چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی آنا اسکمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی نماینده مجلس ایالتی فلوریدا+مصاحبه و عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیوگرافی آنا اسکمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی نماینده مجلس ایالتی فلوریدا+مصاحبه و عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

در حالیکه بسیاری از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا در حال تلاش برای حضور در مجلس نمایندگان و سنا بودند، «آنا اسکمانی» زن ایرانی-ـمریکایی موفق شد برنده انتخابات میان دوره ای شده و نماینده مجلس ایالتی فلوریدا شود.
در جریان انتخابات میان دوره اى آمریکا، برای اولین بار یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد. اسکمانی، اولین ایرانی-آمریکایی است که توانست در مجلس ایالت فلوریدا پیروز شود.  آنا اسکمانى با ۵٧ درصد ارا در مقابل رقیب جمهورى خواهش به پیروزى رسید.

آنا اِسکمانی، ۲۸ ساله، بعنوان نخستین زن ایرانی- آمریکایی به نمایندگی مجلس قانونگذاری ایالت فلوریدا انتخاب شد. در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که روز سه‌شنبه ۶ نوامبر برگزار شد حزب دموکرات موفق شد کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار بگیرد، اما مجلس سنای آمریکا همچنان در دست جمهوری‌خواهان خواهد بود.

در انتخابات روز سه‌شنبه همچنین فرمانداران برخی ایالت‌ها و نمایندگان مجالس ایالتی هم برگزار شد. در این انتخابات آنا اسکمانی، کاندیدای حزب دموکرات، موفق شد رقیب جمهوری‌خواه، Stockton Reeves را با ۵۷.۳۵ درصد آراء در منطقه ۴۷ فلوریدا شکست دهد.

آنا اِسکمانی، فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی قلوریدا است و آخرین شغل او مدیر ارشد امورعمومی و ارتباطات در مرکز برنامه‌ریزی برای والدین در جنوب غربی فلوریدا بوده است. آنا دانشجوی دوره دکترا نیز هست و در دانشگاه تدریس هم می‌کند.

آنا پس از پیروزی در انتخابات گفت:«افتخار می‌کنم که رأی دهندگان به من اعتماد کردند.»

یکی از الویت‌های برنامه انتخاباتی آنا اِسکمانی مسئله بهداشت و سلامت روان است. حفظ محیط زیست، دفاع از مدارس دولتی و امکان دسترسی به بیمه درمانی و کاهش خشونت‌های مسلحانه و دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی، از دیگر اولویت‌های آنا اِسکمانی بعنوان نماینده مجلس قانونگذاری ایالت فلوریدا است.

خانواده آنا اسکیمانى

آنا، دوخواهر دوقلو و یک برادر کوچکتر از خود دارد و پدر و مادرش، دو مهاجر ایرانی بوده‌اند که حدود ۳۰ سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده و در زمانی که هر دو در یک کافی شاپ کار می‌کرده‌اند با هم آشنا شده و ازدواج کرده بودند.

پدر آنا اسکمانی در آغاز ورود به آمریکا ضمن کار در کافی‌شاپ در دانشگاه ایالتی فلوریدا تحصیل کرده و در سال ۱۹۹۴ مدرک مهندسی برق گرفته بود.

نسرین ویشکایی، مادر آنا، سال‌ها در یک فروشگاه لباس کار می‌کرده و در سال ۲۰۰۴ زمانیکه آنا ۱۳ ساله بود، براثر بیماری سرطان درگذشت.

آنا در بیوگرافی خود گفته است مرگ مادرش انگیزه اصلی او برای فعالیت‌های اجتماعی و مبارزه برای عدالت اجتماعی بوده است.

آنا در گفتگو با یک وبسایت خبری فارسی زبان گفته بود : «هویت ایرانی‌ام بخش مهمی از من است. پدر و مادرم از دو نقطه مختلف ایران آمده بودند؛ مادرم از شهسوار مازندران و  پدرم از تهران. اما در فلوریدا با هم آشنا شدند. خانواده‌ای از طبقه کارگر بودیم و وضع مالی‌مان خوب نبود. پدرم در رستوران کار می‌کرد و حتی وقتی رفت دانشگاه مرکزی فلوریدا و مدرک مهندسی گرفت و شغلی هم در همین زمینه پیدا کرد، هم چنان آخرهفته‌ها در “والت دیزنی” کار می‌کرد تا دخل‌مان به خرج‌مان برسد.»

آنا در فیلم‌های کارزار انتخاباتی خود از نقش مهم مادرش در زندگی‌‌اش حرف زده است. او ۱۳ ساله بوده که مادرش بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهد. از دست دادن مادر نقش مهمی در رو آوردن آنا به فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته است. وقتی مادرش فوت می‌کند، به مطالعه بیش تر درباره زنان ایران می‌پردازد. می‌گوید: «به نظرم، مرگ پایان زندگی است اما نه پایان رابطه دو نفر.»

آنا در مورد سال‌های بزرگ‌شدنش در فلوریدای دهه ۱۹۹۰ می‌گوید: «در فلوریدا که بزرگ می‌شدم، ایرانی-امریکایی‌های چندانی دور و برمان نبودند. من و خواهر دوقلویم تنها ایرانی‌های مدرسه‌مان بودیم. پس از ۱۱ سپتامبر که موج نژادپرستی در گرفت، یادم هست یکی از هم‌کلاسی‌هایم یک روز پرسید “اسامه بن لادن” قوم و خویش‌مان هست یا نه! در کل در فرهنگ امریکا تصویر بدی از افرادی که تبار خاورمیانه‌ای دارند، ایجاد شد.»

حملات ۱۱ سپتامبر که در گرفت، آنا تازه ۱۱ سالش بود اما می گوید فعالیت اجتماعی ‌خود را از یک سال قبل آغاز کرده بود. ۱۰ ساله بوده است که توماری جمع می‌کند تا جلوی تغییر زمان نهارخوری یکی از دوستان صمیمی‌ خود را بگیرد. با بزرگ‌تر شدن، سیاست برایش جدی‌تر می‌شود و اوضاع سیاسی ایران برایش همیشه اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

می گوید: «در دبیرستان معلمی داشتم که درس دولت می‌داد و خیلی در زندگی‌ام نقش داشت. تشویق شدم که به ایفای نقش در سیاست در امریکا فکر کنم. سیاست در ایران را هم همیشه از نزدیک دنبال می‌کردم. در دانشگاه درس‌های مربوط به قانون گذاری می‌خواندم و البته فعالیت زیست‌محیطی هم برایم اهمیت بسیاری داشت.»

در بیش تر ایالات امریکا رسم است که افراد خودشان را تحت نام یکی از احزاب ثبت می‌کنند تا بتوانند در انتخابات مقدماتی آن حزب شرکت کنند. پس از آشنایی با فعالیت حزب دموکرات در دانشگاه، آنا که قبل از آن به عنوان «بدون حزب» ثبت شده بود، رسما به حزب دموکرات پیوست. پدر و مادرش هم پیش از او عضو همین حزب بوده‌اند.

در زمان مذاکرات هسته‌ای با ایران، او که دیگر از فعالان محلی حزب دموکرات شده بود، از سیاست «باراک اوباما» و توافق هسته ای «برجام» دفاع می‌کرد. آنا تاکید می‌کند که وظیفه‌اش پرداختن به مسایل ایالتی فلوریدا است اما چند کلمه در مورد سیاست «دونالد ترامپ» نسبت به ایران هم می‌گوید: «از این‌ بی‌برنامگی و رویکرد کوتاه‌مدت ترامپ در موضوع برجام بسیار مایوس شده‌ام.»

او اما وظایف قانون گذاری خود را هم به نوعی به ایرانیان مربوط می‌کند: «وظیفه من این است که سعی کنم بودجه‌ای در این ایالت تصویب شود که به نفع مدارس، نظام بهداشت و قوانین زیست‌محیطی‌مان باشد. اما در ضمن امیدوارم بتوانم قانون گذار موثری باشم و این که دختر مهاجرانی از ایران هستم، باعث شود با این تصویر بدی که بعضی‌هامی‌خواهند در ذهن مردم فلوریدا و امریکا از مهاجرین و ایرانی‌ها بسازند، مقابله شود.»

آنا از چشم‌اندازش برای ایالت فلوریدا هم حرف می‌زند؛ از اتکای بیش از حد این ایالت به گردش گری، از عدم اختصاص بودجه کافی برای آموزش و پرورش و خدمات درمانی، از عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌ها، از قوانینی که باعث می‌شوند حمل اسلحه راحت باشد و از نبود ضمانت‌های قانونی کافی برای حفظ محیط زیست.

همین مسایل و چشم‌اندازها است که باعث شده اند بسیاری از مردم فلوریدا،‌ حتی خیلی از طرف داران حزب جمهوری‌خواه در این فضای قطبی امروز به او رای دهند. آنا دیروز جزو اولی های بسیاری بود که تاریخ‌ساز شد. بعضی از توییت‌هایی را که به فارسی راجع به او نوشته شده اند، پای تلفن برایش می‌خوانم. می‌زند زیر خنده و می‌گوید: «باور نکردنی است. واقعا برای من مایه افتخار است.»

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیوگرافی آنا اسکمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی نماینده مجلس ایالتی فلوریدا+مصاحبه و عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا