اخبار داغ

حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان چه خسارت و تلفاتی بر جای گذاشت؟

مجله اینترنتی کولاک:  در حادثه تروریستی محور خاش_ زاهدان جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

 

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش -زاهدان خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:
در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

این حمله انتحاری دو روز پس از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شده است.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: در این حادثه تروریستی تاکنون ۲۰ نفر شهید و ۲۰ نفر زخمی شده اند.

گروهگ تروریستی جیش الظلم حادثه انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.

این حادثه در ۶۰ کیلومتری محور خاش زاهدان_رخ داده است.

اسامی شهدای حادثه تروریستی زاهدان

۱-میثم عبدالله زاده
۲-ابراهیم صیادی
۳-محمد صابری
۴-ابوالفضل موسوی
۵-مهدی نوروزی
۶-روح الله بابایی
۷-حیدر براتی
۸-یونس امیری
۹-علیرضا پناه پوری
۱۰-یحیی براتی
۱۱-علی اکبر قبادپناه
۱۲-علی خادمی
۱۳-محسن صفری
۱۴-تقی مهرابی
۱۵-حسین قدیری
۱۶-اسماعیل کرمی
۱۷-سعید سلیمی
۱۸-عباس کوهی
۱۹-داوود میرزایی
۲۰-امید اکبری
۲۱-حسن مجیدی
۲۲-مرتضی فاضل
۲۳-رضا رحیمی

تصاویر همه شهدای حمله تروریستی زاهدان

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به شهدای تروریستی زاهدان

رهبر معظم +انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشور‌ها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرز‌ها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.

اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک میگویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت میکنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۷

پیام فرمانده کل ارتش درپی حادثه تروریستی زاهدان به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پی حادثه تروریستی زاهدان که منجر به شهادت جمعی از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، ضمن تسلیت این حادثه تروریستی گفت: راه ما فرزندان انقلاب در نیروهای مسلح، راه پرافتخار شهادت است و در طی این مسیر نورانی سر از پا نمی شناسیم و تا آخر همراه با سایر قوای مسلح و بویژه برادران عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم ماند.

پیام سرلشکر باقری در پی جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان

سر لشگر باقری

این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب و مدافعین فداکار امنیت مرزی در جنوب شرق کشورمان گردید فراتر از گذشته، مسئولیت‌های دولت و ارتش پاکستان را نیز یادآوری کرده و انتظار است با اتخاذ تصمیم‌های جدی و عملی و ارتقای تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم، قاطعانه اجازه ندهند مناطق مرزی مشترک خود با ایران بیش از این جولانگاه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت و هدایت سازمان های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه قرار گیرد.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی، از حقوق خود برای برخورد با تبعات ناشی از کوتاهی همسایگان در رفع خلأهای امنیتی و تهدیدات مرزی استفاده و نسبت به مجازات تروریست ها و سایر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا