سینما

جزئیات ساخت فیلم امام علی(ع) توسط کارگردان ایرانی الاصل کویتی+بازیگران «قصه‌ای از آسمان»

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

جزئیات ساخت فیلم امام علی(ع) توسط کارگردان ایرانی الاصل کویتی+بازیگران «قصه‌ای از آسمان»

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

فیلم

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

انتشار کلیپی کوتاه از فیلمی که گفته می شود درباره زندگی امام علی(ع) است کنجکاوی ها را در خصوص آن بر انگیخت. پیگیری ها نشان داد این فیلم را کارگردانی کویتی و ایرانی الاصل خواهد ساخت.

محمدرضا صابری مدیرعامل شرکت سینمایی نور تابان درباره ساخت فیلم «The Tale of The Heavens» (قصه‌ای از آسمان) که روایتگر قصه زندگی امام علی (ع) است و توسط عباس یوسفی کارگردان کویتی در شهرک پیامبر اعظم ساخته شده است، گفت: «این فیلم محصول شبکه کربلا است و تمامی عوامل و بازیگران آن عراقی هستند. فقط کارگردان فیلم کویتی است و هیچ کدام از عوامل و بازیگران ایرانی در این فیلم حضور نداشتند.»

او ادامه داد: «لوکیشن مکه و مدینه که برای فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته شده بود از طرف موسسه نور تابان در اختیار این تیم فیلمسازی قرار گرفت تا آنها بتوانند فیلمی درباره حضرت علی (ع) بسازند.»

صابری درباره اکران این فیلم در ایران گفت: «هنوز در مورد پخش فیلم «The Tale of The Heavens» (قصه‌ای از آسمان) در ایران صحبتی نشده اگر قرار به پخش در ایران باشد قطعا از طریق رسانه‌ها و به صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

او همچنین اظهار کرد: «لوکیشینی که برای فیلم‌برداری فیلم «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی ساخته شده امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد و برای ساخت آن زحمت زیادی کشیده شده است. این لوکیشن می‌تواند برای ساخت بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی مورد استفاده قرار بگیرد و ما هم قصد داریم این امکان را در اختیار گروه‌های فیلمسازی و برنامه‌سازی که تمایل به استفاده از آن داشته باشند، قرار دهیم.»

لوکیشن اصلی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» در شهرک پیامبر اعظم (ص) بود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده ساخت آن در شهریور سال ۱۳۹۰ مصادف با عید قربان به پایان رسید. میلژن کرکا کلژاکویچ طراح دکور فرانسوی که جایزه سزار و آکادمی فیلم اروپا و همچنین نامزدی دریافت جایزه اِمی را در کارنامه خود دارد، طراحی دکور این فیلم را بر عهده داشت.

این لوکیشن در آغاز کار ۱۰۰ هکتار پیش‌بینی شده بود اما با پیشرفت ساخت این فیلم سینمایی و نیاز به فضاهای بیشتر برای ساخت دکور و همچنین طرح ساخته شدن قسمت دوم و سوم از فیلم «محمد رسول‌الله» این مساحت گسترش پیدا کرد و درنهایت با ۲۲۰ هکتار مساحت، دکورسازی در آن انجام شد.

در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در مقیاس یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته شده است و بنا بر اعلام مدیران موسسه نور تابان از ابتدا قرار بود پس از پایان فیلمبرداری فیلم «محمد رسوال الله»، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه‌های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.

همچنین عباس یوسفی کارگردان این فیلم در همین خصوص گفته است:

«علاوه بر شهرک سینمایی پیامبر اعظم لوکیشن‌های دیگری هم خواهیم داشت که ان‌شاءالله بعدا مشخص خواهد شد.»

او درباره زبان و عوامل فیلم «نبأ السما» اظهار کرد: «فیلم به زبان عربی یا انگلیسی تولید می‌شود. با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک زبان جهانی است امیدوارم بتوانیم فیلم را به انگلیسی بسازیم. درباره عوامل فیلم هم باید بگویم یک فهرست احتمالی از بازیگران عرب و خارجی در دست داریم که بعد از تامین مالی پروژه و تولید فیلمنامه درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.»

این کارگردان ایرانی – کویتی در پاسخ این پرسش که فیلمنامه را چه کسی خواهد نوشت، گفت: «گروهی نویسندگان برای این کار در نظر گرفته شدند که مشغول تحقیق و جمع‌آوری اسناد و روایات تاریخی هستند.» او تاکید کرد: «چهره امام در این فیلم نشان داده نخواهد شد.»

این پست توسط بخش فیلم مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

جزئیات ساخت فیلم امام علی(ع) توسط کارگردان ایرانی الاصل کویتی+بازیگران «قصه‌ای از آسمان»

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا