قدرت بیش از حد این ارز در اقتصاد جهان دارد.

بیت کوین چه تاثیری بر اقتصاد جهانی داشته است؟

استیفن پیر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذران BitPay، در گزارشی که روزهای گذشته در مطبوعات مختلف منتشر شد، بیان کرده است که ارز دیجیتال بیت کوین، مشکلات متعدد در زمینه های مختلفی را در سراسر دنیا حل کرده است. علاوه بر این، گزارش های مالی سال ۲۰۱۸ از سوی BitPay نیز در این گزارش ها آمده است. بر این اساس، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با افت ۸۰ درصدی روبرو بوده که شرکت های بسیاری را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

BitPay به عنوان بزرگترین و محبوب ترین ارائه دهنده خدمات مالی بلاک چین در دنیا، در سال ۲۰۱۸ به رکورد جدیدی دست یافته است. سود حاصل از معاملات این شرکت پس از اضافه شدن مشتریان جدید و بزرگی همچون HackerOne ،Dish Networks و ایالت اوهایو رکورد جدیدی ثبت کرده و در مقایسه با سال ۲۰۱۷، با رشد ۲۵۵ درصدی روبرو بوده است.

به گفته شان رولاند، یکی از مدیران BitPay، تصویب پشتیبانی از پروتکل پرداخت کیف های پول باعث تحول بزرگی در استفاده بازرگانان از سرویس آن ها شده است. در حال حاضر فروشگاه ها می توانند به سادگی دریافت وجه از طریق بیت کوین را آغاز کنند. رولاند اضافه کرد که این شرکت همچنان قصد دارد تجارت خود در زمینه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را گسترش دهد.

بیت کوین همانند دیگر ارزها در سال ۲۰۱۸ افت شدیدی داشت. این ارز دیجیتال پس از اینکه در دسامبر ۲۰۱۷ به بالاترین ارزش خود رسید، حال نزدیک به ۸۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همین چند هفته پیش نیز بیت کوین به پایین ترین قیمت خود در یک سال گذشته، یعنی ۳۲۰۰ دلار رسید. در این مدت کمپانی های بسیاری نیز تحت تاثیر بیت کوین و افت قیمت این ارزها، پروژه های مرتبط با ارز دیجیتال خود را متوقف کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا