چهره هاسلبریتی خارجی

زندگینامه کامل کیانو ریوز و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

بیوگرافی کامل کیانو ریوز و همسرش+عکس جدید خصوصی

 

در این مطلب درباره زندگینامه کامل کیانو ریوز نوشته ایم. در کارنامه هنری کیانو چارلز ریوز Keanu Charles Reeves چندین فیلم مطرح و پر فروش دیده می شود. فیلمهایی که با تکیه بر توانایی های ریوز تبدیل به آثاری پر مهاطب شدند. از بودای کوچک، وکیل مدافع شیطان و سرعت گرفته تا کنستانتین، سه گانه ماتریکس و جان ویک. کیانو ریوز ۲ سپتامبر سال ۱۹۶۴ از مادری انگلیسی و پدری اهل هاوایی در بیروت لبنان زاده شد. بازیگری که کانادایی-آمریکایی ست، در کارنامه خود تهیه کنندگی و کارگردانی هم به چشم می خورد، اهل موسیقی است و در دنیای هنر و سینما با چهره خونسرد و جذابش معروف است.

زندگینامه کامل کیانو ریوز
زندگینامه کامل کیانو ریوز

سوالاتی از زندگی شخصی و هنری کیانو ریوز

پدر و مادر کیانو ریوز چه کاره بودند؟ مادر ریوز طراح لباس بود و پدرش زمین شناس؛ کیانو ریوز وقتی فقط سه سال داشت، پدرش خانواده آنها را ترک کرد و حالا هم هیچ ارتباطی با پدرش ندارد. مادرش بعد از آن ۴ مرتبه ازدواج کرد.

تحصیلات کیانو ریوز چیست؟ انقدر در دبیرستان تغییر رشته داد که هیچوقت موفق به دریافت دیپلم نشد و از مدرسه اخراج شد.

ریوز از چه سالی بازیگری را آغاز کرد؟ بازیگری را از ۹ سالگی و با تئاتر در مدرسه شروع کرد

اولین فیلم یا سریالی که ریوز بازی کرد چه بود؟ نخستین فعالیت جدی او در ۲۳سالگی و با سریال طنز تلویزیونی به اسم Hangin’ In  بود که از شبکه CBC پخش شد انقدر در این کار موفق بود که همان سال شرکت کوکاکولا از او برای بازی در تبلیغات خودش دعوت کرد.

کیانو ریوز به چه چیزهایی علاقه دارد؟ اسب‌سواری، موج‌سواری و موتورسواری که اتفاقا کمپانی موتور سواری هم به اسم ‌‌ Arch Motorcycle Company, LLC دارد که همراه با Gard Hollinger  در سال ۲۰۱۱ آن را تاسیس کردند.

در سال ۱۹۹۳ صمیمی‌ترین دوست او در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر فوت می‌کند و ضربه روحی شدید به ریوز وارد می‌شود.

 

در سال ۱۹۹۸ کیانو ریوز با زنی به اسم جنیفر سیم آشنا می‌شود و بعد از یکسال رابطه عاشقانه پدر می‌شود ولی فرزند او مرده به دنیا می‌آید و همسرش افسردگی می‌گیرد و کمی بعد همسر او در اثر تصادف از دنیا می‌رود. کیانو ریوز بعد از این حادثه دیگر هیچگاه وارد رابطه جدی نشد و ازدواج نکرد(دقیقا شخصیت جان ویک، که بعد از فوت همسرش در اثر ابتلا به سرطان، دیگر با کسی رابطه‌ای آغاز نمی‌کند و تک و تنها در خانه با حیوان خانگی‌اش زندگی می‌کند)

خواهرش نیز که کیانو با او رابطه صمیمی داشت به سرطان مبتلا می‌شود که البته نهایتا درمان می‌شود و همین باعث شروع فعالیت‌های خیرخواهانه کیانو ریوز برای افراد سرطانی و کودکان می‌شود که البته تا مدت‌ها از چشم رسانه‌ها پنهان بود و ترجیح می‌دهد این بنیاد به صورت حرفه‌ای کارشان را بکنند و به اسم او وابسته نباشند. او از خیرخواه‌ترین ستاره‌های هالییودی است و به مهربانی و بشردوستی و خاکی بودن معروف است.

مثلا:

برای فیلم «وکیل مدافع شیطان» حاضر شد از دستمزدش کم شود تا تیم سازنده بتواند بودجه مورد نیاز برای دستمزد آل_پاچینو برای بازی در آن فیلم را داشته باشد.

برای فیلم «Replacements 2000» هم همین کار را کرد تا  Gene Hackman در فیلم حضور داشته باشد.

با اینکه دارایی حدود ۳۰۰ میلیون دلار دارد، ولی بسیار آدم متواضع و ساد‌ه‌ای است. مثلا در یکی از پروازهایش که به دلیل مشکل فنی مجبور به فرود اضطراری شدند، به جای اینکه مثل خیلی از ستارگان به گوشه‌ای بخزد و منتظر سرویس وی‌آی‌پی و مخصوص رسیدگی به خودش شود، کنار پرسنل پرواز و فرودگاه ماند و به آن‌ها برای هماهنگی و نظم و روحیه دادن به مردم کمک کرد.

در ساخت اولین قسمت ماتریکس به یکی از کارمندها ۲۰ هزار دلار انعام کریسمس داد تا در مشکلات مالی به او کمک کند.

اکثر مواقع به جای ماشین چندصد میلیون دلاری، از مترو استفاده می‌کند.

در مهمانی که برای فیلم EXPOSED که در آن بازی کرده بود تدارک دیده بودند، مامور جلوی در او را نشناخت، و ریوز به جای اینکه جار و جنجال راه بیندازد، صبورانه در صف انتظار زیر باران ایستاد تا وارد مهمانی شود.

یکبار در کنار مرد بی‌خانمانی نشسته بود و با او معاشرت کرده بود که این کار او رسانه‌ای شد و همین ایده در فیلم جان ویک هم دیده می‌شود که به یک بی‌خانمانی اطلاعاتی می‌دهد تا به دست کسی برساند(همه او را می‌شناسند، حتی بی‌خانمان‌ها)

به عنوان هدیه برای هر ۱۲ بدلکاری فیلم Matrix Reloaded یک موتور Harley Davidson  خرید به خاطر ریسکی که در کارشان است. و گفت فقط میخواستم خیلی خوب از آنها تشکر کنم.

درباره زندگینامه کامل کیانو ریوز
درباره زندگینامه کامل کیانو ریوز

از مجموع سه فیلم ماتریکس چیزی حدود ۸۰ میلیون سرمایه بدست آورد که ۵۰ میلیون آن را بین تمامی دست‌اندرکاران فیلم تقسیم کرد چون به گفته خودش به اندازه کافی پول داشت.

مردم به دلیل تصاویری که از کیانو ریوز مثلا به تنهایی و در معاشرت با یک بی‌خانمان دیده شده، یا تصویری از تولد ۴۶ سالگی که کنار یک کافه یک کاپ کیکی را که روی آن یک شمع گذاشته می‌خورد یا روی صندلی در پارک است و دارد به تنهایی ساندویچ می‌خورد، با او شوخی می‌کنند که آدم غمگینی است و حتی این تصویر او روی صندلی را به صورت مجسمه‌های کوچکی هم ساخته‌اند و می‌فروشند که کیانو خودش هم به این مجسمه می‌خندد و مشکلی با آن ندارد.

اینطور باید گفت که جان ویک یک جورهایی خودِ کیانو است، یک مرد عاشق پیشه که جبر زمانه همسرش را از او گرفته و او دیگر هیچوقت با کسی رابطه عاشقانه برقرار نمی‌کند، در زندگی مرد اخلاق و اصول است، عاشق حیوانات است(Be Kind To Animals or I’ll Kill You) و از همه مهم‌تر جذاب و خوش استایل و همه فن حریف است و انگار که هیچوقت پیر نمی‌شود!

و از روی همین علاقه او به موتورسواری صداگذاری شخصیت Duke Caboom  در Toystory4 به او داده شد و جالب است که به پیشنهاد او، قرار شد این کاراکتر همین‌طور که با دیگران حرف می‌زند دائما ژست‌های مختلفی هم درآورد که با کلیک کردن روی لینک آبی زیر میتوانیداین ویدیو را ببینید:

در دنیای بازیگری هم بخواهیم از تکنیک و اخلاق او مثال بیاوریم: او کارش را خیلی حرفه‌ای انجام می‌دهد مثلا در قسمت اول از فیلم جان ویک یک سکانس مبارزه است که طبق گفته کارگردان‌ها این سکانس لانگ تیک یا همان برداشت بلند گرفته شده یعنی -یکبار دوربین روشن می‌شود، تا پایان مبارزه نه کاتی دارید نه قطع تصویر در واقع همه آن مبارزه و بزن و بکش‌ها با یکبار خاموش روشن کردن دوربین فیلمبرداری شده، و خبری از تدوین نیست،و این به دلیل تواناییی ریوز در هنرهای رزمی و بازیگری او است و همین طرفدارهای جان ویک-کیانو ریوز را دیوانه و مجذوب خودش می‌کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا