چهره هاسلبریتی خارجی

حواشی ازدواج سلطنتی پرنسس یوجنی نوه ملکه انگلیس

مترجم : پردیس کیانی ، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

روز جمعه ۱۲ اکتبر، تاریخ مراسم ازدواج سلطنتی پرنسس یوجنی دختر پرنس اندرو و سارا، دوشس یورک برگزار شد. جاده های منتهی به کلیسا بسته شدند و بلیط هایی به اعضای عمومی اختصاص داده شد اما نظرات متفاوت بود و پدر عروس اصرار داشت که این عروسی عمومی نیست و تنها یک مراسم خصوصی خانوادگیست.

 

 

پرنسس یوجنی

 

بنابراین ازدواج پرنسس یوجنی و جک بروکسبانک مراسمی متمایز از دیگر مراسم عروسی سلطنتی بود. این مراسم با موسیقی آندره بوچلی انجام شد و خواهر بزرگتر عروس، شاهزاده بئاتریس سخنرانی کرد. یوجنی که نهمین فرد در راستای تصاحب تاج و تخت است، در سال ۲۰۱۰ با جک بروکسبانک ملاقات کرد. او گفت : ما فقط به یکدیگر خیره شدیم و جک بالاخره توانست مرا قانع کند که دوستم دارد.

 

پرنسس یوجنی

 

یوجنی ۲۸ ساله او را مظهر روشنایی و درخشندگی توصیف می کند. جک ۳۲ ساله مدیریت باشگاه شبانه لندن با نام تجاری تکیلا که توسط جورج کلونی راه اندازی شد را بر عهده دارد. یوجنی هم در گالری هنری هاسر اند ورث در لندن فعالیت می کند.

لیست مهمان ها حدود ۸۵۰ نفر بود که تعداد مهمانانشان از مراسم پرنس هری و مگان مارکل که ۶۰۰ نفر را دعوت کرده بودند بیشتر بود. اگرچه هوا بارانی نبود اما مهمانان با باد شدیدی مواجه شدند. مراسم آنها به طور محسوسی با گل های پاییزی تزئین شده بود و این مراسم در همان محل مراسم عروسی مگان مارکل و پرنس هری یعنی کلیسای سنت جورج برگزار شد.

 

تنها ۱۲۰۰ فرد خوش شانس از عموم مردم انتخاب شدند تا در اطراف قلعه وینزدور بتوانند شاهد مراسم باشند. آنها شاهد ورود مهمانان به مراسم بودند، توانستند پخش مراسم را به طور مستقیم بشنوند و همچنین ورود عروس و داماد به کلیسا را به عنوان اولین نفرات ببینند. البته طبق رسوم، جک و یوجنی هم مانند هری و مگان سوار بر اتومبیل شده و در شهر دور زدند.

یک منبع آگاه اطلاع داده که مراسم این زوج جوان در روز شنبه  ۱۳ اکتبر هم ادامه خواهد داشت زیرا آنها غذاها و نوشیدنی های زیادی را سفارش داده اند.

حلقه نامزدی یوجنی یک یاقوت صورتی زیباست که الماس های زیبا در اطرافش یاقوت را احاطه کرده اند. عروس و داماد خودشان روی این طرح کار کرده اند. این حلقه بسیار شبیه به حلقه ایست که پرنس اندرو پدر عروس به همسرش سارا فرگوسن در سال ۱۹۸۶ هدیه داد. حلقه عروسی اش هم از طلای ناب ولز ساخته شده که ملکه مادر در سال ۱۹۲۳ در مراسم سلطنتی استفاده کرد. جک اما هیچ حلقه ای در دست ندارد و این در بین مردان سلطنتی چندان عجیب نیست. برای مثال پرنس ویلیامز هم عادت به استفاده از حلقه عروسی ندارد.

 

جک در نیکاراگوئه آن هم بدون حلقه به یوجنی پیشنهاد ازدواج داد. آنها در مصاحبه ای عنوان کردند که ما در یک منظره بسیار زیبا بودیم. خورشید نور بسیار زیبایی داشت، پرنده ها پرواز می کردند، آتشفشانی زیبا روبرویمان قرار داشت و یوجنی گفت این یک لحظه باور نکردنیست و همان لحظه جک پیشنها ازدواج داد. جک همان موقع زانو زد اما اعلام کرد که حلقه را نخریده تا مطمئن شود حلقه را خود عروس انتخاب می کند تا باب میلش باشد و طرح آن را تایید کند.

شاهزاده خانم اعلام کرد ما وقتی همدیگر را ملاقات کردیم من ۲۰ ساله و جک ۲۴ ساله بود. من او را در یک سفر اسکی به سوئیس دیدم و این عشق در نگاه اول بود. عروس که به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد و در کمپین ضد پلاستیک فعالیت می کند گفت : خانه ما یک خانه ضد پلاستیک است و من می خواهم که مراسم عروسی مان هم کاملا ضد پلاستیک باشد.

شاهزاده یوجنی هیچ سمت سلطنتی ندارد و با اینکه دختر شاهزاده اندرو است اما هیچ نقش رسمی سلطنتی را بر عهده ندارد و شغل هنری دارد. آنها در این مراسم حدود ۲ میلیون پوند برای حفظ امنیت جشن هزینه کردند. هزینه های امنیتی و نیروهای پلیس به اشتراک گذاشته شده اما هزینه های بخش های دیگر مراسم کاملا خصوص باقی مانده است.

پرنسس یوجنی

در این باره کمپینی تشکیل شد که ۱۸۰۰۰ نفر آن را امضا کردند و راه اندازی اش هم با کریس ویلیامسون یکی از اعضای پارلمان بود. در این کمپین درخواست شده که هزینه این مراسم را خاندان سلطنتی پرداخت کنند و از آنجا که این زرق و برق ها هیچ فایده ای برای اهداف عمومی ندارد، پس هزینه بابت آن کاملا غیر قابل قبول است. سخنگوی سازمان گفت دو میلیون پوند برای امنیت خرج شده و لازم است که باقی هزینه ها نیز اعلام شود تا ما بدانیم که هزینه مالیات دهندگان چگونه خرج می شود.

 

البته این مساله تنها مختص یوجنی نیست و در مورد همه ازدواج های سلطنتی عنوان شده است. در گوشه کنار هم زمزمه هایی درباره تظاهرات علیه ازدواج های سلطنتی مطرح شد که البته فعلا خبری از آن در دسترس نیست.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا