گوناگون

تمام شایعات، خرافات و شبهات روز شرف الشمس در ۱۹ فروردین

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

تمام شایعات، خرافات و شبهات روز شرف الشمس در ۱۹ فروردین

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

خواندنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه‌ای داشته است. روزی که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل (فروردین) باشد. آن‌ها می‌گویند این روزخاص بنابه محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت‌های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است.

درخصوص این روز اما صحبت های زیادی مطرح می شود که گاه شبهناک و خرافی هستند.

در برخی از منابع در خصوص روز شرف الشمس چنین آمده است:

هر سال روز خاصی که خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد حالتی معادل شب قدر ایجاد میکند. که در قران خداوند دستور داده که آن را جدی بگیرند و خدا را بسیار یاد کنند تا مسیر زندگیشان تغییر کند . در آن لحظه با وضو و خواندن نماز و دعا سوزنی برداشته و از روی نوشته شرف شمس بنویسید . یعنی مثل اینکه میخواهید از روی نوشته بنویسید.

در این حالت شرف شمس انرژی شرف شمس را به خود گرفته و تا یک سال فرشته نگهبان شرف شمس به امر خدا به شما در همه امور زندگی کمک خواهد کرد. از بین تمامی کلمات نوشتن اسم اعظم خداوند تاثیر بیشتری نسبت به سایر اسمای الهی دارد . این حرز به حضرت علی (ع) منسوب است و …

در پاسخ به این مطالب باید گفت:

  1. حداقل تا ۷ قرن، از روایت منسوب به امیرالمومنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی شیعه، هیچ مطلبی وجود ندارد!
  2. اولین کتابی که این حدیث را آورده، کتاب مصباح مرحوم کفعمی است که آن هم این روایت را بدون ذکر سند نقل کرده است!
  3. مراجع عظام شیعه، حرز شرف الشمس را بی اعتبار دانسته و تنها برخی عمل به آن را با حسن نظر و از باب رجاء و امید ثواب، بی اشکال دانسته اند!
  4. حتی با فرض اثبات چنین حدیثی در منابع روایی شیعه، محققین علم نجوم معتقدند شرف الشمس زمانیست که شمس در ۱۹ درجه برج حمل قرار گیرد و منظور روز ۱۹ فروردین نیست!
  5. همچنین با فرض یاد شده، در ترسیم و نوشتن شرف الشمس های موجود در بازار اختلاف شدیدی وجود دارد! برای تاثیر حکاکی مورد نظر، آداب خاصی باید رعایت شود که انجام آن برای همه مشتریان در یک نصف روز ممکن نیست!
  6. به جای استفاده از انگشتری غیر معتبری مثل شرف شمس، می توان از انگشتر های عقیق سرخ یمانی، فیروزه، حدید صینی و … استفاده کرد که هم فضیلت بیشتری دارند و  هم خواص آنها با احادیث معتبر نقل شده است!
  7. پرهیز از امور خرافی، توکل بر خداوند متعال و توجه به هدایت‌ و ارشادات حضرات معصوم(ع) از جمله مسائلی هستند که ما را از توسل به مسائل غیر واقعی بی‌نیاز می‌کنند .

منبع:پاسخ به شایعات

این پست توسط بخش خواندنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

تمام شایعات، خرافات و شبهات روز شرف الشمس در ۱۹ فروردین

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا