چهره هاسلبریتی ایرانی

حقایقی گفته نشده از زندگی کوچر بیرکار+معنی نام و علت عدم بازگشت به ایران

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

حقایقی گفته نشده از زندگی کوچر بیرکار+معنی نام و علت عدم بازگشت به ایران

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

بعد از دریافت مدال جهانی ریاضی «فیلدز» نام کوچر بیرکار در رسانه های ایرانی بسیار منتشر شد. بسیاری علاقه دارند تا جزئیات بیشتری از زندگی این نابغه ریاضی ایرانی بدانند. حیدر درخشانی برادر کوچر بیرکار در همین خصوص حرف های جالبی زده است:

برادرم بعد از مهاجرت از کشور نامش را به‌ کوچر بیرکار به معنای مهاجر متفکر تغییر داده است. برادرم برای پدر و مادرم احترام خاصی قائل است به همین دلیل وقتی تغییر نام داد به آنها اعلام کرد. پدرم علت این کار را پرسید و کوچر در جواب توضیح داد که عاشق ریاضی هستم و اینجا هم مهاجرم برای همین می‌خواهم نامی کردی روی خودم بر اساس علایقم بگذارم.

کوچر نوجوان بود و عاشق تحصیل اما شرایط اقتصادی خانواده اجازه نمی‌داد که او تمرکزش را روی درس و علایق‌اش بگذارد به همین خاطر برادرم هم کار می کرد و هم درس می‌خواند. او در دوران دبیرستان علاقه زیادی به ریاضی داشت، همیشه معلم‌هایش می‌گفتند که اگر ریاضی بخواند حتماً یک کاره‌ای می‌شود

عاشق دانشگاه تهران بود برای همین ریاضی دانشگاه تهران را انتخاب کرد در دوران دانشجویی هم در خوابگاه زندگی می کرد البته او برای تأمین هزینه‌های زندگی تابستان‌ها هم کار می‌کرد حتی به روستا می‌آمد و در کار کشاورزی به پدرم کمک می‌کرد.

وقتی میخواست برای مسابقه به انگلیس برود می دانستیم که دیگر به ایران برنمی‌گردد. دلیلش هم این بود که می‌خواست استاد بزرگ ریاضی شود. می‌گفت در اینجا هرچه بود یاد گرفته و باید برای پیشرفت از این کشور خارج شود به همین دلیل ما هم مخالفتی نکردیم.

برادرم به‌خاطر درخواست پناهندگی که به انگلیس داده نمی‌تواند به ایران بیاید، همه ما دلتنگش هستیم و او هم دلتنگ خانواده. مادرم چند سال یکبار می‌رود و برادرم را می‌بیند اما سخت است،او دلش می‌خواهد سری به کشورش بزند و خانواده و فامیل‌ها را ببیند.

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

حقایقی گفته نشده از زندگی کوچر بیرکار+معنی نام و علت عدم بازگشت به ایران

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. من ضمن احترامی که به استاد کوچر می گذارم، از قول ایشان شنیدم که موفقیت خود را تقدیم به چهل میلیون کرد یا به قول دوستان تجزیه طلب کورد نموده اند. من نمی دانم این نقل قول تا چه حد صحت دارد، البته در همین سخنان برادر ایشان و تغییر نامشان که البته حقشان است، کمی علایق قومی قبیله ای که در نهایت منجر به تجزیه طلبی می شود، دیده می شود. ایشان که ریاضی دان هستند می دانند اگر از یک کلیت بخشی کم شود آن کلیت کوچک و ظعیف می گردد. به عنوان برادر بزرگتر به ایشان پیشنهاد می کنم در حالی که مشغول تحصیل علم ریاضی هستند، از سایر علوم مانند جامعه شناسی، روانشناسی، ادبیات، تاریخ و علم سیاست هم غافل نباشند در غیر این صورت ممکن است تک بعدی شوند. با احترام فراوان شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا