چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیوگرافی محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام شیخ محمد قمی را به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند. سازمان تبلیغات اسلامی نهادی در جمهوری اسلامی ایران است که زیر نظر رهبری قرار دارد. پیش از محمد قمی این سازمان توسط سیدمهدی خاموشی اداره می شد. قبل از خاموشی نیزاحمد جنتی، محمود محمدی عراقی حضور داشتد.
حوزه هنری زیر نظر این سازمان اداره می‌شود. مسئولیت این حوزه سال‌ها به عهده محمدعلی زم بود. بعدها این مسئولیت به حسن بنیانیان واگذار شد که او نیز این حوزه را ترک کرد. سازمان دارالقرآن کریم نیز به عنوان متولی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم زیر نظر این سازمان اداره می‌شود. از مؤثرترین چهره‌هایی که در سال‌های گذشته در این سازمان فعالیت موثر داشته‌اند می‌توان به محمدعلی تسخیری، سید ابوالحسن نواب، سیدمحمد موسوی، امیرمنصور معزی، محمد حسین‌پور و محمدصادق اخوان اشاره کرد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، با ۳۸ سال سن ریاست جدید سازمان تبلیغات اسلامی را عهده‌دار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در حالی در سی و هفتمین سال فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی (تأسیس: یکم تیرماه ۱۳۶۰) سکان مدیریت بزرگ‌ترین دستگاه تبلیغی کشور را عهده‌دار می‌شود که دروس حوزوی خویش را نزد آیات شب­‌زنده‌دار، شبیری زنجانی، میرزا جوادآقای تبریزی، سبحانی، هاشمی شاهرودی، صادق آملی لاریجانی، استادی، اشتهاردی، جوادی آملی و حجج اسلام یزدان‌پناه، فیاضی، حسینی، گلپایگانی، غنوی، خسروپناه و حبیبی تلمذ کرده است.
وی پیش از این سرپرستی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت. در کارنامه فعالیت آموزشی وی، تدریس «فقه استدلالی»، «اصول فقه»، «قواعد فقهیه»، «ادبیات عرب»، «علوم قرآنی»، «تفسیر موضوعی»، «منطق صوری»، «منطق ریاضی»، «کلام» و « فلسفه» در حوزه‌های علمیه معصومیه، ولی عصر(عج) و مشکوه برادران به چشم می‌خورد. او همچنین حدود پنج سال در حوزه دانشجویی دانشگاه شریف به تدریس مشغول بوده است.
در سوابق فعالیتی حجت‌الاسلام قمی مدیرکلی حوزه‌های دانشجویی استان تهران، مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی شریف، قائم‌مقام مدیریت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، مؤسس و مدیر حوزه دانشجویی شریف، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه شریف، مشاور عالی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و مدیرگروه پژوهشی مهندسی فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) دیده می‌شود.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیوگرافی محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا