چهره ها

بیوگرافی محمد صلاح ستاره فوتبال مصر و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس+عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیوگرافی محمد صلاح ستاره فوتبال مصر و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس+عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جزیره در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با حضور گزینه‌های نهایی برگزار شد. در این مراسم که محمد صلاح بازیکن مسلمان لیورپول و دی‌بروین هافبک بازی‌ساز من‌سیتی به عنوان گزینه‌های اصلی معرفی شدند در نهایت ستاره باشگاه لیورپول و تیم ملی مصر به عنوان برترین بازیکن فصل لیگ برتر جزیره انتخاب شد.

صلاح چطور بهترین بازیکن لیگ برتر انگلستان شد؟

محمد صلاح که از سال ۲۰۱۱ به عنوان یک ملی پوش در لباس تیم ملی کشورش به میدان می رود، سابقه حضور جام جهانی جوانان در سال ۲۰۱۱، حضور در المپیک ۲۰۱۲، قهرمانی جام حذفی سوئیس و انتخاب به عنوان بهترین استعداد جوان آفریقا در سال ۲۰۱۲ را دارد. او در سال ۲۰۱۳ هم به عنوان بهترین بازیکن لیگ سوئیس انتخاب شد.

محمد صلاح غالی ۱۵ ژوئن سال ۱۹۹۵ در شهر بسیون مصر به دنیا آمد. این ستاره ۲۵ ساله مصری برای رسیدن به صدر بهترین بازیکنان لیگ برتر پله های ترقی را یکی یکی پیمود.

صلاح که فوتبال را از آکادمی باشگاه المقاولون مصر شروع کرده بود، در سال ۲۰۱۰ نخستین بازی خود را در سطح بزرگسالان برای این باشگاه انجام داد. وی در دسامبر ۲۰۱۰ و در بازی مقابل الاهلی نخستین گل خود را به ثمر رساند. او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز در همان باشگاه حضور داشت و این تا زمانی بود که فاجعه استادیوم پورت سعید منجر به تعلیق تمام فعالیت های فوتبالی در کشور مصر شد.

استعداد یاب های باشگاه بازل سوئیس، بازی صلاح را در جریان بازی دوستانه بین تیم المقاولون و تیم زیر ۲۳ سال مصر دیدند و پسندیدند. در آن بازی صلاح در نیمه دوم به بازی آمد و دو گل به ثمر رساند تا باشگاه وی با نتیجه ۴-۳ به پیروزی دست یابد.

در آوریل سال ۲۰۱۲، صلاح با قراردادی ۴ ساله به طور رسمی به عنوان بازیکن جدید باشگاه بازل سوئیس معرفی شد. او در ژوئن نخستین بازی و در آگوست نخستین حضور رسمی خود به عنوان بازیکن بازل را تجربه کرد. صلاح یک هفته پس از اولین حضور در لیگ، نخستین گل را برای سوئیسی ها به ثمررساند.

در راه رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا آن فصل، او در آوریل مقابل تتنهام گلزنی کرد. در نیمه نهایی آن ها مقابل چلسی قرار گرفتند و باز صلاح در نقش گلزن ظاهر شد اما این کافی نبود و شکست ۵-۲ در مجموع حکم به فینالیست شدن آبی های لندن داد.

در آگوست ۲۰۱۳ و در بازی مقابل تیم مکابی حیفا، صلاح با بازیکنان حریف دست نداد. باشگاه بازل این اقدام را اتفاقی دانست و حاضر نشد بپذیرد بازیکن مسلمان باشگاه حاضر به دست دادن با بازیکنان تیم اسرائیلی نشده است.

در بازی برگشت علی رغم صحبت هایی که در خصوص عدم حضور وی در بازی وجود داشت، وی به تل آویو سفر کرد و به جای دست دادن با بازیکنان حریف، با مشت (در شرایطی که سعی داشت دوستانه به نظر برسد) به دست بازیکنان حریف زد. در لیگ قهرمانان آن فصل، صلاح مقابل لودوگورتس بلغارستان و بار دیگر چلسی (در دو بازی رفت و برگشت) گلزنی کرد. نخستین جام او که جام حذفی سوئیس بود، در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با بازل به دست آمد.

در ژانویه ۲۰۱۴ خیر انتقال صلاح به چلسی با مبلغی حدود به ۱۱ میلیون پوند منتشر شد. این انتقال، او را به نخستین بازیکن مصری تاریخ چلسی تبدیل می کرد. در فوریه همان سال، صلاح در پیروزی مقابل نیوکاسل اولین حضور خود در لیگ برتر را جشن گرفت. نخستین گل او، در دربی لندن مقابل آرسنال به ثبت رسید.

در پیروزی ۳-۰ در آوریل ۲۰۱۴، بازیکنان استوک دو بار روی صلاح مرتکب خطای پنالتی شدند. آن فصل با تنها دو حضور ۹۰ دقیقه ای برای صلاح به اتمام رسید. وی یک نیم فصل دیگر نیز در ترکیب آبی های لندن باقی ماند. نیم فصل نخست فصل بعد نیز برای صلاح با چند حضور کوتاه در تنها سه بازی لیگ برتری به اتمام رسید.

در ددلاین روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۵ صلاح به طور قرضی راهی فیورنتینا شد. در واقع این انتقال بخشی از انتقال خوان کوادرادو به استمفوردبریج می شد. شش روز بعد او در پیروزی ۳-۲ مقابل آتالانتا به جای خواکین و به عنوان یار تعویضی پا به زمین گذاشت.

نخستین حضور ثابت او در بازی هفته بعد مقابل ساسولو بود، که وی در این بازی موفق به گلزنی شد و دو دقیقه بعد یک پاس گل برای خوما باباکار ارسال کرد. در بازی اول مارس مقابل اینتر، او باز هم گلزنی کرد. یکی از بهترین نمایش های وی در بازی نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل یوونتوس بود که توانست دو بار در تورین گلزنی کند.

در شرایطی که فیورنتینا در نظر داشت قرارداد وی را دائمی کند، این بازیکن زیر بار نرفت و با قرارداد قرضی دیگری راهی باشگاه رم ایتالیا شد. صلاح دو فصا در باشگاه ایتالیایی حضور داشت و بازیهای خوبی برای این تیم انجام داد و در نهایت آخر فصل راهی لیگ برتر انگلستان شد.

جایی که یورگن کلوب با لیورپول انتظارش را می کشید. ستاره مصری این فصل برای لیورپول فوق العاده ظاهر شد تا در نهایت از سوی کارشناسان لیگ برتر به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شود.

صلاح سابقه ۵۷ بازی و ۳۳ گل ملی در کارنامه دارد. محمد صلاح در بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با گل کردن پنالتی دقیقهٔ ۹۵ باعث صعود مصر به جام جهانی پس از ۲۸ سال شد.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیوگرافی محمد صلاح ستاره فوتبال مصر و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس+عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا