گوناگون

ساعت اجرای نمایش آنلاین آقای شادی + آدرس سایت پخش آنلاین

ساعت اجرای نمایش آنلاین آقای شادی همچنین آدرس سایت پخش آنلاین تئاتر آقای شادی با بازی افشین هاشمی و آریان رضایی و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. بعد از شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از برنامه های هنری و فرهنگی مثل تماشای تئاتر و سینما، بازار پخش فیلم ها در شبکه خانگی داغ شده است. حالا اهالی تئاتر هم به تکاپو افتاده اند تا به صورت آنلاین نمایش خود را به اجرا در بیاورند.

اجرای نمایش آنلاین آقای شادی
اجرای نمایش آنلاین آقای شادی

نمایش «آقای شادی» به کارگردانی آریان رضایی با بازی افشین هاشمی به صورت آنلاین و تعاملی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ در سایت تیوال اجرا خواهد شد. تمام عواید این اجرا صرف کمک به پویش یادا (یاران درمان‌گران ایران) در خیریه‌ یاران برکت مهر خواهد شد. علاقه‌مندان به تهیه‌ بلیت این اجرا می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. لینک سایت تیوال: www.tiwall.com

آریان رضایی که قصد دارد نمایش «آقای شادی» را امروز و فردا به صورت آنلاین اجرا کند درباره این تجربه گفت: این نمایش یه اجرای خیریه خواهد بود و همه عواید فروش بلیت آن صرف کمک به پویش یادا (یاران درمانگران ایران) می شود. افشین هاشمی تنها بازیگر این نمایش است و همه تمرین ها به صورت آنلاین انجام شده است.

وی درباره ویژگی های این اجرا توضیح داد: در واقع من و افشین هاشمی هر شب در یک سالن مجازی آنلاین این نمایش را تمرین می کردیم و در اجرا نیز من مدیریت این اتاق آنلاین را برعهده دارم که مانند اتاق فرمان در اجرای زنده تئاتر خواهد بود و افشین هاشمی به عنوان بازیگر جلو دوربین قرار می گیرد. اصل را بر این گذاشتیم که در تمرین ها قرنطینه را نشکنیم بنابراین هرکدام از منازل خودمان در تمرین ها حضور می یافتیم. یکی از نکات مهمی که در اجراهای آنلاین وجود دارد این است که آن اجرا براساس پلتفورمی که قرار است نمایش در آن پخش شود، شکل بگیرد به این معنی که هر پلتفورم امکاناتی به اجراگران می دهد که ممکن است در پلتفورم دیگری آن امکان وجود نداشته باشد به همین دلیل باید اجرا براساس امکانات موجود شکل بگیرد و منحصر به همان پلتفورم باشد.

رضایی یادآور شد: اتاق آنلاینی که در سایت تیوال برای اجرای این نمایش طراحی شده امکان گفتگو و گذاشتن پیام برای مخاطبان را دارد و در عین حال تماشاگران این اجرای آنلاین می توانند یکدیگر را بشناسند؛ مشابه اتفاقی که در فضای لایو اینستاگرام رخ می دهد اما این سیستم کمی متفاوت تر است به شکلی که پیام ها روی تصویر بازیگر نمی آید و تمرکز او به هم نمی ریزد و من به عنوان مدیر این اتاق آنلاین می توانم بنا به ضرورت پیام ها را ببندم یا باز کنم.

کارگردان «دروغ» درباره داستان نمایش بیان کرد: «آقای شادی» نام یک برنامه‌ ‌زنده‌ محبوب است که مجریِ آن به نامه‌ها، پیام‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهد و بنا به ضرورت اجرا برخی از این پیام ها را از مخاطبان به صورت آنلاین دریافت می کند. متن اصلی متعلق به دیوید ممت است و نمایشنامه برای اجرای آنلاین تنظیم مجدد شده است. البته تلاش کردم این اتفاق با کمترین تغییر در دیالوگ ها رخ دهد اما متن در عین حال برای یک اجرای آنلاین و اینتراکتیو تنظیم شود.

وی افزود: مراحل خرید بلیت نمایش دقیقا مثل نمایش های دیگر است با این تفاوت که بعد از خرید و از نیم ساعت قبل از اجرا ورود مخاطبان به اتاق آنلاین اجرا با زدن یک گزینه فراهم می شود و از این طریق می توانند به دیدن نمایش بنشینند. تلاش کردیم با نورهای موجود در خانه فضاسازی بکنیم اما تلاشمان این بود که به سمت فضایی مصنوعی و دکوراتیو نرویم چون در اجرای آنلاین نمایش قراردادهای تئاتری تغییر می کند. این کار برای من یک تجربه تازه به حساب می آید و فعلا در حال آزمون و خطا هستم البته همه تلاشمان را کرده ایم تا کار بدون خطا اجرا بشود اما با رفع ایرادات احتمالی تصمیم دارم اجرای نمایش را ادامه بدهم.

رضایی با اشاره به انتقاداتی که از جانب برخی از هنرمندان به اجرای تئاتر آنلاین می‌شود، گفت: اجراهای آنلاین اگر حضور مخاطب را به مخاطب یادآوری نکند تبدیل به فیلم‌تئاتر می شود چون مخاطب این نوع از اجراها باید بفهمد که چرا دارد یک تئاتر آنلاین می بیند بنابراین یکی از قواعد اجرای تئاتر آنلاین تعامل با مخاطب و اینتراکتیو بودن آن است و لازم است این اتفاق هم در اجراهای آنلاین و هم آموزش های آنلاین رخ دهد. افرادی که به اجرای تئاتر به صورت آنلاین اعتراض دارند متوجه این ویژگی نیستند و یکی از دلایل مخالفتشان ارتباط نداشتن تماشاگر با بازیگران است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا